![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Pitää lyöttäytyä kokeneen vetäjän letkaan, jossa on mukana riittävän iso vinssiauto letkan kummassakin päässä ja kaikki tarpeelliset vehkeet kunnossa ja myös mukana! Kokenut apukuskikaan ei ole yhtään pahitteeksi neuvomaan, miten ja mistä EI kannata ajaa. Ja siksi olikin pikkupiruuttaan ihan pakko kaivaa tää postaus vuosien takaa. https://forums.offipalsta.com/showth...+Bro&page=2#48 ![]() ![]() ![]() Ei mulla ainakaan. Paras ilo tulee siitä, että pääsee sellasesta paikasta pidolla, mistä aiemmin ei uskaltanut yrittää edes vinssillä. Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 28.11.2017 15:48 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() On tässä tullut ajeltua maastossa, ja useampi maastokelpoinen autokin on matkan varrella ollut. Olen minä jumissakin ollut, ja joutunut joskus kutsuun ihan traktorinkin kiskomaan suosta ylös. Ja mitä nyt videoita katsellut niin aika paljon on ilmeisesti porukkaa jalkaisin ainakin pahoissa paikoissa neuvomassa ja näyttämässä ajolinjoja. Nää on asioita joita pitäis vaan tietää mutta jotka opitaan käytännön kautta, näinhän se vaan menee. Tarkoitus olis kuitenkin innostua nyt offaamisesta ihan harrastus tasolle asti. Lainaus:
![]() Tuossa on edukkaasti kaupan 285/75/16 Hankookin MT RT03 renkaat, meinasin jos kerkeisin sellaiset työntämään alle, pääsis varmaan vähän paremmin vaikka noi renkaat onkin haukuttu. Mut nykyisillä BF AT renkailla ei taida kummoista pitoa maastossa olla... Ongelma vaan on kun ne nykyisetkään ei mahdu oikein pyörimään ja ne on 265/70/16. Lainaus:
![]() Onneksi mun kaveripiirissä ei juuri kukaan edes kännää ja itse tulee otettua lähinnä pikkujouluissa mutta tänä vuonna ei oo niitäkään. Pienessä laitamyötäisessä ollut viimeks syksyllä ulkomailla. Eipä tuu saunakaljojakaan juotua, kun A: en juo kaljaa B: ei oo saunassa muuta kuin runko pystyssä. Eli ei pelkoa että tässä porukassa kukaan ryyppää. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://www.youtube.com/watch?v=68veNIB5JIw Omasta puolestani kannatan offiautoon Extreme Simexin kuviota, joka toimii kaikilla mahdollisilla alustoilla (asfaltti, alle 50cm lumi, hiekka, kuravelli, sora/hiekka, multa, nurmi, kallio) todella hyvin. Ainoastaan todella syvässä umpikuravellissä (sinne Bogger) tai peilijäällä (sinne nastat tai ketjut) ne ei pelaa. Tuolla pohdintoja sopivasta kuviosta: https://forums.offipalsta.com/showth...ngas&page=4#97
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 28.11.2017 20:48 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter Viimeksi muokannut Team Felix : 28.11.2017 23:23 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() https://forums.offipalsta.com/showth...864&page=6#131 Katteles tuolta, miten WJ:tä voi rakentaa. Lopusta löytyy myös kommentti isosta korotuksesta ja CV-nivelen kestosta... ![]() http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=16&t=4343 Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Taidankin paiskata kasan vaneria nurmikolle ja kevytpeitteestä duunata siihen sateensuojan !!! Tää talvi on muutenkin sellasta aikaa kun tekis mieli repiä itseltään pää irti ![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Katselin jo vähän noita Kaimaneita ja britanniastahan niitä tuntuis saavan melko edullisesti, mutta houkuttaa 33, ei 31". Espanjan milanuncios palstaakin tuli selattua. Äläkä kysy miksi, koska ainut selitys on mitä isompi sen parempi. ![]() Tai, kun Ameriikan pojillakin on. ![]()
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#7
|
||||
|
||||
![]()
OT hommia.
