Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.02.2018, 17:37
Paukku Paukku ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.02.18
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 8
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MetAxi Näytä viesti
Nyt voisi kokemuksesta sanoa, hommaa alle sopiva aihio.
Kaikki muutostyöt tulevat kalliiksi, jos et itse koneistushommia tee.

Volvo 240-sarjan perä on aika lailla sopivan levyinen, 140-sarjan perä turhan leveä. (mulla on tuo 140-sarjainen bda-levikkeillä)
Lukkoja löytyy molempiin, samoin välityksiä. Ruotsista löytyy jopa alumiinibanjoja, pitäisi parantaa perän pitoa todella paljon.

3000/2800 Caprin perä pitäisi olla myös hyvä, vaatii sitten välityksen vaihdon. Ja sen lukon tietenkin.

Kuten aiemmin totesin, Hiacen perä on painava. Ei Volvo paljon keveämpi ole, mutta jarrumuutoksilla saa paljon painoa pois. Toki molemmista.
Epätoivossa jo volvon perääkin katseltiin, netissä kuitenkin 240 / 1030 perän leveydeksi mainittiin 1400mm ja 240 / 1031 perän leveydeksi 1500mm. Eli kummastakaan ei ole suurta apua. Vetareiden kaventaminen on käynyt mielessä, vetari poikki laakerin puolelta ja laippaan reikä, jonka jälkeen tiukka sovitus ja hitsaus päästä. Kokemuksia saa kertoa jos jollain on tällä tavalla tehty.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.02.2018, 20:51
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paukku Näytä viesti
Vetareiden kaventaminen on käynyt mielessä, vetari poikki laakerin puolelta ja laippaan reikä, jonka jälkeen tiukka sovitus ja hitsaus päästä. Kokemuksia saa kertoa jos jollain on tällä tavalla tehty.
Omaa mettäpelii tein juurikin noin. Tosin kun on ff akseli, niin ei tarvi laakerisovitusta miettiä laipan sisäpuolelle. Tuo on toistaseksi kestäny.
Tossa mun kavennetussa akselissa oli käytetty bjn vetaria, koska siinä riittää materiaalia johon saa tehtyä laakerisovitteen. Toinen vaihtoehto jos vetarin muoto vaan sallii, niin laakerisovite laittaa krympillä kiinni... hitsata ei voi laipan sisäpuolelle, ei kestä...

Ehkä vähän huonosti selitetty, mutta toivottavasti ymmärsit pointin...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.02.2018, 06:59
leppänen leppänen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.03.16
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 48
Perusasetus

kuinkahan suoraan akseli tulee kun katkasee hitsailee
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
taka-akselin kestävyys ojaniitty Tekniikka & Jutustelu 27 19.02.2014 19:26
Taka-akselin kolmilinkki Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 0 23.04.2010 16:12
taka-akselin hiekkapuhallus Unregistered Tekniikka & Jutustelu 2 04.06.2008 00:38
Taka-akselin tuenta? sds500 Tekniikka & Jutustelu 9 10.01.2006 22:03
Taka akselin korjausta! Zamppa Tekniikka & Jutustelu 4 26.09.2005 18:17


Sivu luotu: 06:44 (GMT +2).