Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.01.2020, 16:03
maukan maukan ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.01.20
Sijainti: Lammi
Viestit: 1
Perusasetus

Suzuki jousien korotus


Hei. Hankin joitain aikoja sitten sj410:n jossa 413 tekniikka. Jouset vaikuttaa melko kuoleentuneilta. Pohjaanlyöntikumeista akseliin on n. 40mm. Kun tunkkaa korin ylös on väli n. 130mm.
Olin jo ostamassa 4x4 partsilta 3" korotusjousia. Sellaiseen settiin kuuluu pidempien iskareiden lisäksi myös pohjaanlyöntikumien korotuspalat. Kertokaas tyhmälle, että pysyykö joustovara samana uusillakin jousilla? Ajattelin siis että vähentääkö joutumista ristiriipuntaan, johon nykyään helposti pääsee. Ja yhtään kiikkerämpää siitä ei huvittaisi tehdä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.01.2020, 23:19
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Kyllä mulla on etupakat ihan vaaterissa ja ne on juurikin nuo 4x4 partsin raptorit, tietysti sillä erotuksella että olivat vakiota vastaavat, niihin ollut tyytyväinen sen 40tkm mitä niillä on tullu ajettua. Takaset on jokseenki kippuralla ja edestä nyt tammikuussa sipasin 2 alimmaista pois ja laitoin omen? Lehdet niin on huomattavasti kippurammat mutta sisään jousto kärsi hieman. Itse ole ymmärtänyt niin että mitä letkummat ne ladit on niin sitä enempi se joustaa ylös/alas.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.01.2020, 04:03
Samijii Samijii ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.02.17
Sijainti: Salla
Viestit: 4
Talking

Suzuki sj410 ja siihen m40 laatikko


Elikkäs, päävaihteiston ja jakovaihteiston väliin pitäisi asentaa volvon m40 laatikko. Legenda kertoo että tämä onnistuu varsin helposti. Kuvia ja tietoa löytyi netistä jonkin verran mutta lisää kaivattaisiin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.01.2020, 10:19
xJ-4x4 xJ-4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.05
Sijainti: Turku
Viestit: 93
Perusasetus

itsellä ei kokemusta tuollaisen tekemisestä mutta joko olet lukenut nuo:

https://www.suzuki-samurai.nl/volvo/volvo-eng.html

https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89714

https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55784

https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79312

Jos löysit muuta asiaan liittyvää niin lisää linkit tänne, muidenkin tietoon.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2020, 23:02
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maukan Näytä viesti
Hei. Hankin joitain aikoja sitten sj410:n jossa 413 tekniikka. Jouset vaikuttaa melko kuoleentuneilta. Pohjaanlyöntikumeista akseliin on n. 40mm. Kun tunkkaa korin ylös on väli n. 130mm.
Olin jo ostamassa 4x4 partsilta 3" korotusjousia. Sellaiseen settiin kuuluu pidempien iskareiden lisäksi myös pohjaanlyöntikumien korotuspalat. Kertokaas tyhmälle, että pysyykö joustovara samana uusillakin jousilla? Ajattelin siis että vähentääkö joutumista ristiriipuntaan, johon nykyään helposti pääsee. Ja yhtään kiikkerämpää siitä ei huvittaisi tehdä.
Ei niitä pahjaanlyöntikumien korokkeita pakko ole käyttää jolloin joustovaroja on enemmän. Jouset vaan lässähtää nopeammin, kun pääsee sisäänjoustossa taipumaan "yli". Kiikkerämpihän autosta aina tulee, kun korottaa, mutta omassa susnassa kattokorkeus noin 183cm ja alla 31x12,5r15 boggerit 10x15 -44 et +beadlock, niin eipä tuo kovin kiikkerä ole
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.02.2020, 22:53
metsuri91:n Avatar
metsuri91 metsuri91 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: Tuusula
Viestit: 110
Perusasetus

Jos jollain tarvetta suzukin g16b moottorille niin sellainen ois tarjolla. Myyntiosiosta pitäisi löytyä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.04.2020, 09:33
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Samurai alkoi nakuttamaan kierroksia nostaessa ja oletan sen olevan kiertokangen laakeri tms. Eli remonttia tiedossa. Samalla voisi vaihtaa männätkin yms, joten mikä on paras paikka tilata korjaussarja?
Lowrangelta kattelin, niin vajaa 400$ (+ rahti ja verot. Tullit taitaa olla 0%?) korjaussarja korkeapuristeisilla männillä Onko noista männistä mainittaavaa iloa?
Autonvaraosat24 sivuilla pelkät tiivisteet noin 100e, männät 40e/kpl.

