![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Joo jos normaali kiinnileikkaantuminen niin pakopuolellakin pitäisi olla raamuja , olisikohan ajettu vahingossa tai tietämättömyyttä puhtaalla bensalla. Kampuran laakerit pitäis pyöriä ilman jurinoita ja jyrinöitä mutta jos kiertokangen alapään laakerissa on väljää tai takertelee on koko kampiakseli hylkytavaraa, eli silloin koko remontti on vähän kyseenalainen.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos vastauksista! Imupuolella on tosiaan jäljet, pakopuolella ei mitään, hyvä, kun sylinterin pinta on edes kiillottunut.
Kaasaria en ole avannut, se on Stihlin mtronic "itseitseään" säätävä hässäkkä. En oikein tiedä, paljonko kampiakselissa saa/tulee olla klappia, pitää mitata. Vaikka tähän joutuisi ostamaan uuden kampuran, hinta pysyisi vieläkin siedettävänä. Uusi saha maksaa kuitenkin jotain 1200 euron luokkaa. Jos tämän laittaa huoltoon, korjauskustannukset muuttuvat täysin - harrasteena meinasin laittaa kuntoon ja käyttää rankojen nippusahauksessa, pihapuihin sekä avantoihin. /Tommi |
#3
|
||||
|
||||
![]() pienkonebensa
Piti käydä hakemassa sahaan bensaa kyliltä lasten harrastusten lomassa, kuten arvata saattaa niin tämmönen lahopää unohti kanisterin kotiin.
No ostinpa sitten tota pienkonebensaa. Tuntuu että nyt saa lämpimanä rykiä sahaa käymään hulluna, ennen aina melkeempä laakista tulille. Onko muilla ollut samansuuntaisia kohtaloita vai onko nyt vaan esim. tulppa vaan tullut tiensä päähän? Sahana sthillin joku varmaan 260 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Oma mielipide noista pienkonebensoista on että ne vaatii aina kaasarinsäädön. Sanovat myyntimiehet sitten mitä tahansa... tuo bensa on "ohuempaa", joten laite menee rikkaalle kun käyttää.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Juu täytyy säätää
|
#6
|
|||
|
|||
![]() stihili
Mulla on ms200 hirrenveistohommissa. Ainoat huollot mitä joutunu tekeen 10vuoden aikana on ilmansuodatin, muutama laippa ja ketju sekä vuoden vanha 231 kaatohommiin.. sahatessa myös huomio käyttöön eli veistohommissa röpöttäen kaasua eli ei huudatetta konetta täysillä kierroksilla yhtä soittoa(vaikka hienolta näyttääkin mutta ei ihmekkään jos leipoo kiinni sillä tyylillä) sitten vielä en päästä tankkia tyhjäksi ikinä niin pysyy seokset kunnossa (tämän kuulin paikalliselta jälleenmyyjältä joka myös huoltaa kyseisiä vehkeitä, näyttänyt toimivan ainakin omassa käytössä nämä vinkit. Kokemusta jonseredeistä ja huskvarmasta mutta kyrpiintyneenä siihen että hiki tuli ennenkuin saha oli käynnissä siirryin stiiliin eikä paluuta ole ollut.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Joo stihliä meilläkin käytettiin hirsihommissa, ennen kun jonseredit oli metallirunkoisia niin silloin tehtiin niillä mut kun tuli ne 2000 sarjalaiset muoviset joskus viimevuos tuhannella niin niitä paloi kun ei saanut jäähdytystä riittävästi siitä asti kun viimeinen punaharmaa oliko 535 koki lopun niin sen jälkeen vaihtui valko oranssiin merkkiin ja niillä on menty siitä asti
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Venäjän kielen taitajia? | sisua45 | Chit-Chat | 7 | 31.12.2009 15:42 |
Ostetaan Moottorisaha | elhapero | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2009 17:53 |
M:Moottorisaha | SERMAX | O/M/V Muut | 0 | 28.07.2006 15:32 |
O: Moottorisaha | Pauli | O/M/V Muut | 18 | 28.06.2005 05:02 |
O: Moottorisaha | LaaLaa | O/M/V Muut | 0 | 22.08.2003 14:12 |