Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.10.2017, 11:34
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mulla on ZJ:ssä nyt vaijerikäyttö, ja se on noin mljoona kertaa parempi kuin se jonkun juutanan insinöörin idea kehittää se maailman monimutkaisin nivelistö jakiksen moodeja vaihtamaan
Kyl se vipuvekotin ihan hyvin toimii, kun vain osaa käyttää...!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Edit: Kuinka pitkä muuten on 247:n input gear kasikoneen perässä? Ja onko hakua onko sama 23-spoorinen jako kuin XJ/ZJ/TJ- 23-spoorinen? Tietäisi taas vähän miettiä tulevaisuuden optioita Muutamassa jutussa..
Jaa-a hyvä kysymys. En pysty enää mittaan, kun on paikallaan, mutta kattos tuolta, kun jotain yhteensopivuutta on ainakin poorien suhteen: https://www.allstategear.com/NP242-I...fts-s/2452.htm

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.10.2017, 11:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Kyl se vipuvekotin ihan hyvin toimii, kun vain osaa käyttää...!
Ei se toimi, kun se koko hässäkkä on aivan päin helvettiä suunniteltu ja ihan turhaan noin monimutkaiseksi. 231:n, 249:n kanssa toimii auttavasti, 242:n kanssa on ihan perseestä.

Vaijerikäyttö on kaikista järkevin, tajusivat sentään WJ:hin tehdä oikein
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.10.2017, 13:28
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei se toimi, kun se koko hässäkkä on aivan päin helvettiä suunniteltu ja ihan turhaan noin monimutkaiseksi. 231:n, 249:n kanssa toimii auttavasti, 242:n kanssa on ihan perseestä.

Vaijerikäyttö on kaikista järkevin, tajusivat sentään WJ:hin tehdä oikein
Millanen lie ollut KJ mallissa? Toimi erinomaisesti.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.10.2017, 17:35
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Kyllä se jos kunnossa on niin toimii sen mitä tarvii. Vivut taipuu ja liitokset kuluu paljolla ja/tai väärällä käytöllä ja huonolla rasvauksella herkästi, joten huonon yksilön löydettyään joutuu vaihtamaan kaikki uusiksi ja vaijerihan on silloin varma ratkaisu. Jos harvoin tarvii muuta kuin esim 4WD asentoa, niin kyllä se 4LO tipahtaa päälle helposti.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.10.2017, 17:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Millanen lie ollut KJ mallissa? Toimi erinomaisesti.
Vaijerilla tietääkseni kaikissa KJ:ssa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Kyllä se jos kunnossa on niin toimii sen mitä tarvii. Vivut taipuu ja liitokset kuluu paljolla ja/tai väärällä käytöllä ja huonolla rasvauksella herkästi, joten huonon yksilön löydettyään joutuu vaihtamaan kaikki uusiksi ja vaijerihan on silloin varma ratkaisu. Jos harvoin tarvii muuta kuin esim 4WD asentoa, niin kyllä se 4LO tipahtaa päälle helposti.
Huonoksi yksilöksi lasketaan varmaan myös tehdasuusi auto? Nimerkillä sellaisestakin on kokemusta 90- luvun puolivälistä kun faijalla oli '95 mallin XJ 242:lla. Ei toiminut silloinkaan niin hyvin kuin pitäisi, ja senkin kanssa sai taistella nelivedon ja takavedon välillä että toimii kunnolla.
Toi systeemi nyt vaan on paska, kääntää sitä asiaa miten päin tahansa..

Kyllä sillä toki saa kunnossa ollessaan useimmiten kaikki moodit päälle ja pois kun vähän kikkailee (mm. ihan normaalia että jo uutena piti painaa jarrua/ kaasua, tai ottaa pakkia että suostui tippumaan nelivedolta takavedolle), mutta ihan vain yksinkertaisellakin nivelistöllä homma toimii paljon paremmin ja tarkemmin. Kun tuohon monivartiseen nivelistöön lisää vielä 242:n luontaisen ominaisuuden moodien välisten vaihtojen jumimisesta ihan uudesta asti, niin vaihtotapahtuma on kaikkea muuta kuin se mitä sen pitäisi olla..


