![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
On olemassa Valtioneuvoston asetuksia ja Trafin määräyksiä, näiden mukaan mennään. Sitten on lisäksi ohjeita ja sovellusohjeita ym. tukimateriaalia, osa vanhentunutta, osa voimassa, osa voimassa mutta perustuu kumottuihin pykäliin. Ei ihme jos ei aina olla selvillä mitä pitää vaatia ja mitä saa olla vaatimatta. Tekemällä oppii tässäkin hommassa. Lainaus:
Lainaus:
Säädöksethän on tässä maassa turhankin lepsuja esim. just noille museoautoille, joskus kun saat museorekisteriin niin se on hyvin köykäisin perustein siellä. Etenkin mp:t, joita ei kukaan valvo sen koommin.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 04.02.2019 18:56 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://huutokaupat.com/1207191 Kuvat kun katselin läpi, löysin niin paljon virheitä, etten minä ainakaan mitään museopaperia allekirjoittaisi tuolle autolle jos olisin tarkastaja. Mutta eihän sillä enää mitään väliä ole. Paitsi jos uusi omistaja onnellisena luulee, että on oikeasti "alkuperäiseksi" laitettu ja joku sitten sanookin, ettei nyt ihan taida olla kuin sinnepäin.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja kun auton (tai pyörän) on kerran saanut museorekisteriin, se on tosi vaikea saada sieltä pois! Yksi kaveri on koittanut, kun ei halua sitä pussihousuhommaa omistamaansa autoon, vaan haluais tehdä kustomointeja, mutta ei sitä niin vaan saa pois museoauto-statuksesta. Osa museoautoista on aikoinaan rekisteröity museoautoksi, ja muutettu sen jälkeen moottoria tai muuta juttua, mutta ei ole nähty vaivaa poistaa museoautorekisteristä, kun se on liian vaikeata/mahdotonta...
__________________
Killing time is not murder |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Aha, kerronpa eteenpäin...
__________________
Killing time is not murder |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan uteliaisuudesta, mitä kaikkea muuta tuosta jää lantikoita syvällisemmin tuntemattomalta huomaamatta? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eipä osu munkaan silmiin mitään erikoista kun en näitä syvällisemmin tunne, mitä nyt joku tavan LVI-kraana moottorin etuosassa, samanlainen mulla pannuhuoneessa, ei taida kuulua Lantikan orkkisosiin.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Lattiamatot taitaa olla Venäläistä aluskatetta ?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän museoautoa muuttaa saa, ei kaiken tarvitse olla 100% tehtaalta. Esim ajan hengen mukaiset alumiinivanteet on ok, siis sellaiset jotka autoon olisi voinut asentaa uutena.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Näin on. Ja toikin on joku paloauto, mistä sitä tietää miten sitä on muutettu jo ennen rekisteröintiä -55.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() Nopealla vilkasulla silmään pistää mm. seuraavat, oven saranat ja kahva maalattu yli sekä takaluukun että konepellin galvanoidut osat, oudot peilit, takaluukun rajotinketjut ja kiinnikkeet puuttuu, no runko tietysti kun on musta, alunperin pitäisi olla korinvärinen kun paloauto, no se lavakin on mustaksi vedetty....pakoputki on joku tarvike eikä kuulu olla tossa sivussa, parkit taitaa olla 3-sarjan/Defen, pyyhkimen moottorit, virtalukko/valokytkimen tilalla joku outo, se jo edellä mainittu bensapumppu, ilmanputsarin letku, jonkun jo mainitsemat klemmarit. Virranjakajan kansi on jostain muusta autosta (Marina?), pitäisi olla musta. Öljyntäyttöputken korkki/huohotin joku viritys hitsattu siihen, pitäisi olla samanlainen kuin venttiilikannessa..... noi niinku ekaks pisti silmään, paikanpäällä syynäten näkis varmaan sit paremmin.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Mie aloitin 02.02.2019
Kysymällä ja eppäilemällä. Aika v...n viisaita ja tietäviä = ei neuvoa kaipaavia on palsta pullollaan. 7 päivässä on tullut aivan ihania ohjeita, kiitos! Ps. Onko mahdollista jonkin lain puitteissa saada nollattua = poistettua kaikki tänne kirjoiteltua/kuvia läheteltyä? |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
En huomannut lain tuota rekisteriote kuvaa.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Hana on juurikin alkuperäinen lämmityslaitteen hana.
Maalaus on tehty huonosti, maalaamalla yli melkein kaikki galvanoidut osat korissa. Alunperin maalattu tehtaalla ennen kasausta, eli listat maalattujen peltien päälle. Tuo on ollut alunperin tehtaan tekemä paloauto, jossa korin lisäksi runko ja vanteet maalattu punaiseksi. Tietenkin puuttuu kaikki paloautovarusteet, eli takaa palopumppu, letkut, sireenit yms. laiteet. Väärät peilit ja takavalot. Pakoputki joku kötöstys. Bensapumppu uudemman (mm. RR.) mallinen pystymalli, alunperin vaakamallin sähköinen bensapumppu. Maalauksen olisin jättänyt tekemättä, mutta todennäköisesti "museointi" vaatinut maalausta? Eli ei ole kelvannut museokatsastukseen alkuperäisellä kuluneella maalilla. Toisaalta tuosta on kaiketi paloautouran päätteeksi riisuttu kaikki em laitteet, jonka jälkeen se on ollut kuin mikä muu tahansa LR, paitsi punainen. Tyypillinen LR paloauto, vanteet suomen mallin mukaisesti mustavalkoiset: https://www.fireimages.net/albums/us...DSC_9646-3.jpg Mitenkään harvinaiseksi tuollaista S1 paloautoa ei voi sanoa, kun niitä on ollut suomessa kymmeniä. On kai sattunut hyvään markkinarakoon, suomalaisten pienpalokuntien hankkiessa kalustoa 50 luvulla. http://www.lrsoc.com/forum/index.php?topic=16004.0
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Toihan ollut museorekisterissä jo yli 30 vuotta, maalaus on varmasti uudempi.
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Näköjään ZeiZei kerkesit huomaamaan samoja kun minä
![]() Mun mielestä 1955 ja myöhemmät 86":set on nimenomaan noilla "pork pie" lampuilla. Mun 54 oli vielä D-lampuilla. Vai muistanko väärin?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 08.02.2019 11:01 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
britax-lamput laittomat????? | Tekniikka & Jutustelu | 65 | 02.06.2007 16:34 | |
Laittomat tiedostot rahoittavat terrorismia | Luomu | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 1 | 10.09.2005 13:00 |
Suzukin muutoskatsastukset? | @peli | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 18.07.2005 17:10 |
Patrollin suurimman kumit (lailliset) | OPA | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.09.2003 16:12 |