![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Männäsunnuntaina saatiin vaimon kanssa viimeinkin aikaiseksi ryhtyä purkamaan autotalliin siirrettyjä laatikoita. Oli mm. opiskeluaikaisia monisteita yms. materiaalia parikymmentä laatikollista. Nämä löysivät vihdoin tiensä paperinkeräykseen. Näinpä autotalliin vapautui sen verran tilaa, että sinne voi jo ajaa auton noin puolittain. Laatikot olivat olleet siellä kolmisen vuotta, jonka seurauksena autonrassailut on pitänyt tehdä Pillimehun tavoin täysin taivasalla.
Hirvimehtuusta oli tänään vapaapäivä pyhäinpäivän vuoksi. Tämähän oli siis mitä mainioin hetki ryhtyä BJ:n peräremonttiin. Toki Fabian jakohihnanvaihto piti hoitaa ensin alta pois. Kun arkiseen pakolliseen työmatkailuun valjastettu kulkine oli hoidettu, päästiin sitten varsinaiseen asiaan. Olin valmistellut päivän koitosta jo aiemmin tilaamalla Lipposelta laakerisarjan, joka saapuikin postiin maanantaina. Sitten olin kuivaharjoitellut remonttia tämän videon pohjalta: https://www.youtube.com/watch?v=1dOdeMdswc8&t=7s Lähdin poikamaista intoa puhkuen irrottamaan takamurikkaa irti takasillasta. Laitoin ekaks öljyt valumaan propusta. Sitten lukko päälle, ettei lukkopala tipahda irti vetoakseleita irrotellessa. Sitten vetarit irti, lukkovivuston suojapelti irti, lukkovaijeri irti, lukon aseman ilmaisimen liitin irti ja kardaani irti perästä. Suihkuttelin liuotinpesuainetta murikkaan ja takasiltaan, ja huuhtelin suurimmat liat pois, ennekuin rupesin irrottelemaan murikan kiinnitysmuttereita. Suht helpoistahan se murikka irtosi takasillasta, mutta sitten…. Eikös tuon poskilaakerien ja hammaskosketuksen säätö ole menty tekemään shimmilevyillä! Partsouqin kautta selvittelin, että noita levyjä on 0.03mm välein: https://partsouq.com/en/catalog/genu...&uid=330793&q= 9020179001 T=2.67 MARK 01 9020179002 T=2.70 MARK 02 9020179003 T=2.73 MARK 03 9020179004 T=2.76 MARK 04 9020179005 T=2.79 MARK 05 9020179006 T=2.82 MARK 06 9020179007 T=2.85 MARK 07 9020179008 T=2.88 MARK 08 9020179009 T=2.91 MARK 09 9020179010 T=2.94 MARK 10 9020179011 T=2.97 MARK 11 9020179012 T=3.00 MARK 12 9020179013 T=3.03 MARK 13 9020179014 T=3.06 MARK 14 9020179015 T=3.09 MARK 15 9020179016 T=3.12 MARK 16 9020179017 T=3.15 MARK 17 9020179018 T=3.18 MARK 18 9020179019 T=3.21 MARK 19 9020179020 T=3.24 MARK 20 9020179021 T=3.27 MARK 21 9020179022 T=3.30 MARK 22 9020179023 T=3.33 MARK 23 Tähänkö tämä homma nyt ryyty? Nythän hammaskosketuksessa oli liikaa välystä, joka luultavasti kuitenkin pienenee uusien laakerien myötä? Jokseenkin skeptisesti kuitenkin suhtaudun, että voisi olla niin hyvä mäihä, että vanhat shimmit olis riittävän kohdallaan uusien laakereiden kanssa. Onko muilla harrastajilla kokemusta noiden shimmien saatavuudesta, ja ootteko joutunu ylipäätään shimmaaman, vai onko riittänyt, että käyttää alkuperäisiä levyjä? Viimeksi muokannut Radis : 02.11.2019 16:21 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu BJ45 | lepa77 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 15.08.2013 16:47 |
Myyty BJ45 -81 Projekti | bj45lava | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 14.08.2010 14:11 |
Myydään bj45 | SAMROCK | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.03.2010 16:42 |
o: bj45 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 02.01.2006 19:53 | |
Myydään BJ45 pic-up projekti | Käyttäjä | O/M/V Muut | 0 | 16.09.2003 18:52 |