![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vastailin punaisella. Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos!
Tämä auttaa visiontiin paljon. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
eipä mittään
Viimeksi muokannut Mika_T : 19.10.2021 22:11 |
#4
|
|||
|
|||
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkäs vapaasti nuita "pakuja" saa rakentaa mitä on rekisteröity Linja-autoiksi? Onko ne siis pienois linja-autoja. Saapiko niistä vähentää istumapaikkoja ja rakentaa matkailuauto varusteita tai tehdä väliseiniä?
Jos sattuu omistamaan linja autokortin niin eikö tuollaisesta saisi rakennettuu edullisilla käyttökuluilla olevan retkeily/matkailu ajokin. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Etupäädyn tai ohjaamon suojan mitat Kiinteän kuormakorin etupäädyn on oltava vähintään kuormatilan levyinen ja ohjaamon korkuinen." https://www.finlex.fi/fi/laki/ajanta.../19820940#L2P4 Mites tätä käytännössä tulkitaan, ohjaamon VAI tavaratilan korkuinen?
__________________
ex uazJanne "Ikuisesti elää se, joka kerää kaikkea kaksin käsin.." Jouni Hynynen, runoilija |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 29.03.2020 10:08 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toiseen vastaukseen vastaten kyseessä on kuorma-auto. Ymmärsinkö oikein että varustelun jälkeen jäljelle jäävän kuorman kantavuuden laskennassa ei oteta huomioon muita varusteita kuin kiinteitä matkustajien istuimia? -> Kokonaiskantavuus-henkilökantavuus=tavarakantavuus ja näistä tavarakantavuuden tulee olla suurempi. -> Tavarakantavuutta voi käyttää kalusteisiin (jotka rinnastetaan kuormaan)?
__________________
ex uazJanne "Ikuisesti elää se, joka kerää kaikkea kaksin käsin.." Jouni Hynynen, runoilija |
#12
|
||||
|
||||
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
eipä mittään
Viimeksi muokannut Mika_T : 19.10.2021 22:09 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja sopivan vanha varmaan, taitaa nyt olla vähän eri vaatimukset kuormatilan etuseinälle? Noista vaatimuksista ei täsmätietoa, siis että mitä pitää olla.... |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://www.traficom.fi/sites/defaul...U%20310321.pdf 4. kohdassa lukee että "Kiinteän kuormakorin ja vaihtokorin etuseinän ja sivuseinien lujuuden tulee vastata L- tai XL-koodin lujuusvaatimuksia, jos kuormakori on valmistettu kappaletavaran kuljetukseen, jossa kuorman varmistaminen perustuu seiniin tuentaan." Eikö tuo viittaa oikeaan kuorma-autoon, jossa rullakot vedetään liinalla seinään kiinni? Päteekö samat säännöt kuitenkin peltikorisen kuorma-auton väliseinään, vai onko siihen jotkut omat pykälät? Välillä näkee myynnissä myös uudempia vaneja, joissa kolme riviä penkkejä eikä minkäänlaista väliseinää. Millähän säännöillä ne on leimattu? Voiko jättää omastakin väliseinän pois? Kiitos!
__________________
www.SpeedBros.Fi - Viritysosat ja varaosat, sekä Silikoniletkut, Alumiiniputket, Letkunkiristimet ja Lämpösuojaustarvikkeet |