![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Niitä 52" jousia on varmaan niin montaa erilaista, ettei voi yleistää paljonko nousee. Mä oon tosiaan poistanut lehtiä omista 52" jousista ja korkeutta on edessä noin 3" enemmän kuin "vakiona". Tehtaan manuaalissa oli mitta rungosta akseliin ja mun auto oli 3" edessä ja 2-2½" takana korotettu. Jos muistan oikein! Eniten vaikuttaa perä alhaalla ulkonäköön noi lokarin kaaret ja miten niitä on leikelty. Yleensä edessä saa leikata enemmän kun takana pyörät sujahtaa kaaren sisään. Lavan reuna tai esim helma tai runko ei hirveän paljon ole kuitenkaan takakenossa tossa omassa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vähän ristikoita vaihdellut vielä kardaaneihin aikansa kuluks, noita kun oli hyllyssä ja uusiin kardaaneihin ne ei sitten sovi.
Vähän on kulunut jännästi toi yks, se johtunee cv nivelen puutteesta takakardaanissa, perä käännetty jakista kohti ja tavalliset nivelet. No kestää se nivel aina muutaman vuoden. Eikä ajossa tärrää sen kummemmin. Sitten huomasin toisen etuvetarin ristikon olevan väljä. Heti kymmenen vuoden ajon jälkeen. Siinäkin ristikon toinen haara virheetön ja toinen ihan sökö. Pitää vielä koittaa tutkia mitä sille on käynyt. Ja tuossa vielä selitystä pitkän iän salaisuudesta. Vertailuna pikkuakselien ristikko. Ja tietysti hyvä voitelu pitää olla, niin asentajalle kuin nivelelle. Uudet ristikot on nyt rasvanipattomat, katotaan kauanko kestää.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eilen purin kuskin puolta niin oli sielläkin ristikolla damagea. Eli yks sisävetarin puolelta yks kuppi halki ja toisesta puutu oikein palanen. Ilmeisesti vetarin kääntökulma ei oo ollu riittävä kun pyörät meni stopparia vasten lujaa siinä kun tehostin hajos. Niitä vetareita on snurralla avarrettu ja stoppareita hierottu maksimi kääntökulman saavuttamiseks, mutta nyt pitää tutkia jos stoppareita kasvattais hieman tai snurraa lisää vetaria. Tossa vielä huono vanha kuva projektin alkutaipaleelta vetarin muokkauksesta. Syytän sen aikaista kameratekniikkaa!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Miten tuo lukko toimii edessa,puskeeko tai onko jotain mutta haittaa havaittu
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hyvin toimii, ei puske. Aikoo haitta on ollut ettei voi selittää kuinka muuten ois menny muttei ollu lukko päällä!
![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mielenkiintoista, mulla on 1986 K10:ssä (eli melkein sama auto) 10 bolt + 14 bolt. Edessä Spartan Locker ja takana Torq Locker, eli samantyyppiset kun Detroit Locker (mutta halvemmat) ja ei käänny sitten yhtään vitun mihinkään. Tuntuu että etupää on koko ajan lukossa kun ajaa. Ei kuitenkaan ole ollut ikinä etuvetarit väännätyksessä kun kädellä kokeilee. Talvella ei uskalla kadulla pitää nelivetoa päällä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niveltä en vielä ehtinyt purkaa, mutta taas on yksi laakeri "räjähtänyt" nivelen liikevaran pohjatessa. Eli rasvanipattomuuden pitkäaikainen kestotesti jäi tekemättä, käsin niveltä käännellessä tuo ehkä sakara kyllä tuntui välyksettömältä. No toinen puoli on vissiin ehjä, siellä kestotesti vielä jatkuu. Aloitin jo kaivamaan lisää tilaa niveleen ja kääntyvyyttä voi koittaa rajoittaa vielä lisäämällä tavaraa stoppareihin. Siellä vaan ei ole stopparia kuin ulkokurvin pyörän puolella. Sisäkurvin pyörä kun tökkii maksimikäännöllä johonkin kiveen tms, niin ehkä paikat vaan joustaa ja pääsee tulee vahinkoa. Kun mielestäni noi ei stoppareita vasten kääntäessä ole pohjannut.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#9
|
||||
|
||||
![]()
No niin nivel vaihdettu. Oli vanha nivel kyllä ihan sairaan tiukassa, meinas usko loppua ennenkuin irtos. Taas hieman "koneistettu" lisätilaa jos mahtuis paremmin kääntymään. Pitää vielä asennettuna koittaa tutkia sitä vaikka muovailuvahan kanssa paljonko tilaa jää ja tarvittaessa kaivaa vielä lisää jne.
Ristikon ehjä sakara oli erittäin hyvässä rasvassa ja puhtaana , joten luotetaan vielä rasvanipattomaan versioon. Laitetaan tähän ittellekkin muistoksi millä osanumerolla semmonen ristikko löytyy. Äkkiä kasaan jos lehtien ennustama lumitykkimyräkkävyörykaaosinferno toteutuu, niin pääsee vaikka sunnuntaina vähän lumeen ajelee. ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#10
|
||||
|
||||
![]()
No niin nivel vaihdettu. Oli vanha nivel kyllä ihan sairaan tiukassa, meinas usko loppua ennenkuin irtos. Taas hieman "koneistettu" lisätilaa jos mahtuis paremmin kääntymään. Pitää vielä asennettuna koittaa tutkia sitä vaikka muovailuvahan kanssa paljonko tilaa jää ja tarvittaessa kaivaa vielä lisää jne.
Miu pitää kanssa tutustuu tuohon pohjaamis juttuun kun toisen vetarin ristikko vaiheettu juuri saman takia kuppi murentunu.
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria ![]() WUOKSI OFF ROAD ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Pitäis näkyä kyllä ne isommat pohjaamisjäljet raudassa, mulla ainakin oli rauta muuttanut muotoa niinkuin olis kuulapäävasaralla lyöty.. Jos ei näy selvästi, niin suhauta vähän spraymaalia vetariin ja pyöritä renkaat linkussa. Pitäis näkyä mistä ottaa kiinni.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#12
|
||||
|
||||
![]()
No pirkales, keskilukko alkoi ensin tipahtelemaan pois päältä itekseen, sitten ei pysynyt päällä vaikka keppiä kiskoi päälle. Rutinaakin yritti pitää.. Veikkaukset oli vivustossa joku häiriö tai sitten kytkentähampaat hajonneet...
No ei osunu veikkaus kohalle! ![]() No ajamalla kotiin kuitenkin ja tallille, sitten tutkimuksia ja keskitasauspyörästön kuori onkin halki. Voi morjens! seuraavaksi osien metästystä, onkohan kellään tiedossa NP203 varaosia, kokonaista laatikkoa tai jotain aiheeseen löyhästi liittyvää..? Laatikkotyyppiä en heti olis vaihtamassa toiseen, olen kovin tykästynyt tuohon jatkuvaan nelivetoon ja ketterään kääntyvyyteen. .
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |