Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.10.2017, 19:10
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
No on on kato ku täähän valmistu vasta tänä aamuna, niin pitäähän sillä heti päästä kehumaan, ettei vaan kukaan kerkee keuliin!
Onnittelut, jos on limited malli muutoin niin on todella harvinainen. Käyttökokemuksia ootellessa....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.10.2017, 20:59
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ralu Näytä viesti
Mites toi jumiminen näkyy? Keppi jää jumiin vai moodi ei vaan kytkeydy? Meinaan kun viime talvena jäin jumiin ja eri moodeja kokeilin nii en huomannut mitään eroa, edelleen se yksi pyörä suti...
Keppi liikkuu mutta moodi ei kytkeydy. Esim. etuveto ei tule päälle, kun yrittää kytkeä 2WD => 4WD tai 4WD asennosta etuveto ei putoa pois päältä kun pitäisi saada 2WD.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ralu Näytä viesti
Onnittelut, jos on limited malli muutoin niin on todella harvinainen. Käyttökokemuksia ootellessa....
Joo kiitoksia, on se Limited.

Ei tuossa ole sen kummempia käyttökokemuksia tiedossa kuin mitä vastaava XJ/ZJ. Ainoastaan pykälien päällemeno on helpompaa, kun korin ja voimansiirron keskinäinen vääntely ei vaikuta vaihtotapahtumaan. Se mitä lootan sisällä tapahtuu tai ei tapahdu pysyy ennallaan. Jos on liikaa vetoa tai jarrutusta, niin kuvassa näkyvän taemman (planeetasta kauimman) siirtohaarukan varressa olevat kaksi jousta ampuvat rattaat päälle sitten, kun sopivan pieni veto/pyörintäero saavutetaan, vaikka keppi olisikin jo kohdallaan.

Kun rikkonaisella 247:lla ei etupäähän saanut eloa hiekalla, niin nyt sutii heti joka nurkasta, kun laittaa paikaltaan lapun lattiaan 4 Full Timella.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2017, 10:34
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Öljynpainemittari näytti varsin levottomia lukemia, ihan kuin teki edellisessäkin WJ:ssä, eli virta päällä motti sammuksissa oli jo melkein 3bar ja käynnissä sitten vähän enemmän. Kun näissä 4,7L moteissa on ollu laakerivaurioita, niin pitihän se oikea öljynpaine sitten selvittää hetimiten. Ohjearvot lämpimänä on 4PSI/0,3bar tyhjäkäynnillä ja 25-80PSI/1,7-5,5bar @ 3000RPM.

Ensialkuun jo tuo paineanturi oli NIIN hankalassa paikassa (moottorin etupäässä suodattimen yläpuolella), että piti kaivaa laatikoista vuosia sitten tehty oma irrotustyökalu ja tehdä siihen pieni modaus että sen sai paikalleen. Nyt viimestään ristin käteni etten hävittäny hitsauskonetta pulloineen, kun möin viime kesänä kaiken autokaluston pois ja hävitin muutenkin autotallista mm. ison pylväsporan.



Sitten Mätätenistä mekaaninen painemittari, jonka liitin edellytti pitkää 11mm hylsyä ja siihen reilua modausta, että saattoi kuvitella saavansa sen paikalleen. No, eipä se sinne tietenkään sitten mennyt, kun jäykkä muoviputki ei mahdu pyörimään. Ei kun uutta ideaa.



Rasvarässin metalliputkesta rälläköity 85mm pätkä, siihen ja mekaanisen mittarin liittimeen R1/8 kierre NPT 1/8-27:n tilalle, väliin 90° mutka hytikkaliikkeestä sekä kierreliimaa ja putkiteippiä niin VOT! Osien ja hyvävelikoneistustyön hinta koneistamossa oli yhteensä 6.5€! Ai mitenniin kitupiikki!



Siellä on murkula paikallaan anturin lähdössä ja mittari konehuoneessa.



Tässä video lopputuloksesta (valitettavasti en saa käännettyä sitä Tuubissa oikein päin), jossa mittari ampui tappiin jo tyhjäkäynnillä eli kylmänä on painetta ihan kunnioitettava 5,6bar/80PSI ja orkkis paineanturi on siis sökö. Ei kun uutta tilaukseen.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2017, 10:58
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Ja suosittelen laittamaan heti orkkis anturin, tarvikeantureita saat laittaa kolme ennenkuin alkaa toimimaan... Vink vink, löytyy orkkiksia hyllystä...

Tuossa: http://jamant.fi/fi/tuote/2468551-ol...-cro56028807ab
__________________
Killing time is not murder

Viimeksi muokannut JAMANT : 03.11.2017 11:01
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.11.2017, 12:34
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Joo kieltämättä netissä on stooria noista tarvikeantureista ettei ne toimi kunnolla ja että vain Mopen oma toimii ...

No, tarttee kuitenkin vaihtaa lootaan öljyt ja suotimet sun muuta jobia ensin, kun toi auto tosta mihinkään vielä liiku. Jos se yks tyyppivikanen venakoneiston levy on sieltä sökönä, niin hommaa samalla sit vaikka jonkun miedon shift-kitin, kun se tulee melkein samalla hintaa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2017, 16:21
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Jäi vaivaamaan tuo puuttumaton tyhjäkäynti ja mahdollisesti "väärä" öljynpainelukema; minä kun en usko mitään varmaksi ennen kun näen. Otin uusintamittauksen sähköinen anturi kiinnitettynä, jolloin ECU piti koneen normaalisti käynnissä. Turha huoli, paineet 5,6bar/80PSI@600RPM, joten sepä se sitten siitä. Uusintavideo.

Sitten lootaöljynvaihtoon.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.11.2017, 19:41
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Kokemuksia 45RFE:n shift kiteistä?


Vaihteiston venttiilikoneisto irti. Tämän piti olla kevyt osa, mutta suoralla kädellä auton alla ahtaassa irtiottaessa saa olla tukeva ote ja puhdas alusta ettei putoa likaiselle lattialle viimestä pulttia irrottaessa. Liekö voimat huvennu mutta painaa rutosti enemmän kuin esim. ZJn 42REn vastaava.

Tyyppivikainen etualalla näkyvä venttiililevy on ehjä ja ruuvit kireellä eli toistaiseksi ei ole ongelmia tiedossa. Katellaan josko tähän laittas jonkun Trans Go:n sarjan, joko SK 45RFE tai 45RFE-HD2 kun niissä on tuon levyn paksumpi versio valmiina. Pelkkä paksu levy maksaa melkein saman kuin miedompi SK, joten hintsusti ripeemmät vaihdot ja vaihteistoon lisää elinaikaa saisi samalla hintaa. Oiskohan kellään kokemuksia noista satseista? Ameriikan saiteilla puhutaan pelkästään HD2:sta mutta vähän vierastan ajatusta juottaa lootan ulkopuolelle mitään irtonaisia vastuksia...

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Grand Cherokee (WJ) Limited -99, 4,0L WinChester O/M/V Ajoneuvot 5 08.06.2016 23:16
Myyty Jeep WJ 4.7 V8 -99 limited jaiksis O/M/V Ajoneuvot 11 05.01.2015 14:46
Ostetaan Jeep wj 99 bensa kaukkila O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.11.2014 16:39
Ostettu Jeep Grand Cherokee WJ 99-01 Quadra-Drive driimis O/M/V Ajoneuvot 4 11.11.2013 17:30
Ostetaan Jeep Grand Cherokee WJ 99-04 kuramatot Joukka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2013 10:03


Sivu luotu: 18:22 (GMT +2).