![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Kokeiltu uudella alkuperäisellä tai oem-laatuisella termarilla?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Luulen että ongelma on kuitenkin tuo puhallin, koska sellaista ns thermostaatti lämpötilaa ei oikein havaitse kuin kesäkuumalla. Mekaaninen puhallin on myös siitä huono että kesällä kun ajaa kaasupohjasssa pidemmän matkan niin lämpö tuppaa hiukan nousemaan kun saapuu perille ja jäähdytys pitää suorittaa kovemmilla kierroksilla paikallaan, jotta puhallin puhaltaa riittävästi. Ebayssa näyttää olevan kiinalaisia PWM kierrosnopeussäätimiä. Taidan kokeilla tällaista settiä: Spal 16" flekti (tai sitten menen romikselle ettimään sopivaa), PWM kierrossäädin, alavesiletkuun sopiva kytkin jolla tehdään puhaltimen käynnistymis lämpötila (<82 astetta). Tässä on huonoa vain se että nupista pitää säätää puhaltimen kierrosnopeus eli se toiminto jäisi manuaaliseksi. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Unohda ne spallit.
Osta volvon flekti, ittr en uskonu ensin ja kokeilin 3eri laatu flektii. Sitte laitoin volvon flektin ja loppu pelleily
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Monta sähköflektiä polttaneena suosittelen viskoflektiä. Volvolaiset ei kestä vesi-/mutaupotusta ollenkaan, eikä muka-tiivistetyt spalitkaan montaa kertaa. Jos on kuivan maan kulkine niin Volvon flekteissä on hinta-laatu kohdallaan.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mistä Volvosta se puhallin olisi parasta ottaa? Onko ne kaikki kaksinopeuksisia? Jos on niin voisi kaikki turhat säätimet jättää pois ja käyttää vain kahta kytkintä.
Tässä kuitenkin linkki ebay PWM säätimeen: https://www.ebay.com/itm/DC-10-55V-1...wAAOSwbwJaIUvL |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nyt en muista vuosimalleja, mutta "vanhemmat" on kaksinopeuksisia ja "uudemmat" PWM-ohjattuja joista tulee jälkiasennettuna käytännössä ON-OFF. Oliskohan noi vanhemmat olleet 90-luvun alkulpuolta ja 90 loppua ja 2000 alkua.
Minulla oli jossain vaiheessa SPALin PWM jota ajattelin käyttäväni SPALin sähköflektin ohjaamiseen. PWM taisi olla vähän alimitoitettu flektille ja heitti aina satunnaisesti vikakoodin flektin käynnistyessä. Lopputulema oli että jätin PWM:n pois kokonaan kun pelkäsin että liian hieno PWM aiheuttaa vaan flektien pysähtymisen vikatilanteessa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on spallin tekele jauhanut keulassa 9.5 vuotta, ei oo ollu ongelmia.
konepeltisyvyydessäkin on ajettu. Itse töhäriosa on aina ns. täystehomalli, johonkin kohti systeemiä on rakennettu vastus tjsp muille tehoille. Eli kun vaan tunnistaa missä kohti systeemiä mahollinen tehon pudotus on niin loppua voi soveltaa.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Edit. Tämän mallinen flekti: http://purku.net/index.php/volvo-s-v...v70-92-00.html
__________________
Dodge Ram 2500 SLT 4x4 Reg Cab -95 Gearman, TH-Matic, Sonnax, Hx50 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oletko ajatellut mikä tuon halkaisija tai ampeerit ovat? Korkeus kiinnityspinnasta moottorin päähän olisi myös tarpeellinen tieto jos pitää sokkona ostaa. Edit: myös linkissä oleva osanumero 3507197 on käyttökelpoinen. Viimeksi muokannut john_k : 24.01.2018 11:32 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jäähdytys neste katoaa | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 22.10.2013 10:48 |
Hiluxin jäähdytys. | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.08.2013 08:24 |
Rangen öljyt/jäähdytys? | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.04.2012 21:21 |
Automaattilaatikon jäähdytys | Jii | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.08.2010 22:20 |
Rangen jäähdytys nesteistä | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 15.02.2006 18:48 |