![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joku joskus kirjoitti tälle palstalle että ollaan hiljaa niin saahaan kallaa...
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Se olin varmaan mie. Ehkä?
Omatuntoni lobotomian jälkeen varmaan jotain palautumista on havaittavissa ja tosi viisaitten ohjauksessa tällä sivustolla = ei paljon kiinnosta kuka on laillinen tai laiton. Kiitos herätyksestä, jatkan paljastuksia (en itseni) entistä tarmokkaammin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mikä menee laittomuuden puolelle?
Esim minulla on 4x4 vani. Amerikan joe saa sellaisen "pajalla" rakentaa ja sen saa leimattua suomeen. Teeppä itse niin ei olekaan niin helppoa. Tehdastekoisia näitä ei ole.
__________________
KYM#5 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tulee mieleen kateus, minä en saa niin ei saa kukaan muukaan sitten. Tuohan se niihin ilmiantoihin ajaa, kait siitä tulee ilmiantajalle hyvä mieli kuitenkin, vaikka edelleenkin jäi saamatta.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Miksi?
Tunnettuahan on että jotkut on hövelimpiä kun toiset. Jokaisessa muutos katsastuksessa on vaarana että seuraavassa muutoksessa tai muutoin tulee pomppu,tällöin saattaa trafi suuressa viisaudessaan vaatia uusinta katsastusta ja kilvet pois tai muutos lailliseksi. Eli riippumatta siitä mitä kukin otteeseen saa ja leimaa voi laiton muutoskatsastus aina peruuntua. Jos haluaa pitää laittoman leimansa ei siitä kannata huudella,itsellä on ollut ongelmia saada edes laillisia muutoksia otteeseen. Mihin muuten pyrit?
![]() ![]()
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tottapa katsastushomma on ihan sitä samaa kuin kaikki muukin.
Toiset ovat töissä ja nauttivat palkkaa, tekevät sen mitä pitää/käsketään. Jotkut taas ovat kiinnostuneita työstään ja perehtyvät vaikkapa muutoskatsastuksiin, korinvaihtoprosentteihin tms. Sääntö-Suomi on tunnetusti virkamiesten näkökulmasta rakennettu; ei ole tarkoituskaan saada asioita toteutettua, vaan tehdä niistä mahdollisimman vaikeita toteuttaa. Kun kieltää kaiken, tekee vähemmän virheitä. Laki ja asetus on takana. Suoraselkäisyys tuossakin on kaiken a ja o. Säännöt pitäisi olla samat kaikille, asiallisesti ja lain mukaan tehdyt muutokset pitäisi hyväksyä joka konttorilla. Harakiri-räpellykset vastaavasti hylätä, vaikka olisi kuinka kaverista kyse. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Kateus vie kalatkin vedestä...Lainaus:
p.s Onkohan tämä todellakin oikealla osastolla? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
On olemassa Valtioneuvoston asetuksia ja Trafin määräyksiä, näiden mukaan mennään. Sitten on lisäksi ohjeita ja sovellusohjeita ym. tukimateriaalia, osa vanhentunutta, osa voimassa, osa voimassa mutta perustuu kumottuihin pykäliin. Ei ihme jos ei aina olla selvillä mitä pitää vaatia ja mitä saa olla vaatimatta. Tekemällä oppii tässäkin hommassa. Lainaus:
Lainaus:
Säädöksethän on tässä maassa turhankin lepsuja esim. just noille museoautoille, joskus kun saat museorekisteriin niin se on hyvin köykäisin perustein siellä. Etenkin mp:t, joita ei kukaan valvo sen koommin. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 04.02.2019 18:56 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://huutokaupat.com/1207191 Kuvat kun katselin läpi, löysin niin paljon virheitä, etten minä ainakaan mitään museopaperia allekirjoittaisi tuolle autolle jos olisin tarkastaja. Mutta eihän sillä enää mitään väliä ole. Paitsi jos uusi omistaja onnellisena luulee, että on oikeasti "alkuperäiseksi" laitettu ja joku sitten sanookin, ettei nyt ihan taida olla kuin sinnepäin.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ja kun auton (tai pyörän) on kerran saanut museorekisteriin, se on tosi vaikea saada sieltä pois! Yksi kaveri on koittanut, kun ei halua sitä pussihousuhommaa omistamaansa autoon, vaan haluais tehdä kustomointeja, mutta ei sitä niin vaan saa pois museoauto-statuksesta. Osa museoautoista on aikoinaan rekisteröity museoautoksi, ja muutettu sen jälkeen moottoria tai muuta juttua, mutta ei ole nähty vaivaa poistaa museoautorekisteristä, kun se on liian vaikeata/mahdotonta...
