![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Hiluxiin mahtuu lavalle kaikki harrasteet eikä oo nii justiisa jos ne paskasia ovat.. Sama mite ynnäilee eijoo halvempaa pitää kahta autoa.. seo varma.. vaikka Hiluxin verot on jotain 1020e luokkaa.. Miten se Land Cruiset eroaa Db Hiluxista muutoinko hiukan paremmat varusteet ( enemmän rikkoutuvia osia) Kontti olematon vrt.lavaan.
Viimeksi muokannut Jeepp : 22.12.2019 19:40 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joskus vanhassa -80/-90 luvun taitteen Nissanin King Capissa lapsena kuskin penkin takan piilossa matkustanut ja se oli ahdas. Toki nuo uudemmat, double capit suunniteltu ihmis kuljetukseen paremmin ja tilaa enempi. 2 autoo on pakko olla. Emännällä toinen, itselläni toinen. Toki jos toinen olis sellainen, johon koko perhe ja viikonlopun reissu kamppeet mahtuu kyytiin, niin toki toinen voi olla eri tyyppinen, mutta silti se vähintään 3 henkee pitää saada laillisesti kyytiin. Land Cruiserin ja Hiluxin erona se, että Hiluxin lava säätilojen mukaan kylmää, kosteaa, jne. Land Cruiserissa kontti sisätilaa, lämpimämpi. Toki kyllähän Land Cruiserin takakontti on pieni. Mutta Jeepissä on kontissa tilaa. Pihassa on tälläkin hetkellä 2 kpl WJ Jeeppiä. Toinen ilman moottoria oleva rullaava 5 paikkanen ha ja toisessa moottori vaurio 2 paikkanen pa. Toisesta tarkoitus tehdä vielä auto ja toinen on vain varaosa luovuttaja. Molemmat diesel. Että siihen nähden, jos ja kun joskus WJ on ajokunnossa, niin joko toinen Passat joutaa hukata tai sitten Jeeppi on vain harraste... Ja toki lapset kasvaa ja muutaman vuoden päästä alkaa jo häämöttää koulussa käynnit ja sitä myöden taksi kuskaa. Joten hoidosta ei sitten oo tarve noutaa enään kuin yksi ja myöhemmin ei kumpaakaan ja näin istumapaikkojen jatkuva tarve muuttuu. Ja jos koko perheellä liikkeellä, niin sitten voi valita tarpeen mukaisen auton pihasta. Toki 2 paikkanen rajoittaa silti kulkemisen vain kahteen henkilöön, jos ilman ennakko suunnittelua tuleekin tarve saada molemmat lapset kyytiin ja on vain se 2 paikkanen pihassa käytettävissä. Eli elämätilanteet muuttuu ja sitä myöten käyttötarpeet. Toiselle se hyvä ja paras, ei välttämättä ole toiselle sitä parasta. Myös maku eroja, toinen tykkää mummosta, toinen tyttärestä, joku jopa äiteestä. Minä tykkään enempi amerikkalaisista kuin japanilaisista, ja silti ajan saksalaisella.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No onhan nuo pick-upit aika laaja käsite.. En esim ite voisi kuvitella pärjääväni tai jaksavani ajaa jollain 150 hv kaksipaikkaisella hiluxilla, mutta toisaalta moninkertaisella teholla oleva viisipaikkainen f250 on palvellut jo kohta viisi vuotta ja 150tkm ja edelleen se tuntuu kivalle autolle.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Nykyisin on pirteitäkin pickuppeja kuten jotkut Amarokit. https://youtu.be/SujvSwQUMhw Hauskoja nuo jenkki henkilöautopohjalta tehdyt pickupit: https://youtu.be/4jfHmzVDZyw Kaverilla oli MB w123 300 diesel pickup. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Toyotista uudehkot Tacomat tai Tundrat vaikuttaisi mukavilta, eihän niitä kyllä Suomesta oikein saa.
Tosin aivan sama saisiko, ainakin tällä hetkellä. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jonkin aikaa oli myös Mersun 406 vuosimalli 1974, 2,2 diesel ja iso puinen lava paripyörien kanssa. Se on ainot auto, joka tuli kannattavasti myytyä eteenpäin. Tehovouhotuksen ilo on siinä jos halutaan pickupien olevan hauskoja henkilöautoja samalla. Raiskaimpia pickup puuhia olen melkeen viimeaikoina tehnyt kaikista pienitehoisimmalla pickupilla. Sillä työskentelyä nopeuttaisi kippi. Jos kauhean monta haluttua ominaisuutta laitetaan samaan vehkeeseen, rupeaa hinta nousemaan. Itselle mieluisa tehomallin vehje olisi sellainen, joka toimii kunnolla laillisena 3500 kilon vetoautona ja ehkä jonkinlainen henkilöauton korvaus ominaisuus tervetullut. Mielenkiintoa ei silti ole käyttää 5000 euroa enempää. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
haha, mä koeajoin tommosen amarokin, tehokkain malli ja eniten vaihteita.. Tuntuuhan se tehokkaalta jos on kokemusta vain vaparihiacesta ja sen tasoisista. Vetoalue ehkä max 1000rpm, kokoajan vaan loota arpoo isompaa ja MITÄÄN ei tapahdu. Jo on saatana törsäke.
Mun avolava vuosimallia -72 meni 0-100kmh ykkösellä vuonna -94 kun ajokortin sain ja se otti noin 5sekkaa max. ![]() ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
1kz-te huono kylmäkäynistys | Samppa966 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.01.2019 07:18 |
Myydään Huono Peräkärry. | Bj Andy | O/M/V Muut | 7 | 10.04.2011 13:47 |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
Huono musavideo :) | Ex_inkkari | Chit-Chat | 5 | 08.03.2007 09:03 |
v***n huono | mdzz | Jokes | 11 | 10.09.2003 08:04 |