![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() En itse kyllä näe mitään järkeä B-kortillisessa retkeilyautossa. Ihan vaan siksi kun kevyt kuormurina ne verot on huomattavasti pienemmät. B-kortilla veikkaisin veroksi jotain 700-800e? Mikäli se vero menee painon mukaan. Koska tuon verran omassa matkailuautossa on verot ja sen paino on 3500kg. Saisin kyllä nostettua painon 3800kg, mutta se ei hyödytä tuossa omassa tapauksessa mitään. Koska pitäisi olla joku tavaratila, mikä on yhtä leveä ja korkea mitä se auton sisätila. Ilman tuota verot vaan nousee. En näe myöskään ongelmana tuota 80 rajoitusta. Ei nuo pakut ole juhlaa ajella jotain 120 vauhtia. Kulutus nousee myös reilusti. Toki ohittaminen on tuskaa. Sitten taas kun lähdet noita rakenteleen niin se on aivan varma, että ihan kaikki on kiellettyä lähtökohtaisesti. Duunaat sinne sängyn, etkä rekisteröi sitä matkailuautoksi niin aijai kun verottaja muistaa sua sitten jollain helvetinmoisella lisäverolla. Ja sitten taas jos se laite ei täytä matkailuauton määritelmiä ja sulla on siellä silti joku sänky niin taas tulee piiskaa ja sinä maksat. Ei suomessa tuo rakentelu helppoa saa olla.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä mikä kuuluu mihinkin ryhmään mut
Esim. 2003 sprinter 3500kg Matkailuauto reilut 500€ Pakuna melkein 800€ Kuorkkina alle 80€ Tietysti kuormurii tulee rajoitin testi katsastukseen Raskone 140€ Miten kuormurin käyttö jos auto on henk.koht nimissä tarviiko mitään perusteluja ajeluun/ tarvikkeiden kuskaamiseen. Jos niin siinä tapauksessa paku olis parempi... Joskus oli k-a sprinteri firman nimissä ja aina sai pelätä että milloin pysäytetään, silloin ku tuli nää ammattipätevyys vaatimukset ym. Kaveri sai sakot kun ei pystynyt todistamaan ratsiassa että työkalut on omia |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eriasia jos auto on yrityksen nimissä. Lainaus:
Mites sitten yli 3500kg C-kortilla ajettava matkailuauto? Samassa luokassa edelleen? Kuorma-autona on toki halvin pitää mutta se turhakeväliseinä haittaa rakentelua. Ja jos kuorma-autossa ei saa olla 200x180 sängyksi varattua "hattuhyllyä" niin sekin saattaa aiheuttaa päänvaivaa. (en siis tiedä onko tuollaista edes kielletty) ![]() Itellä vähän tuollanen haaveissa Viimeksi muokannut Mika_T : 15.01.2020 16:04 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kuorma-autossa 50cm minimi tavaratila ainakin joskus oli. Tuskin kuorma-auton sänkyyn kukaan puuttuu, koska ainakin 50v on ollut vakiovarusteena ja joissain jopa kaksi.
Ainut mikä itseä kiinnostaa on tämä että mikä esim .Mersussa on todellinen veron määrä? Eli lukeeko matkailuauto rekisteriotteella vai jokin muu |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mitä jos "kuljetan" erillistä mökkiä mersun lavalla mikä on parilla kuormaliinalla kiinni,Niin onko se asuntoautoilua vai tavaran kuljetusta jos väsynyt kuljettaja oikoo siellä jalkojaan tai lämmittää munapuuroa?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Saa pölliä idean kuka haluaa, mutta tuuminut, että täyden veron isosta henkilöautosta saisi minimatkailuauton. Jos se ois vähän maastokelponen, voi huilata mis vaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ryöstöhintainen rajottimentestaus jos 140€. ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Osaako Matti sanoa että onko tuollainen yllä linkittämäni rakennelma mahdollista pitää kuorma-autona?
Tavaratila ei vissiin tarvi olla täyskorkea? "sängyn" voisi vetää vaakatasossa takaoviin asti jos sellainen onnistuu. Menisi toki matkailuautonakin kun ajatelmissa olisi tehdä tuohon takapenkkien taakse molemmille laidoille laatikostot jonka päälle saisi keittomahdollisuuksia jne rakennettua. Ja minkälainen operaatio on poistaa takaa keskeltä yksi penkki, että siitä saisi järjestettyä kulun taakse. Riittääkö pelkkä muutoskatsastus vähemmille istuinpaikoille vai minkälainen sota tuomosesta muutoksesta syttyy? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eikö noissa vetonupeissakin ole sängyt? En tie onko niissä mitään keittiöö? Mut kuorma-autoja ne silti taitaa olla, eikä matkailuautoja. En tie hyödyttääkö sen pelin rekisteröiminen matkailuautoksi yhtään mitään jos se on jo valmiiksi kevyt kuormuri? Tekee sinne vaan kaiken matkailuauton roippeet mitä tarvii ja silti jättää sen välttämättömän millä se on kevyt kuormuri. Sit vaan kovaa ajoa.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Paketti- ja kuorma-auton avonaisella lavalla voi kuljettaa irrotettavaa matkailukoria, vaikka sen leveys olisi auton leveyttä suurempi. Matkailukorissa ei kuitenkaan saa oleskella matkan aikana eikä matkailukorin leveys saa ylittää kyseiselle ajoneuvolle tiellä yleisesti sallittua leveyttä. Tarvittaessa on asennettava esim. lisäpeilejä, jotta kuljettaja voi seurata takana kulkevaa liikennettä. Matkailukorin kuormatilan ulkopuolelle ulottuva osa on varustettava valaisimin ja heijastimin siten, että kuormauksesta ei aiheudu vaaraa.voimaan tuleva tieliikennelaki 2020?eli camperit ym mökit ja saunat kyytiin vaan
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Vastailin punaisella.
Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos!
Tämä auttaa visiontiin paljon. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
eipä mittään
Viimeksi muokannut Mika_T : 19.10.2021 22:11 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Etupäädyn tai ohjaamon suojan mitat Kiinteän kuormakorin etupäädyn on oltava vähintään kuormatilan levyinen ja ohjaamon korkuinen." https://www.finlex.fi/fi/laki/ajanta.../19820940#L2P4 Mites tätä käytännössä tulkitaan, ohjaamon VAI tavaratilan korkuinen?
__________________
ex uazJanne "Ikuisesti elää se, joka kerää kaikkea kaksin käsin.." Jouni Hynynen, runoilija |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 29.03.2020 10:08 |