Ostin keväällä -10 T5g transporterin 132kW koneella ja voittekin arvata. Konehan siinä mennyt piloille. Tunnettu tyyppivika, ja ilmeisesti vielä konsernin tunnustamakin. JUST tuossa vuosimallin, tuossa moottorityypissä. EGR alumiiniseos valuvika jolloin EGR:n sisäpuolelta alumiinihiukkasia pääsee liukenemaan sylintereihin ja silloinhan ne hinkkaa ajan myötä ( ja ilmeisesti mitä aggressiivisempi ajotapa sitä pidempään auto kestää ) sylinterin seinämän ja männän välissä hioten sylinterin piloille. Ei löydy ilmeisesti ylikoon mäntiä tms. tähän millä sais elinaikaa lisää vaan pitää vaihtaa kunnostettu kone tuon tilalle tai sitten kunnostaa se itse. Ostin autoliikkeestä firmalle keväällä, ja silloin savolainen, tarkemmin siilinjärveläinen automyyjähän lupasi tulla yllätys yllätys vastaan asiassa. No nyt ollaan puolisen vuotta odoteltu sitä miten hän tulee vastaan ja aikani kyseltyäni nyt kyllästyin kyselemään ja lähdin tiedustelemaan asiaa oikeusteitse niin perhana vie kyllä näissä yritysten välisissäkin asioissa on valoa tunnelin päässä. AA sanoi että tässä tapauksessa hän näkee ihan kongreettiset saumat hyvitykseen tai osittaiseen kaupan purkuun. Ennen vanhaan olisin lähtenyt Siilinjärvelle ![]() Onko teillä kokemusta tämänkaltaisista tappeluista ? Tai onko joku onnekas sattunut myös omistamaan 2010 -> 132kW Transporterin ? ![]() Tarinan opetus. Älä luota autokauppiaaseen, äläkä varsinkaan savolaiseen. Sori vaan kaikki savolaiset. ![]()
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ZJ:n takavaakaja on n.15mm halkaisijaltaan, etuvakaaja 28mm. Molemmissa vääntövarsi suunnilleen yhtä pitkä, ja painoeroa etu- ja takapään välillä ei ole paljoa. Etupää auki koska se vaikuttaa oleellisesti joustoihin, takapään vaikutus on varsin minimaalinen - mutta riittävä siihen että on hyödyksi. WJ:ssä takavakaaja muistaakseni millin verran paksumpi, etuvakaaja on kait jotain 30mm? Takavaakaja kiinni oikeastaan minkä tahansa kokonaan vieterialustaisen Jeepin pitäisi toimia hyvin. Ihan vain siksi, että kallistelut hieman vähentyy ja takavakaaja muutenkin aavistuksen rauhoittaa menoa metsässä. Näissä kuvissa on vakaaja kiinni; parissa ekassa alkuperäisellä 15mm:n vakaajalla (ja itse asiassa myös alkuperäisillä tukivarsilla ![]() WJ on periaatteessa ihan vastaava, ei tartte takavakaajaa irrottaa metsässäkään. WJ:ssä takana alustan pitäisi toimia paremmin kuin ZJ:ssä. ![]() ![]() 18mm:n takavakaajalla: ![]() ..ihan vertailuna XJ löysillä lehtipakoilla ja pidemmillä riipuilla ilman vakaajaa ~7½ vuotta sitten ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 30.11.2017 22:56 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
tää viimesen kuvan neste laikku maassa on perus xj:tä keitti varmaan ?
![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Onhan se.
![]() Lainaus:
Sulle Felix näytti olevan outo ajatus ottaa vakaaja(t) irti. Jos meinaat toteuttaa korotukset sun muut modaukset pitää ainakin etuvakaaja olla maastossa irti ja kadulla kiinni, jotta alusta toimii kokonaisuutena oikein ja vakaajan pikakiinnikkeet tulee sitä varten. Omani hoidin pihiyttäni ihan pultilla, kun menee se niinkin. Joustoa tulee myös rajoittaa, ettei renkaat pohjaa lokareihin yms. Tekee sitten hienosäätöä esim. vakaajien paksuutta säätelemällä, jos haluaa. Nämä jos mitkä on harrastuksen suola + pääsee täällä inttämään kuka on oikeessa! Muahahah! ![]() ![]() ![]() Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 01.12.2017 03:48 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" | Jare | Maasturiprojektit | 426 | 03.01.2020 09:30 |
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 | _kekkula_ | Maasturiprojektit | 10 | 26.10.2015 21:02 |
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! | WinChester | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.10.2015 09:18 |
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. | Jonkki | Maasturiprojektit | 15 | 05.03.2013 14:39 |
Ikuisuus Suikka-Projekti | Palde | Maasturiprojektit | 19 | 29.12.2007 18:51 |