|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#101
|
||||
|
||||
Lainaus:
niin ja 100e sijoituksella saa vähän varaketjuja yms matkaan. |
#102
|
||||
|
||||
Mulla on tuollainen 52cm3 puuilon saha. Aikaisemmin ollut muutama stihl. Puuilon vekotin on ihan kelvollinen satunnaiseen käyttöön. Korkit on vähän heppoiset, tiputtaa öljyä alleen kun seisoo. Tehoa riittävästi, jopa enemmän kuin kytkin pitää. Käynnistyy helposti. Mukana tuleva ketju venyy loputtomasti, mutta kestää terävänä aika pitkään. Stihl.it tuntuvat toimivan nykybensalla huonommin kuin aikaisemmin.
|
#103
|
||||
|
||||
Mikäs funktio tuolla letkulla on? Tulee tankista, mutta ei ole mitään paikkaa mihin se kuuluisi. Nousee myös pois reijästä ihan helposti vetämällä. Vaikuttaisi kuitenkin letkun tankin pää siltä, että olisi jossain ollut kiinni. Ihmetyttää myös se, että letkun juuresta pääsee tulemaan bensaa, etenkin kun kallistaa sahaa vasemmalle kyljelle. Saha on Jonsered 535. Vm n.-86.
__________________
RASOR |
#104
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#105
|
|||
|
|||
Mikäs funktio tuolla letkulla on?
Tulee tankista, mutta ei ole mitään paikkaa mihin se kuuluisi. Nousee myös pois reijästä ihan helposti vetämällä. Vaikuttaisi kuitenkin letkun tankin pää siltä, että olisi jossain ollut kiinni. Ihmetyttää myös se, että letkun juuresta pääsee tulemaan bensaa, etenkin kun kallistaa sahaa vasemmalle kyljelle. Saha on Jonsered 535. Vm n.-86.[/QUOTE] Tuossa vähän kuvaa millanen se pitäs olla; http://www.barrettsmallengine.com/pa...onsered535.pdf ... Ja tuo tosiaan tankin korvausilman otto. |
#106
|
||||
|
||||
Korvausilmaletkua minäkin arvuuttelin.
Jyrdenin kuvasta homma selkisikin. Tankista löytyi irrallaan pieni holkki joka letkun sisälle laitettuna tiivistää letkun aukkoonsa. Varmaa paikkaa en toiselle päälle löytänyt, mutta tuuppasin sen reikään joka johtaa vähän kytkimen takapuolelle. Pääasia, että ei ainakaan ihan solkenaan valuttele bensaa näpeille. Kiitokset avuista.
__________________
RASOR |
#107
|
||||
|
||||
Nyt olisi näin. Eli se 'pönttö' nyt kaasarin oikealla puolella.
__________________
RASOR |
#108
|
|||
|
|||
Juu, korvausilmaa toimittaa tankkiin. Itselläni on 455, 520SP ja 525.
|
#109
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kiitos et oli apua linkist. |
#110
|
|||
|
|||
Hei, onhan täällä vielä sahataitajia?
Ostin äskettäin kiinnileikanneen melkein uuden Stihlin MS661:n. Ajattelin putsata sylinterin ja ostaa laadukkaan tarvikemännän alkuperäisen tilalle. Sylinterissä on vain vähän männänjäämiä, joten sen saanen putsattua ihan hyvin. Mäntä on mielestäni mennyttä, imupuolella syvät skraadut. Kampiakselin laakerit tuntuvat "rouheilta", kun akselia pyörittää, kuuluuhan laakereiden olla tuntumatta? Kysymys kuuluu tietenkin, miksiköhän se on leikannut kiinni? Alkuperäinen omistaja on sahannut tällä ainoastaan muutaman tunnin jäätä. Spekulointia kylmän ja uuden sahan huudattamisesta vesisuihkun keskellä? Ajattelin ostaa em. uuden männän, tapin laakerin, kampuran laakerit ja stefat. Onko riskiä uudesta kiinnileikkaamisesta, jos laitan vaan uuden männän paikoilleen ja kokeilen näin? Säästyisi sahan isommalta avaamiselta.. /Tommi |
#111
|
|||
|
|||
Katoppa että kaasarissa on läpissä ym kaikki ruuvit kiinni. Jotain outoa on tapahtunut jos imupuolella on raapuja. Jos kiinnileikkaaminen kyseessä, pakopuoli kuumempi joten sillä puolella pitäs olla sillo jäljet...