__________________
Killing time is not murder |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Aha, kerronpa eteenpäin...
__________________
Killing time is not murder |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan uteliaisuudesta, mitä kaikkea muuta tuosta jää lantikoita syvällisemmin tuntemattomalta huomaamatta? |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Eipä osu munkaan silmiin mitään erikoista kun en näitä syvällisemmin tunne, mitä nyt joku tavan LVI-kraana moottorin etuosassa, samanlainen mulla pannuhuoneessa, ei taida kuulua Lantikan orkkisosiin.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Lattiamatot taitaa olla Venäläistä aluskatetta ?
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän museoautoa muuttaa saa, ei kaiken tarvitse olla 100% tehtaalta. Esim ajan hengen mukaiset alumiinivanteet on ok, siis sellaiset jotka autoon olisi voinut asentaa uutena.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Näin on. Ja toikin on joku paloauto, mistä sitä tietää miten sitä on muutettu jo ennen rekisteröintiä -55.
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#21
|
||||
|
||||
![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]()
En huomannut lain tuota rekisteriote kuvaa.
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
Hana on juurikin alkuperäinen lämmityslaitteen hana.
Maalaus on tehty huonosti, maalaamalla yli melkein kaikki galvanoidut osat korissa. Alunperin maalattu tehtaalla ennen kasausta, eli listat maalattujen peltien päälle. Tuo on ollut alunperin tehtaan tekemä paloauto, jossa korin lisäksi runko ja vanteet maalattu punaiseksi. Tietenkin puuttuu kaikki paloautovarusteet, eli takaa palopumppu, letkut, sireenit yms. laiteet. Väärät peilit ja takavalot. Pakoputki joku kötöstys. Bensapumppu uudemman (mm. RR.) mallinen pystymalli, alunperin vaakamallin sähköinen bensapumppu. Maalauksen olisin jättänyt tekemättä, mutta todennäköisesti "museointi" vaatinut maalausta? Eli ei ole kelvannut museokatsastukseen alkuperäisellä kuluneella maalilla. Toisaalta tuosta on kaiketi paloautouran päätteeksi riisuttu kaikki em laitteet, jonka jälkeen se on ollut kuin mikä muu tahansa LR, paitsi punainen. Tyypillinen LR paloauto, vanteet suomen mallin mukaisesti mustavalkoiset: https://www.fireimages.net/albums/us...DSC_9646-3.jpg Mitenkään harvinaiseksi tuollaista S1 paloautoa ei voi sanoa, kun niitä on ollut suomessa kymmeniä. On kai sattunut hyvään markkinarakoon, suomalaisten pienpalokuntien hankkiessa kalustoa 50 luvulla. http://www.lrsoc.com/forum/index.php?topic=16004.0
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
britax-lamput laittomat????? | Tekniikka & Jutustelu | 65 | 02.06.2007 16:34 | |
Laittomat tiedostot rahoittavat terrorismia | Luomu | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 1 | 10.09.2005 13:00 |
Suzukin muutoskatsastukset? | @peli | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 18.07.2005 17:10 |
Patrollin suurimman kumit (lailliset) | OPA | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.09.2003 16:12 |