Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.08.2019, 12:05
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

Niitä 52" jousia on varmaan niin montaa erilaista, ettei voi yleistää paljonko nousee. Mä oon tosiaan poistanut lehtiä omista 52" jousista ja korkeutta on edessä noin 3" enemmän kuin "vakiona". Tehtaan manuaalissa oli mitta rungosta akseliin ja mun auto oli 3" edessä ja 2-2½" takana korotettu. Jos muistan oikein!

Eniten vaikuttaa perä alhaalla ulkonäköön noi lokarin kaaret ja miten niitä on leikelty. Yleensä edessä saa leikata enemmän kun takana pyörät sujahtaa kaaren sisään. Lavan reuna tai esim helma tai runko ei hirveän paljon ole kuitenkaan takakenossa tossa omassa.

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.09.2019, 07:54
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

Vähän ristikoita vaihdellut vielä kardaaneihin aikansa kuluks, noita kun oli hyllyssä ja uusiin kardaaneihin ne ei sitten sovi.







Vähän on kulunut jännästi toi yks, se johtunee cv nivelen puutteesta takakardaanissa, perä käännetty jakista kohti ja tavalliset nivelet. No kestää se nivel aina muutaman vuoden. Eikä ajossa tärrää sen kummemmin.


Sitten huomasin toisen etuvetarin ristikon olevan väljä. Heti kymmenen vuoden ajon jälkeen. Siinäkin ristikon toinen haara virheetön ja toinen ihan sökö. Pitää vielä koittaa tutkia mitä sille on käynyt.






Ja tuossa vielä selitystä pitkän iän salaisuudesta. Vertailuna pikkuakselien ristikko. Ja tietysti hyvä voitelu pitää olla, niin asentajalle kuin nivelelle.



Uudet ristikot on nyt rasvanipattomat, katotaan kauanko kestää.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.09.2019, 23:06
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Vähän ristikoita vaihdellut vielä kardaaneihin aikansa kuluks, noita kun oli hyllyssä ja uusiin kardaaneihin ne ei sitten sovi
Ja tuossa vielä selitystä pitkän iän salaisuudesta. Vertailuna pikkuakselien ristikko. Ja tietysti hyvä voitelu pitää olla, niin asentajalle kuin nivelelle.
Mitkäs tässä mörössä oli akselit? (ei jaksa selata taakse päin)
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2019, 06:02
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Mitkäs tässä mörössä oli akselit? (ei jaksa selata taakse päin)
Dana 60 edessä ja 14 pulttinen takana. 4.56:1 välitykset ja Detroit locker lukot. Ihan ekoilla sivuilla lisää kuvia akselien hinkkaamisesta jos haluu kattoo.

Eilen purin kuskin puolta niin oli sielläkin ristikolla damagea. Eli yks sisävetarin puolelta yks kuppi halki ja toisesta puutu oikein palanen. Ilmeisesti vetarin kääntökulma ei oo ollu riittävä kun pyörät meni stopparia vasten lujaa siinä kun tehostin hajos. Niitä vetareita on snurralla avarrettu ja stoppareita hierottu maksimi kääntökulman saavuttamiseks, mutta nyt pitää tutkia jos stoppareita kasvattais hieman tai snurraa lisää vetaria.

Tossa vielä huono vanha kuva projektin alkutaipaleelta vetarin muokkauksesta. Syytän sen aikaista kameratekniikkaa!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.09.2019, 17:26
slipoveri slipoveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.05
Sijainti: vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Miten tuo lukko toimii edessa,puskeeko tai onko jotain mutta haittaa havaittu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.09.2019, 21:58
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

Hyvin toimii, ei puske. Aikoo haitta on ollut ettei voi selittää kuinka muuten ois menny muttei ollu lukko päällä!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.09.2019, 22:45
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Mielenkiintoista, mulla on 1986 K10:ssä (eli melkein sama auto) 10 bolt + 14 bolt. Edessä Spartan Locker ja takana Torq Locker, eli samantyyppiset kun Detroit Locker (mutta halvemmat) ja ei käänny sitten yhtään vitun mihinkään. Tuntuu että etupää on koko ajan lukossa kun ajaa. Ei kuitenkaan ole ollut ikinä etuvetarit väännätyksessä kun kädellä kokeilee. Talvella ei uskalla kadulla pitää nelivetoa päällä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.01.2022, 09:58
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti


Uudet ristikot on nyt rasvanipattomat, katotaan kauanko kestää.
Ja taas tehdään samaa hommaa kuin 2019 syksyllä...



