![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei mitään mullistavaa. Osa kosmeetista jolla on toivottavasti joku käyttöarvo ja osa ihan sen takia että joskus aina tarvii. Alustaan tuli korottavaa EMUa, renkaiksi 235/85-16 All Terrainit, ARB:n pohjapanssarit, ARB:n vetopisteet, vinssi kiinteällä asennuksella, ARB:n lavakate ja siihen kattoteline. Lavalle tuli kaksi ARB:n vetolaatikkoa. Lisäksi vielä astinlautaa ja konepellille sellainen muovinen ilmanohjain. Lohkolämppäriä tuossa ei ollut niin tuli letkulämppäri jossa on oma pumppu. Sen pitäisi kierrättää nesteet lämpimäksi. Valoa ja vilkkua sitten jäävuoren huipuksi. Marko
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Marko |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla on suodatin kuljettajan puolella vaihteiston kohdalla ja se tarttee jonkun suojauksen. Siihen ei tuo keskipanssari yllä. Lisäksi on joku jäähdytinelementti, josta en tiedä mikä lienee. Se on kuin pieni välijäähdytin.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lavakaari
Joskus tulee tarve kuljettaa pitkää tavaraa autossa. Aiemmin olen tehnyt niin, että laittanut lankun toisen pään lavan ja kopin välissä olleen tukikaaren päälle ja toisen pään lavanluukun reunan päälle. Onnistuu autossa jossa on tuo lavakaari.
Nyt tekisi mieli asentaa/rakentaa vastaava kaari Isuzuun. Mitenköhän lait ja asetukset menee? Saako tuollaisen kolvata itse vai pitää olla leimattuja papereita nipullinen jos meinaa saada katsastettua? Sellaista mahtisonnipaksurosterimallista ei tee mieli, ihan kun vaan olisi mustaa rautaa ja kestäisi pari sataa kiloa painoa päällä. Ei siis tarvitse olla ”roll over cage” Valmiita näyttäisi olevan jonkinlaisia, mutta ne on jostain syystä kuljetettu väärälle mantereelle ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tee pois vaan minkälaisen tykkäät, kunhan ei koria leveemmälle tuu.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Apuvirtaa on saanut antaa aika usein aamuisin kun ei ole ollut laturissa. Meinasin että akku on ottanut nokkiinsa kun rakennusvaiheessa oli useamman päivän niin tyhjänä ettei edes varoitusvaloja syttynyt. Tuota 75ah keltaista Optimaa olen miettinyt mutta ei sekään näköjään ihan autuaaksi tee. Kaksi akkua olisi varmasti toimiva mutta vaatii vaan hieman töitä enemmän. Nyt menee aamuisin akkulaturi samaan aikaan päälle kun menee letkulämppärikin. Vanhalla HDJ Cruiserilla ei tarvinnut miettiä pakkasia. Avaimesta vaan käytiin ilman lohkolämppäriä -30c pakkasestakin vaikka oli yli 500 000km mittarissa. Marko |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mutta HDJ:llä ajaa joku viellä tyytyväisenä auringonlaskuun kun näitä paalataan ensimmäsiä valtion 1500€ kannustepalkkion saattelema.
Mulla ei tule kyllä jarru letkuja taikka putkia lehtipakkaan kiinni vaan ovat akselin päällä jossain latassa kliinni. Onkohan noissa letkuissa/putkissa liitospään malli kartio vai pallopää? Helpostihan noihin jatkot tekis tai vaikka uudet letkut mutta ei viittisi vaan sen takia avata liitosta että näkisi kummalla tapaa liitos on tehty. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Sekoitin letkut käsijarruvaijereihin jotka oli pakassa kiinni. En tehnyt muistaakseni jarruletkuille mitään. Katoin kyllä että olivat suorana mutta ei muistaakseni sitä vertaa että sillä olisi merkitystä. Ton mun jousi- ja iskarisetin ei pitänyt vaikuttaa korkeuteen kuin joku reilu 3cm niin ehkä sun 2cm jälkeenon sitten jo turhan hilkulla.
Marko |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mikä noissa voi viedä tai vaatia niin paljon virtaa ettei omineen jaksa käynnistyä?
Ei pitäisi olla merkitystä onko vebasto 20 tai 40 minuuttia päällä. Nopealla kuukkelilla esim.thermo top c ottaa virtaa 3,8 amppeeria, puhallin vienee täysillä jonkun 100 wattia? Eli ykkösellä 30w ? Noilla kulutuksilla pitäisi pamahtaa vielä 3-5 tunnin jälkeen tulille?? Toki jos sitä puhallinta ei ole erotettu niin voiko sitä kautta karata virrat muuallekiinnnnggghhhä.??? ![]() Miten iso akku tuonne mahtuu ? 75 A kuulostaa melko pieneltä diisselin aluksi, oli optima tai mikä tahtojaan....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Mulla on kahdessa autossa ollu webasto ja molemmissa oli kytkettynä siten, että piti itse muistaa laittaa puhaltimen tehot kohdilleen. Puhaltimen ollessa pienellä olen kyllä käyttänyt tunninkin ilman ongelmia. Eikä ole ollut tarvetta kyllä pitempään käyttöön kun puolessa tunnissa lämpenee riittävästi kovallakin pakkasella... Tuossa nykyisessä on 90Ah:akku ja aikaisemmassa taisi olla 70...
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Virrankulutus kasvaa moninkertaisesti heti kun kääntää autosta virrat päälle. Kaikki ohjainlaitteet herää ja vie tolkuttomasti virtaa. Kaikki ohjainaitteet keskustelee keskenään väylän kautta, eikä niiltä voi katkaista virtoja starttauksen ajaksi kun muuten ei tietoa kulje. Commonrail moottorit vaatii startatessa tietyn määrän kierroksia, jotta saadaan tuotettua ruiskutuspumpulla tarpeeksi kova paine suuttimille. Suuttimia ei avata ollenkaan jos painetta ei saa tuotettua tarpeeksi. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Illalla asensin rattiin vakkarin ohjaimen kaveriksi toiseen puolaan radion ohjaimen. Taimaasta tuli osat eli se nappipaketti ja johto. Sinänsä ihan suoraviivainen juttu kun eka keksi miten bägi lähtee pois ja sit lopuksi joudu vielä modaan vähä vakkarin ja radion ohjaimen johtosarjoja. Keskiössä on vaan yks liitin ja siihen piti kummatkin liittimet asentaa eli joutu toisen liittimen poistaa ja pari pinniä asentaa jäljelle jäävän liittimeen ja kaks johtoon (maa ja näppäin valo) kolvasin toiseen johto sarjaan ja liitin kiinni. Kaikki tuntuisi pelaan niin kuin pitääkin |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suurin rengaskoko L200 -99 vakiona?? | Evinrude | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 22.03.2014 14:23 |
Suurin rengaskoko -08 Hiaceen | KIM | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.06.2010 22:16 |
datsunin suurin rengaskoko | reissumies37 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.11.2009 17:57 |
Jimnyn suurin rengaskoko? | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 12.04.2006 17:02 |
King cupin suurin rengaskoko?? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.10.2005 22:38 |