![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Itse harjoitellut sellaista polkua, jossa on painekyllästetyistä pölkyistä portaita ja alaspäin olen jo oppinut ajamaan, mutta tekisi mieli ajaa ylöskin ja vielä ollaan vähän rajoilla riittääkö alakierrosvääntö moottorissa ja jaloissa, kun pito kuitenkin yllättävän hyvä kun paino rupeaa olemaan enemmän takarenkaan varassa. Pitää jyrkässä mäessä osata keventää keulaa pölkkyjen kohdalla. Tavikset varmaan olisi sitä mieltä, että ei voi ajaa pyörällä noita ylös. Vaikkei pyörästä kauhea tykki tulisikaan, on kiva jos sillä voi ainakin jonkin verta ajaa pelkällä sähkölläkin, voi hetken huilata tai ajaa helposti perse irti penkistä epätasaisen kohdan yli.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sehän se onkin fätin onkelma jos perseen nostaa penkistä niin takapyörä sutasee heti.Just tässä auttais etuveto.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Alla on toistaiseksi 4,5 Juggernautit ja tällä kertaa kuskin + 1000 watin sähkövedon voimavarat loppui ennemmin kuin pito vaikka pientä sutimistakin ilmeni. Tämän päivän moottorikelkkajäljillä kuitenkin takaveto toimii hyvin, pitää paineet olla sopivat ja sopivat renkaat. Järven rantaa pitkin samasta kohdasta ajessa on tullut omatekemä polku ehkä kolmella ajokerralla. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Minä kokeilen kuitenkin sitä etuvetoa kun vain löydän sopivan moottorin. 750w oli suurin moottori joka ei vastusta pyörimistä ilman sähköavustusta mutta se oli takapyörään eikä sopinut etuhaarukkaan leveyden vuoksi.500w on nyt työn alla . Kerron kokemuksista kun saan valmiiksi,niistä ei vielä paljon tietoa löydy
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tänään tuli testailtua miltä meno maittaa matalilla paineilla ja se oli kyllä kivaa kun sattui olemaan sellaista luntakin, jonka päällä voi ajaa. Aikaisemmissa pyörissäni ei ole voinut yhtä hyvin valita eri tilanteeseen erilaista rengaspainetta.
Nyt on ruvennut valkenemaan miksi pyörässä on sisuskumit kun jotkut toiset ajelee tubeleksena, tällaisella voi ajaa tosiaan aika matalilla paineilla ja se onnistuu sisuskumien kanssa. Renkaat on tällä hetkellä 4,5 tuuman. Vertailun vuoksi toisessa pyörässä on 29” myyntimiesten merkinnällä olevat 2,2 Continental X King joku race versio takana, siinä on pakko olla aina aika paljon painetta, mutta rullaa toki kevyesti. Läskillä saa kulutettua aika paljon sähköä ja jos sähköä ei ole, niin kuskin läskiä. Jos tällaisella korvaisi auton, niin kaksi akkua voisi olla varteenotettavaa tai koko keskikolmio täyteen akkua. Meinaan illalla tehdä vielä kauppareissun, tällä hetkellä teen kaksi latausta päivässä, niin virtaa voi tuhlata surutta. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 01.02.2018 17:15 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Miten pakkanen vaikuttaa akun kestoon noissa sähkömopoissa?
Nyt mittari näyttää -14 ja vähän on mietittävä viitsiikö lähteä normimankelilla lenkille.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt näyttäs pakkasta olevan toistakymmentä ja lähden lenkille. Oma perstuntuma on, että litiumioniakku menee toimimattomaksi kun pakkanen rupeaa olemaan 20. Helpoiten sen huomaa pyörän valon akussa. Muitakin haasteita kylmässä on. Omilla kotikulmilla on paljon mäkiä ja siksi olen mäet lasketellut moottorikelkkakypärän kanssa visiiri alhaalla koska muuten silmät vuotaa niin paljon, että on noloa mennä mihkään kun itkettää koko ajan... Jos pyöräilisi aina jonkun tylmatkan tapaisen, niin oikein järjestelyin pärjäisi varmaan 20 asteen pakkasessa ja akku kannattaisi ottaa mukaan lämpimään. Oikein kylmillä sitä kannattaisi ehkä suojata vähän jollain telttapatjalla. Oman kokemuksen mukaan riittävyyden haasteet ei koske 250 watin tavanomaisia vehkeitä, mutta nykyjään lailliset 1000 wattiset tai mopokategoriaan kuuluvat Bultaco Brincot asettavat enempi haastetta. Haaste on ratkaistavissa, mutta akut painaa ja maksaa. Itselle akkuasiat ei ole ongelma, mutta se on huomioitava jos suunnittelee pitkiä matkoja. Minun tavallinen matka on joitain kilsoja kirjastoon, kauppaan tai maastolenkille. Pienillä poluilla ei pysty ajamaan kovin kovaa, niin siksi virtaa ei niillä kulu mitenkään älytöntä vauhtia. ————————— ”Läskin renkaat toimii paremmin tubeleksena kuin sisäkumien kanssa. Ja erityisen hyvä homma ne on ajellessa oikein matalilla paineilla.” Täytyy perehtyä asiaan, itsellä vanne on 10 cm leveä. Voi olla, että renkaan pitäs olla leveämpi kuin 4,5 tuumanen, jotta se tiivistyisi vanteelle. Olen kokeillut möyriä lumessa tosi pienillä paineilla ja se tuonut uutta hupia hommaan. Tubeles touhu kiinnostas jos sen avulla saa pyörän kulkemaan kevyemmin. Taakse menis vähän leveempi rengas ja edessä on melkeen 15 senttiä leveälle tilaa. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 04.02.2018 11:57 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Läskin renkaat toimii paremmin tubeleksena kuin sisäkumien kanssa. Ja erityisen hyvä homma ne on ajellessa oikein matalilla paineilla.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |