Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.05.2019, 22:15
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Elävät suunnitelmat on tämän osion otsikko.

Aloin purkamaan mustaa hoojiita ja Siinätouhutessa hiukan itsekseni harmittelin koskahan elämässäni pääsisin rakentelemaan mun unelma autoa.

Palataan tässä kohtaa ajassa noin 8vuotta taaksepäin. Erästä lavabeejiitä kävin koeajamassa, ja eihän mulla siihen rahaa ollut. Lähtemätön polte jäi elämään ja youtubesta piti katsoa videoita missä lavabeejiillä viiletetään pitkin poikin.

Yksi video oli ylitse muiden. Juuri sellainen flatbed lavabeejii jollaisen itelleni tekisin.



Ai että ois nannaa päästellä tuollaisella kauppaan ja töihin. tätä videota on tullu katottua vuosia uudestaan ja uudestaan.

Silloin kun bj45 raadon hommasin haaveet heräs hetkeksi henkiin, mutta tuon toisen beejiin ollessa vielä kesken ajatus tuntui hyvin kaukaiselta, Olisi pitäny hitsata koko kori, ettiä jostain hoojiin moottori, vaihteistot, ohjausosat, jarrut, perät, kartaanit ym ym ja rahaa olisi palanut ympäriinsä.

Tässä kohtaa palataan taas nykyhetkeen. Valaistuin kuin gandhi konsanaan sillä silmieni edessä pönöttää hoojii josta saan kaikki tekniset osat unelmieni autoon! Työtä tulee olemaan mutta ompahan se sitten dream car! Lavabj tuplaturbolla! AAAHHHH!!!



Hiukan kyllä tietyltä suunnalta katsottuna vähä väsyny on tuo aihio



Ennen tätä pitää tuo pirkkahj kuitenkin tehdä, näillä näkymin keula pysyy vakiona ja ilmajouset ja muut luksusjutut jää laittamatta.
Aika näyttää sitten kumpi jää käyttöautoksi, kingkäppi vai hoojii, jollain joudun kuitenkin ajaa vielä useemman vuoden ennenkuin haaveiden lavabeejiillä pääsisi ajelemaan.

Porkkanaan tuli moottori haettua



tämä on nyt to do listalla ensimmäisenä. Jollainhan noita moottoreita pitäis nostella, joten vanha moottorinostin lens roskiin ja aloin tekemään heavy duty mallia jolla voi nostaa hoojiin tekniikan kaikkineen päivineen. Tuli tehtyä sellanen koottava malli, lähes 2m pitkä. Pitkästä aikaa tuli kaiveltua plasmaleikkuri esiin, on helppo tehdä paksuun 6mm pelliin muotoa. Todellinen diy malli, sylinterikin tuli sorvattua itse. hydrauliikkayksikkö saa odottaa asentumista huomiseen.

__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 13.05.2019 22:18
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.05.2019, 22:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Cool

No nyt on mielenkiintoset suunnitelmat. 👍 Ja oot sä kyl melkonen seppä ta(i)komaan rautaa.👌
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.05.2019, 20:12
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Tämän osion nimi on unexpected fuckups

Moottorinostin tuli valmiiksi, loppuhinta kapistukselle tuli 0€ metallifirman roskiksesta raudat ja sylinteriin löytyi varsi ja putkivärkit sorvin pöydän alta. Jopa männäntiiviste oli joku käytetty ehkä talteenotettu

Lattialla koitin ld28 käymään, hienosti kävi ja muutamia öljyvuotoja, pari o rengasta ja kampuran etupään stefa.

No minähän siinä jotta mähän äkkiä nips naps vaihdan tuohon kutoskoneen viikonloppuna. Apinan raivolla torstaina vanha motti irti...



...ja sitten uuteen koneeseen apulaitteet kiinni ja se kampuran stefa. Mutta mikäs perkele ku on vedetty siivapyörän pultti tiukkaan?tässä moottorimallissahan siivapyörän takana on syöttöpumpun jakohihnaa pyörittävä hammaspyörä, ja ihmetys oli suuri kunsiivapyörä pyörii pultin mukana vaikka moottori ei pyöri. Kun kaikki sain käteen niin selevis jotta joskus on ollu pullti löysällä, kiila oli mälvänny urat niin väljäksi jotta kiila oli päässy kaatumaan ja halkaissu sen osan ja osa pyöriny rinkiä kampuran ympärillä. Rämän jälkeen jako on laitettu kohilleen, pultti tiukkaan ja moottori eteenpäin, ja erinäisten tapahtumaketjujen kautta mun talliin. Voii perkele!!