Itte panostasin alkuperäiseen mäntään, ainakin mulle sattunut todella ei-mittatarkkoja tarvikemäntiä... |
#112
|
|||
|
|||
Joo jos normaali kiinnileikkaantuminen niin pakopuolellakin pitäisi olla raamuja , olisikohan ajettu vahingossa tai tietämättömyyttä puhtaalla bensalla. Kampuran laakerit pitäis pyöriä ilman jurinoita ja jyrinöitä mutta jos kiertokangen alapään laakerissa on väljää tai takertelee on koko kampiakseli hylkytavaraa, eli silloin koko remontti on vähän kyseenalainen.
|
#113
|
|||
|
|||
Kiitos vastauksista! Imupuolella on tosiaan jäljet, pakopuolella ei mitään, hyvä, kun sylinterin pinta on edes kiillottunut.
Kaasaria en ole avannut, se on Stihlin mtronic "itseitseään" säätävä hässäkkä. En oikein tiedä, paljonko kampiakselissa saa/tulee olla klappia, pitää mitata. Vaikka tähän joutuisi ostamaan uuden kampuran, hinta pysyisi vieläkin siedettävänä. Uusi saha maksaa kuitenkin jotain 1200 euron luokkaa. Jos tämän laittaa huoltoon, korjauskustannukset muuttuvat täysin - harrasteena meinasin laittaa kuntoon ja käyttää rankojen nippusahauksessa, pihapuihin sekä avantoihin. /Tommi |
#114
|
||||
|
||||
pienkonebensa
Piti käydä hakemassa sahaan bensaa kyliltä lasten harrastusten lomassa, kuten arvata saattaa niin tämmönen lahopää unohti kanisterin kotiin.
No ostinpa sitten tota pienkonebensaa. Tuntuu että nyt saa lämpimanä rykiä sahaa käymään hulluna, ennen aina melkeempä laakista tulille. Onko muilla ollut samansuuntaisia kohtaloita vai onko nyt vaan esim. tulppa vaan tullut tiensä päähän? Sahana sthillin joku varmaan 260 |
#115
|
|||
|
|||
Oma mielipide noista pienkonebensoista on että ne vaatii aina kaasarinsäädön. Sanovat myyntimiehet sitten mitä tahansa... tuo bensa on "ohuempaa", joten laite menee rikkaalle kun käyttää.
|
#116
|
|||
|
|||
Juu täytyy säätää
|
#117
|
|||
|
|||
stihili
Mulla on ms200 hirrenveistohommissa. Ainoat huollot mitä joutunu tekeen 10vuoden aikana on ilmansuodatin, muutama laippa ja ketju sekä vuoden vanha 231 kaatohommiin.. sahatessa myös huomio käyttöön eli veistohommissa röpöttäen kaasua eli ei huudatetta konetta täysillä kierroksilla yhtä soittoa(vaikka hienolta näyttääkin mutta ei ihmekkään jos leipoo kiinni sillä tyylillä) sitten vielä en päästä tankkia tyhjäksi ikinä niin pysyy seokset kunnossa (tämän kuulin paikalliselta jälleenmyyjältä joka myös huoltaa kyseisiä vehkeitä, näyttänyt toimivan ainakin omassa käytössä nämä vinkit. Kokemusta jonseredeistä ja huskvarmasta mutta kyrpiintyneenä siihen että hiki tuli ennenkuin saha oli käynnissä siirryin stiiliin eikä paluuta ole ollut.
|
#118
|
|||
|
|||
Joo stihliä meilläkin käytettiin hirsihommissa, ennen kun jonseredit oli metallirunkoisia niin silloin tehtiin niillä mut kun tuli ne 2000 sarjalaiset muoviset joskus viimevuos tuhannella niin niitä paloi kun ei saanut jäähdytystä riittävästi siitä asti kun viimeinen punaharmaa oliko 535 koki lopun niin sen jälkeen vaihtui valko oranssiin merkkiin ja niillä on menty siitä asti
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Venäjän kielen taitajia? | sisua45 | Chit-Chat | 7 | 31.12.2009 15:42 |
Ostetaan Moottorisaha | elhapero | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2009 17:53 |
M:Moottorisaha | SERMAX | O/M/V Muut | 0 | 28.07.2006 15:32 |
O: Moottorisaha | Pauli | O/M/V Muut | 18 | 28.06.2005 05:02 |
O: Moottorisaha | LaaLaa | O/M/V Muut | 0 | 22.08.2003 14:12 |