Jos välttämättä haluaa mekaanisen nivelen eikä vaijeria, niin Jeep olisi voinut hoitaa asian vaikka näin. Vaijerikäyttö vielä parempi.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 17.10.2017 19:00
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.10.2017, 03:44
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Äläs ny hermostu. Vipuongelma johtuu siitä, että vipuvoimanvälitys toisin kuin vaijeri kärsii voimansiirtolinjan elämisestä koriin nähden - samoin kun tekee Jenkkien manuaalivaihteet ja siitä jälkiarkkina mm. Hurstille - ja juuri siitä syystä joutuu kikkailemaan; sitä tarkoitin osata käyttää sitä "oikein". Mulla on ollu kaheksan ajokuntoista Jeeppiä vipuvarsilla, niistä neljä 242:lla, ja kaikista on menny alueet suht helposti päälle. WJ on sitten omaa luokkaansa.

Odotan kovasti että pääsen ajaan 242:lla WJ:llä paitsi tästä niin siitäkin syystä, että ei tule montaa vastaan V8:lla. Saan vielä 242:n oman vaijerikorvakon Backfältiltä, niin tulee vaijeri varmasti oikeaan kulmaan. Mutta eiköhän tää vipu/vaijeri problematiikka ja mielipide-ero tullut jo käsiteltyä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.10.2017, 16:02
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Takakardaanin yoke vaihtui ja 247:n vaihdevaijerin korvakkoon piti porata sopiva toinen reikä 242:ta varten, kun jälkikäteen purkaamosta kysytty pelti (kuvan ylempi) ei käynytkään. Mahtaa olla jostain KJ:stä tms.

Vaihdekeppi pitää vielä vaihtaa mutta ensituntuman perusteella kaikki jakiksen pykälät menee hyvin päälle auton ollessa paikallaan myös 247:n vaihdekepillä. Voimaa vain joutuu käyttämään reippaasti enemmän kuin 247:ssa. Eikä tuo ole mikään ihme, kun lootassa oleva vipu on n. puolet lyhyempi (2 1/8" vs. 4 1/8"), jotta kaikki 242:n viisi pykälää toimii samalla vaihdekepin liikevaralla kuin 247:n kolme.



__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.10.2017, 11:17
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Seuraavaksi vaihdekepin kimppuun ja ensin vanhaa pois.



Keppi irti ja paikat puhdistettu.



Valmista tuli ja koeajo meni kuten piti. Saattaa olla Suomen ainoa V8 WJ Selec-Trackilla, mutta varmuudella ainakin tuorein valmistunut.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.10.2017, 19:07
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kun tuohon monivartiseen nivelistöön lisää vielä 242:n luontaisen ominaisuuden moodien välisten vaihtojen jumimisesta ihan uudesta asti, niin vaihtotapahtuma on kaikkea muuta kuin se mitä sen pitäisi olla..
Mites toi jumiminen näkyy? Keppi jää jumiin vai moodi ei vaan kytkeydy? Meinaan kun viime talvena jäin jumiin ja eri moodeja kokeilin nii en huomannut mitään eroa, edelleen se yksi pyörä suti...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Grand Cherokee (WJ) Limited -99, 4,0L WinChester O/M/V Ajoneuvot 5 08.06.2016 23:16
Myyty Jeep WJ 4.7 V8 -99 limited jaiksis O/M/V Ajoneuvot 11 05.01.2015 14:46
Ostetaan Jeep wj 99 bensa kaukkila O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.11.2014 16:39
Ostettu Jeep Grand Cherokee WJ 99-01 Quadra-Drive driimis O/M/V Ajoneuvot 4 11.11.2013 17:30
Ostetaan Jeep Grand Cherokee WJ 99-04 kuramatot Joukka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2013 10:03


Sivu luotu: 06:27 (GMT +2).