Tässä vaiheessa oli hyvä lähteä peltohommiin ja soittelin kaikki varaosa ilmoitukset läpi joiden kautta tuo osa saattais löytyä. Eikä tärpänny. Ajattelin jo että kyllähän mä tuomlaisen toki työmaalla sorvattua saan mutta olis se silti helppoa löytää ehjä osa. Palstalta löytyvästä saman osan ostoimmoituksesta selvis että ld20 käyttää samaa osaa ja sitten tärppäsi. Osa on tulossa postissa jotta pääsee jatkamaan.

Kampuran kiilauran korjauksessa jouduin hetken raapimaan päätä miten saan sen tehtyä moottoriinpäin purkamatta akselia käteen. Kupariprikkoja vasten vedin sauman, sai suoran hyvän pinnan kiilalle ja päältä vingulla




Osaa odotellessa tuli kähtettyä moottoria konehuoneessa. Öljypohjaa pitää vähän vasaroida ja pakoputken lähtö tehdä uus niin pääsee eteenpäin!
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.05.2019, 07:32
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.645
Perusasetus

näppärästi ehjäsit kiilauran.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.05.2019, 21:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

LD-28 on aika pitkä?


Miten sopii kinkkukaappiin; Yhden LD-28 olen istuttanut veneeseen, ja verrattuna Chevyn 3 litran neloseen pituutta taisi tulla reilu 10 cm lisää?
Kummasta, cedrikistä vai laurelista? cedrikissä öljypohjassa syvennys keskellä, ja laurelissa päässä, muistaakseni etupäässä. Ja lohkon öljykanava eri kohdassa, siis imuputket ei käy ristiin
(minulla yksi automaatilla oleva lD-28 odottaa sopivaa aikaa...)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.05.2019, 22:17
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Laurelin, öljypohja putoo jus raidetankojen ja etuakselin väliin. Ja on se pitkä, kampuran siivapyörä jää lamppujen kanssa samalle tasolle
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.05.2019, 09:38
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Mahtuuhan sinne Rd28:kin

https://www.youtube.com/watch?v=uD2N41JNzvk

https://www.youtube.com/watch?v=i_WjPKXPQLM
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.06.2019, 20:17
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Tässä kohtaa helpotus oli suuri ja väsymys sitäkin suurempi.



Palataas ajassa hieman taaksepäin.

Tämän osion nimi on "vastustuksista huolimatta"

Palataan vielä sen verran lisää taaksepäin että olin kuullut jo vuosikaudet huhuja että tuo ld28 käy suoraan kingin lootaan, epäselvänä vain että sd vai td koneen lootaan. Netistä haeskelin tietoa ja sielä tuli vastaan monessa keskusteluissa että joo, jompaankumpaan käy. Minähän sitten katoin tuon meidän vanhan das kingkäpin laatikosta että sd koneen paikalle se ei ainakaan sovi, kaikki pultinpaikat ihan eri paikoillaan ja startti väärällä puolen jne. Sen mitä sain porkkanan konehuoneesta kurkittua niin jep ihan samalta näyttää kuin ld28 laippa eli eikun hommiin.

Tässä kohtaa palataan ajassa eteenpäin, siihen kun molemmat moottorit on lattialla. Aina vaan näytti samalta, eli ei muutakun konetta konehuoneeseen.

Seuraavat hetket ajoittuu 2päivän ja 3 illan ajanjaksoon:

Käyttöautostahan tässä on kyse, ja totesin että voin ajella muutaman päivän crownilla että saan moottorin vaihdettua. siinä vaiheessa kun moottori oli irti ja kävin crownilla asioilla, niin oli kaivonkansi hörhöllään ja ajoin matalalla crownilla siihen. pakoputki repes pakosarjasta irti ja survoutui laatikon ja laatikkotunnelin väliin. Tällä pienellä äksidentillä saatiin kiire kingkäpin kanssa aikaiseksi ettei tartte beejiillä hinkata vesisateessa töihin.

Yksin punnaan konetta paikoilleen, ja ihmettelen että miksei kohdistustapit osu millään paikoilleen, vedin väänsin ja työnsin ja vaikka mitä. asiaa vaikeutti yksin touhuaminen, piti käydä välillä kattomassa mihin suuntaan ja sitten taas keulan luo työntämään. Hetken päästä oli pakko luovuttaa ja ottaa kone tarkempaan tutkiskeluun. Ld28 taustalevy oli preciis samanmallinen kuin td25, mutta 7mm joka suuntaan pienempi! Eii perrkele!. No siinä mietin kaikki maailman vaihtoehdot, ja pakko se oli todeta että välilaipan tekoon tässä joutuu. Laipan tekoa hankaloitti että kaikki ruuvinreiät oli kiinni toisissaan. Kallistelin moottorin asentoa eri kohtiin niin kauan että löytyi paikka mihin sain pultit ja startin vielä sopimaan.

