Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2020, 07:19
Northern Northern ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.19
Sijainti: Raisio
Viestit: 120
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Roadrunner Näytä viesti
Ei lähtenyt pumppu käyntiin releen ohituksella. Eli vikaa pitäsi lähteä ilmeisesti hakemaan releen 87-navan / Pumppu -väliltä.
Tuleeko sinne releelle virta? Ohitushan ei toimi tietenkään jos releelle ei tule kahta virtaa. Sori jos tämä on ihan tarpeeton huomio mutta sille pitää tulla sekä ohjausvirta, että tietty jatkuva virta. Jotenkin epäilyttää että jompi kumpi on hukassa mieluummin ennen relettä kuin sen jälkeen... sulakehan sieltä käryäisi releen jälkeen ellei johto nyt jotenkin olisi kokonaan irtipoikki.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.01.2020, 11:29
Roadrunner Roadrunner ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.01.20
Sijainti: Pori
Viestit: 8
Perusasetus

Koitan saada jonkun sähkötaitosemman mun kanssa vikaa paikallistamaan, kun tässä kohtaa alkaa oman osaamisen rajat tulemaan vastaan. Kaikki sulakkeet mitä olen autosta löytänyt, ovat olleet ehjiä enkä ainakaan vielä ole rikkoutuneita johtoja löytänyt. Pistän tänne viestiä jos saan jotain uutta selville.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.01.2020, 14:39
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Karkeana oletuksena, (näkemättä sähkökaaviota), akulta sulakkeen takaa tulee virta napaan 30. 87 napa lähtee pumpulle.

Oliko sitä yleis mittaria käytössä??
Mittaa tuleeko siihen 30 napaan virtaa.
Tai ota joku 12v polttimo ja johdota 30 navasta maahan, syttyykö polttimo?
Ja jos vedät akun plussa navasta johdon suoraan 87 napaan, alkaako pumppu pumpata.

Noilla jo pääsee pitkälle, onko vika akun ja releen välillä.
Vai releen ja pumpun välillä.



Ja jos laittaa 85 ja 86 napojen väliin yleismittarin tai polttimon ja starttaa, niin näyttääkö yleismittari lukemia tai syttyykö polttomo. Tietää releen ohjaus puolen toimivan tai toimimattomuuden myös.




Ja tuossa ylempänä mainittiin, että pumpulla etuvastus, joka ohitetaan starttauksen ajaksi.
Miten tuo on toteutettu?
Onko siellä pumpulel kaksi erillistä relettä, toinen rele on virroitettu aina ja menee vastuksen kautta. Ja toinen rele virroittuu vain startatessa ja menee suoraan pumpulle.
Vai onko suora sähkö otettu startin releeltä diodin kautta,e ttä aktivoi pumpun vastuksen ohi, mutta diodi pitää, ettei virta tule väärään suuntaan j apumpun rele ei pääse virroittaa starttia?
Äkkiä voisi kuvitella, että releen ja pumpun väliltä voisi löytyä vika, jos siellä on vastuksia j aohitus tilanteita, jne. niin joku siellä ei pelaa oikein ja on katkaissut yhteyden kokonaan.

Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 22.01.2020 14:45
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.01.2020, 14:59
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Onko siellä pumpulel kaksi erillistä relettä, toinen rele on virroitettu aina ja menee vastuksen kautta. Ja toinen rele virroittuu vain startatessa ja menee suoraan pumpulle.
Kaksi relettä, juurikin näin...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.01.2020, 07:04
Roadrunner Roadrunner ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.01.20
Sijainti: Pori
Viestit: 8
Perusasetus

Kiitos paljon vinkeistä! 87 navalle johdotettaessa pumppu lähti käymään, mutta 30-napa pimeänä. Mulla ei ole tohon vuosimalliin sähkökaaviota, joten en osaa hahmottaa mihin johdot siittä menevät. Oranssi/musta johto 30-navalta lähtee ja esivastukselle tulee saman värinen, mutta piippaustoiminnolla tarkistettuna ei tällä välillä sähkö kulje. Karjapuskurin takia maski työlästä purkaa huvin vuoksi. Onko mahdollista, että olisivat samaa johtoa ja linja olisi poikki jostain syystä? Esivastukselta virta kulkeekin jo hyvin.
Lisäksi en ole oikein hahmottanut, missä tuo toinen rele olisi.
Relekeskuksen lähimpänä tulipeltiä olevan releen 30 napa oli myös pimeänä. Ilmeisesti Lambdan rele olisi kyseessä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.01.2020, 08:32
Juigex Juigex ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Karkeana oletuksena, (näkemättä sähkökaaviota), akulta sulakkeen takaa tulee virta napaan 30. 87 napa lähtee pumpulle.
Näinhän sen pitäisi mennä.. Eli jos pumppu toimii yhdistettäessä releen 87 akun +, johdotus releen ja pumpun välillä esivastuksineen on kunnossa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.01.2020, 08:53
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Siinä on neljä samanlaista relettä vierekkäin, järjestystä en ulkoa muista, mutta yksi on ilmastointi/flekti, sitten pumpun, pumpun by-pass ja happitunnnistimen lämmitys... Ja niiden edessä/vieressä on START-rele, jossa on niitä fusible link -sulakkeita, joku niistä on palanut??
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.01.2020, 09:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Itsellä tuli kans juuri mieleen ne fusible linkit, omassa ekassa XJ:ssä joskus oli yksi niistä huonona ja ihmettelin aikani vikaa kun en edes tajunnut mitä ne oudon näköiset johdonpätkät oli
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.01.2020, 09:08
Northern Northern ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.19
Sijainti: Raisio
Viestit: 120
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Siinä on neljä samanlaista relettä vierekkäin, järjestystä en ulkoa muista, mutta yksi on ilmastointi/flekti, sitten pumpun, pumpun by-pass ja happitunnnistimen lämmitys... Ja niiden edessä/vieressä on START-rele, jossa on niitä fusible link -sulakkeita, joku niistä on palanut??
Kiitos,

Aina välillä tulee esiin sellainen auto ihmeellisyys, että piti Googleen tarttua. Jonkun verran on tullut värkättyä autoja mopoja ja koneita, mutta ensimmäistä kertaa kuulin sanan Fusible link😃... No nytpä tiedän mitä etsiä kun oma härveli sekoilee
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.01.2020, 10:02
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Onneks ne lopetti Jeepissä noi Fusible Link -sulakkeet tuohon Renixiin, H.O.-moottorisessa ei ole moisia enään...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Bensa Jeep. Cherokee/Grand cherokee vturpeinen O/M/V Ajoneuvot 5 29.07.2016 06:42
hj-61 käynnissä pysymis ongelma! datsun 3.3d Tekniikka & Jutustelu 20 10.07.2014 21:36
OHI: 11.10. Hakumoottorin uudelleenindeksointi käynnissä Lars Uutiset 0 11.10.2012 04:53
Jeep 2.1 TD ei pysy käynnissä Mikedeus21 Tekniikka & Jutustelu 4 02.10.2009 16:33
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 05:48 (GMT +2).