Toki toi 1.6L kone houkuttelee myös, mutta ei jaksaisi alkaa sovittelemaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.04.2020, 06:54
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

itse en ehkä lähtisi kuitenkaan mäntiä vaihtamaan jos niissä ei mitään vikaa ole, toki jos meinaa korkeapuriste mäntiä niin sitten eriasia.

ebausta / aeromotors.ee ja sieltä autodocista varmasti löytyy tarvittavat tiivisteet/männänrenkaat ja laakerit.

kannattaa ehkä kuitenkin purkaa ensin jotta näkee vauriot sekä osaat tilata oikeat laakerit ( ylikoko ? )
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 14.04.2020 08:06
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.11.2020, 11:26
PasMa:n Avatar
PasMa PasMa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.13
Sijainti: Rovaniemi / Salla
Viestit: 164
Perusasetus

Suzuki SJ410 kaikki virrat katosi


Kaikki virrat hävisi SJ410:stä vm -83. Virtakynällä katsottuna ei tule virtoja sulakerasialle, joka vaihdettu alkuperäisen tilalle uudempaan GM-tyyppiseen lattasulakemalliin jo aiemmin ja on toiminut hyvin. Myöskään virtalukon pohjaan ei tule virtaa (virtalukonpohjakin vaihdettu aiemmin), muistaakseni tuohon valkeaan paksumpaan johtoon pitäisi tulla aina virta(kuva1) vaan nyt ei tule mihinkään napaan. Kun syöttää virtaa johdon pätkällä akun plus navalta suoraan puolan etuvastukselle(kuva2), niin virrat tulee mittaristolle ja valot ym toimii ja starttaa. Akusta vedettu lisämaapiuhat runkoon ja moottoriin. Startille tulee virta ja toimii,kun herätenapaan antaa virtaa. Maapisteet kuskinpuolen tulipellissä ja jalkatilassa puhdistettu. Kuskin jalkatilassa olevien johtojen liittimiä auottu ja kuivatettu ja CRC:tä suihkittu. Eli mistähän tuota vikaa alkaisi seuraavaksi etsimään? Ja mikä sulake on millekin (4 kpl.) Löytyykö 410:n sähkökaaviota mistään, jostain palstan jutteluista sen aikoinaan löysin, mutta nyt ei löydy.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20201112_140711.jpg‎
Views:	213
Size:	275,4 Kt
ID:	97645   Click image for larger version

Name:	IMG_20201113_101956.jpg‎
Views:	226
Size:	111,8 Kt
ID:	97644  
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.11.2020, 19:40
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Kurkkaa laturin perseestä lähtevä valkoinen kaapeli ..muistaakseni siitä menee virran syöttö tuvan puolelle ja konehuoneessa saattaa olla liitin matkan varrella.
(tämä ihan hatarasta muistista)
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.03.2021, 09:07
KariHa KariHa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.03.21
Sijainti: Hinnerjoki
Viestit: 13
Perusasetus

Suzuki SJ 413 korin peltiosat


Kaipaisin apua seuraavaan, takalokasuoja kaari takana oikealla ruostunut kokonaan pois.
Sopiiko SJ 410 korjauspala tähän minun SJ 413 malliin? Eli onko korit suurinpiiretein samanlaiset? Kuvissa näyttää samalta paitsi levitys kaaren kiinnityslevy puuttuu, mutta se olisi kyllä helppo modifoida siihen.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.03.2021, 09:13
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Korit on samanlaiset. Eroa ainoastaan maskissa ja konepellissä, sekä takaovessa mallista riippuen. Levikkeen kiinnityksen joudut askartelemaan vaan itse, niin kuin totesitkin.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.03.2021, 09:29
KariHa KariHa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.03.21
Sijainti: Hinnerjoki
Viestit: 13
Perusasetus

Kiitos vastauksesta. Tilaisn tuon Sj 410 kylkipalan. Helpottaa melkoisesti tuota kaaren korjaus kun edes ulkokaari on valmiina.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.03.2021, 09:31
KariHa KariHa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.03.21
Sijainti: Hinnerjoki
Viestit: 13
Perusasetus

Suzuki SJ 413 korin peltiosat


Kiitos vastauksesta. Tilaisn tuon Sj 410 kylkipalan. Helpottaa melkoisesti tuota kaaren korjaus kun edes ulkokaari on valmiina.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 02:43 (GMT +2).