Onneksi mulla oli käytettävissä molempien moottoreiden taustalevyt, niistä sai tehtyä kätevän keskitystyökalun.
Ensin peltilevyyn mystisiä merkintöjä:



Sitten vähän plasmaa ja porakonetta


Vauhtipyörästä otin sorvilla pois välilaipan vaatiman lisätilan.



Tässä kohtaa kello oli jo aika paljon ja sain koneen paikoilleen, moottorinkannakkeet tehtyä ja oli aika ottaa pikku startti että liikkuuko auto ja voiko jatkaa jäähdytysjärjestelmän ym tekoa. auto käyntiin, painoin kytkintä eikä mitään tapahtunu. En ollut huomannu että kytkimen haarukka oli päässy pois painelaakerin takaa. Ei muutakun kone pois tilastaan. Tämä oli jo viides kerta kun nostin konetta pois konehuoneesta, milloin mistäkin syystä.

Siinä sitten uutta yritystä, ja taas kun yksin olin niin piti viritellä kaikkia apuvälineitä. makasin auton alla ja vedin kuormaliinalla konetta taaksepäin samalla ohjaten ja sitten kuului naps. olin vahingossa kiertäny liinan menemään termarikotelon kaulan yli ja tuossa äldeessä on niin ohkanen kaula että katkihan se meni. Tässä vaiheessa vitutus oli jo tasolla 101. Kaikki tietää tason 101, se on se taso että kun tapahtuu jotain ikävää ja vituttaa niin että et kiroile, et sano mitään, et heittele tavaroita, oot ihan hiljaa ja katot työn kohdetta sellasella tonnin seteli-ilmeellä.



Kotona missään autos ei ollu sinne päinkään samannäköstä osaa, niin ajoin räntsille 45km hakemaan das kingkäpin termarikoteloa jolle tein sitten adapterin.



Syylärin joutui laittamaan hiekkapellin etupuolelle, takapihalta tuli lainattua se volvo v70 keulilta. sähköflekti termostaatilla kaveriksi. Työmaalla tuli taivuteltua hyd putkesta käyrät kun lähdöt oli väärillä puolilla. termarikotelokin istuu kuin se kuuluisi tuohon moottoriin. pakoputki tuli tehtyä kromatusta saumattomasta ohutseinämäputkesta ja äänenvaimentaja tuli lainattua pirkkahoojiista.




Sitten koeajolle. yli 70kmh vauhdeissa teki vaihdelaatikolle värinää, selvis että kaksosasen kartaanin haarukat teki tekniikan ollessa hiukan pystyssä kummallisia värinöitä kytkin pohjassa. moottori pois ja kannakkeita piti vähän madaltaa ja laatikon perää hiukan nostaa.




Hiukan meinas suuttimet takeltaa kun moottori oli seissyt pitkään. Koska moottorinvaihto venähti, jäi varovaiset lähiliikenneajelut kahteen kertaan ja aiemmin sovitulle matkalle oli lähdettävä. Ei muutakun kingkäpin lava täyteen tavaraa ja nokka kohti turkua ja paluumatkalla kyläily ja kahden miehen rompetorisessiot käyntiin. Saattoi olla moottori hiukan ihmeissään, jo unohdettuna jossain puun alla ja yht'äkkiä reinkarnaatio ja heti +700km maantieta yhteen menoon Matkalla kaikenmoiset klapinat ja naputukset pikkuhiljaa hiljeni ja käynti tasaantui.

Voin kyllä hiukan kehuskella että kyllä muuttui kinkäpissä olemus. kutosen ääni yhdistettynä vääntöön ja kiihtyvyyteen tuo tavan lava-autoon ison auton tuntua. nyt voi jopa ohittaa jonku.

Vielä pitäisi turbo asennella paikoilleen ja vähän siistiä karjapuskuria sun muuta ja käydä muutoskatsastuksessa. Mutta ennen sitä on pieni tauko paikallaan. joten nyt viikon päivät aion vaan ajella.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Land cruiseri MikJun O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2017 13:30
98 Paheron ehostelua rossian Maasturiprojektit 0 12.09.2016 15:49
Myydään / Vaihdetaan Honda cb 450 cruiseri erzi O/M/V Ajoneuvot 2 16.07.2012 22:36
Poliisi-Cruiseri Rompe1 Chit-Chat 6 04.11.2010 21:22
cruiseri rojekti LarppaV Maasturiprojektit 50 27.08.2010 21:29


Sivu luotu: 21:37 (GMT +2).