Kiitoksia vastauksista.
Kerros temmi_hoo miten noitten säätimien pitäisi vaikuuttaa toimintaan ja onkos ne nyt kohillaan tähän koneeseen? Kun ei voi tietää onko ne nyt jonkun satunnaisen käyttäjän jäljiltä vai jonkun joka tietää asiasta?
KT1 15 sek rulla joko A vai Gllä? F1:n liku 6 vai 10? Miten vaikuuttaa ja mihin?
t. Ismo Ämmä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo
Se vielä mysteeriks jätetty säädin on kontaktoriin kiinni ruuvattu lämpörele, joka siis katkoo kontaktorilta vetosähkön jos sähkömoottori nykii liikaa virtaa. Sen virtarajan säätö siis. Ei siis vaikuta paineeseen millään tavoin, eikä tarvi vaihtaa jos moottori käynnistyy ja pysähtyy sillon kun paineanturi käskee.
Onpa muuten nätin näkösesti kasattu kone. Ei ihme jos on hiljanen ja haluut pitää ajossa.
Ton sähköosat on tosi simppelit ja niille on kivasti tilaa joten kontaktorin vaihtaminen eri merkkiseen on aika iisi juttu. Myös tarpeeks uus, jollon on jo noudatettu nykytavan mukasia terminaalin numerointeja lämpöreleessä.
EDIT: Näyttäis myös ihan IEC-standardikoneelta toi sähkömoottori, joten jos sen kanssa on jotain ongelmaa ni uusia saa luultavasti halvemmalla kun on mielekästä korjauttaa. Omana työnä nyt laakerit voi vaihtaa ajoittain mut jos laakeripesä on väljä ni sen ehjästäminen on jo turhan kallista puuhaa. Käämitys maksaa puolisen tonnia alvittomana, joten sen voi unohtaa jo ihan suorilta.
|