Niveltä en vielä ehtinyt purkaa, mutta taas on yksi laakeri "räjähtänyt" nivelen liikevaran pohjatessa. Eli rasvanipattomuuden pitkäaikainen kestotesti jäi tekemättä, käsin niveltä käännellessä tuo ehkä sakara kyllä tuntui välyksettömältä. No toinen puoli on vissiin ehjä, siellä kestotesti vielä jatkuu.



Aloitin jo kaivamaan lisää tilaa niveleen ja kääntyvyyttä voi koittaa rajoittaa vielä lisäämällä tavaraa stoppareihin. Siellä vaan ei ole stopparia kuin ulkokurvin pyörän puolella. Sisäkurvin pyörä kun tökkii maksimikäännöllä johonkin kiveen tms, niin ehkä paikat vaan joustaa ja pääsee tulee vahinkoa. Kun mielestäni noi ei stoppareita vasten kääntäessä ole pohjannut.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.01.2022, 11:46
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

No niin nivel vaihdettu. Oli vanha nivel kyllä ihan sairaan tiukassa, meinas usko loppua ennenkuin irtos. Taas hieman "koneistettu" lisätilaa jos mahtuis paremmin kääntymään. Pitää vielä asennettuna koittaa tutkia sitä vaikka muovailuvahan kanssa paljonko tilaa jää ja tarvittaessa kaivaa vielä lisää jne.



Ristikon ehjä sakara oli erittäin hyvässä rasvassa ja puhtaana , joten luotetaan vielä rasvanipattomaan versioon. Laitetaan tähän ittellekkin muistoksi millä osanumerolla semmonen ristikko löytyy.


Äkkiä kasaan jos lehtien ennustama lumitykkimyräkkävyörykaaosinferno toteutuu, niin pääsee vaikka sunnuntaina vähän lumeen ajelee.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.01.2022, 18:54
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

No niin nivel vaihdettu. Oli vanha nivel kyllä ihan sairaan tiukassa, meinas usko loppua ennenkuin irtos. Taas hieman "koneistettu" lisätilaa jos mahtuis paremmin kääntymään. Pitää vielä asennettuna koittaa tutkia sitä vaikka muovailuvahan kanssa paljonko tilaa jää ja tarvittaessa kaivaa vielä lisää jne.

Miu pitää kanssa tutustuu tuohon pohjaamis juttuun kun toisen vetarin ristikko vaiheettu juuri saman takia kuppi murentunu.
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.01.2022, 19:06
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
Miu pitää kanssa tutustuu tuohon pohjaamis juttuun kun toisen vetarin ristikko vaiheettu juuri saman takia kuppi murentunu.
Pitäis näkyä kyllä ne isommat pohjaamisjäljet raudassa, mulla ainakin oli rauta muuttanut muotoa niinkuin olis kuulapäävasaralla lyöty.. Jos ei näy selvästi, niin suhauta vähän spraymaalia vetariin ja pyöritä renkaat linkussa. Pitäis näkyä mistä ottaa kiinni.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.02.2022, 23:31
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

No pirkales, keskilukko alkoi ensin tipahtelemaan pois päältä itekseen, sitten ei pysynyt päällä vaikka keppiä kiskoi päälle. Rutinaakin yritti pitää.. Veikkaukset oli vivustossa joku häiriö tai sitten kytkentähampaat hajonneet...
No ei osunu veikkaus kohalle!





No ajamalla kotiin kuitenkin ja tallille, sitten tutkimuksia ja keskitasauspyörästön kuori onkin halki. Voi morjens! seuraavaksi osien metästystä,

onkohan kellään tiedossa NP203 varaosia, kokonaista laatikkoa tai jotain aiheeseen löyhästi liittyvää..?


Laatikkotyyppiä en heti olis vaihtamassa toiseen, olen kovin tykästynyt tuohon jatkuvaan nelivetoon ja ketterään kääntyvyyteen.


.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 01:53 (GMT +2).