![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Koitan saada jonkun sähkötaitosemman mun kanssa vikaa paikallistamaan, kun tässä kohtaa alkaa oman osaamisen rajat tulemaan vastaan. Kaikki sulakkeet mitä olen autosta löytänyt, ovat olleet ehjiä enkä ainakaan vielä ole rikkoutuneita johtoja löytänyt. Pistän tänne viestiä jos saan jotain uutta selville.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Karkeana oletuksena, (näkemättä sähkökaaviota), akulta sulakkeen takaa tulee virta napaan 30. 87 napa lähtee pumpulle.
Oliko sitä yleis mittaria käytössä?? Mittaa tuleeko siihen 30 napaan virtaa. Tai ota joku 12v polttimo ja johdota 30 navasta maahan, syttyykö polttimo? Ja jos vedät akun plussa navasta johdon suoraan 87 napaan, alkaako pumppu pumpata. Noilla jo pääsee pitkälle, onko vika akun ja releen välillä. Vai releen ja pumpun välillä. Ja jos laittaa 85 ja 86 napojen väliin yleismittarin tai polttimon ja starttaa, niin näyttääkö yleismittari lukemia tai syttyykö polttomo. Tietää releen ohjaus puolen toimivan tai toimimattomuuden myös. Ja tuossa ylempänä mainittiin, että pumpulla etuvastus, joka ohitetaan starttauksen ajaksi. Miten tuo on toteutettu? Onko siellä pumpulel kaksi erillistä relettä, toinen rele on virroitettu aina ja menee vastuksen kautta. Ja toinen rele virroittuu vain startatessa ja menee suoraan pumpulle. Vai onko suora sähkö otettu startin releeltä diodin kautta,e ttä aktivoi pumpun vastuksen ohi, mutta diodi pitää, ettei virta tule väärään suuntaan j apumpun rele ei pääse virroittaa starttia? Äkkiä voisi kuvitella, että releen ja pumpun väliltä voisi löytyä vika, jos siellä on vastuksia j aohitus tilanteita, jne. niin joku siellä ei pelaa oikein ja on katkaissut yhteyden kokonaan.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 22.01.2020 14:45 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kaksi relettä, juurikin näin...
__________________
Killing time is not murder |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos paljon vinkeistä! 87 navalle johdotettaessa pumppu lähti käymään, mutta 30-napa pimeänä. Mulla ei ole tohon vuosimalliin sähkökaaviota, joten en osaa hahmottaa mihin johdot siittä menevät. Oranssi/musta johto 30-navalta lähtee ja esivastukselle tulee saman värinen, mutta piippaustoiminnolla tarkistettuna ei tällä välillä sähkö kulje. Karjapuskurin takia maski työlästä purkaa huvin vuoksi. Onko mahdollista, että olisivat samaa johtoa ja linja olisi poikki jostain syystä? Esivastukselta virta kulkeekin jo hyvin.
Lisäksi en ole oikein hahmottanut, missä tuo toinen rele olisi. Relekeskuksen lähimpänä tulipeltiä olevan releen 30 napa oli myös pimeänä. Ilmeisesti Lambdan rele olisi kyseessä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Näinhän sen pitäisi mennä.. Eli jos pumppu toimii yhdistettäessä releen 87 akun +, johdotus releen ja pumpun välillä esivastuksineen on kunnossa.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Siinä on neljä samanlaista relettä vierekkäin, järjestystä en ulkoa muista, mutta yksi on ilmastointi/flekti, sitten pumpun, pumpun by-pass ja happitunnnistimen lämmitys... Ja niiden edessä/vieressä on START-rele, jossa on niitä fusible link -sulakkeita, joku niistä on palanut??
__________________
Killing time is not murder |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä tuli kans juuri mieleen ne fusible linkit, omassa ekassa XJ:ssä joskus oli yksi niistä huonona ja ihmettelin aikani vikaa kun en edes tajunnut mitä ne oudon näköiset johdonpätkät oli
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aina välillä tulee esiin sellainen auto ihmeellisyys, että piti Googleen tarttua. Jonkun verran on tullut värkättyä autoja mopoja ja koneita, mutta ensimmäistä kertaa kuulin sanan Fusible link😃... No nytpä tiedän mitä etsiä kun oma härveli sekoilee |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Onneks ne lopetti Jeepissä noi Fusible Link -sulakkeet tuohon Renixiin, H.O.-moottorisessa ei ole moisia enään...
__________________
Killing time is not murder |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Bensa Jeep. Cherokee/Grand cherokee | vturpeinen | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 29.07.2016 06:42 |
hj-61 käynnissä pysymis ongelma! | datsun 3.3d | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 10.07.2014 21:36 |
OHI: 11.10. Hakumoottorin uudelleenindeksointi käynnissä | Lars | Uutiset | 0 | 11.10.2012 04:53 |
Jeep 2.1 TD ei pysy käynnissä | Mikedeus21 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.10.2009 16:33 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |