![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() http://www.komatsu-mining.de/product...son5ZNHqsRfW5w Vähän nestemääriä ko. koneesta. Hydraulic oil tank 8.350 ltr Hydraulic system 11.500 ltr Fuel 13.900 ltr Engine coolant 2 x 475 ltr Engine oil 2 x 290 ltr Reserve engine oil make up tank 2 x 1.056 ltr
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos se hörppäsee 14kuutiota päivässä, ja kotkastako joutuu hakemaan tonkimusliemen, niin pitääkö sitä ajaa kahdella rekalla?
Vai riittäiskö veturi ja 2 säiliöperävaunua Paljon yhteen rekalliseen menee autoon ja kärryyn Eli oisko se tankki täyteen autosta kun saavutaan montulle ja huomenna tankkitäyteen autosta ja tyhjä kärry perään ja etelään Vois olla jonkun mielestä ykstoikkosta hommaa ![]() Mutta joka päivä tulee vastaan eri autot ![]() Muoks. Miten ne jatkokaapelit on siihen sähkökäyttöseen vedetty?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ite lastaan täysperään happoa ominaispainolla 1.6kg/litra ja sitä menee 30 kuutiota per auto, dieselin ominaispaino on 0,8kg/l eli menis painojen puolesta enemmän jos vain tankkeihin mahtuu...maksimitilavuus muistaakseni jossain 34 kuution kohdalla per täysperä.
Mitä tulee tuohon auton tyhjenemisnopeuteen niin olen joskus tankannut autoon tavaraa joka valui auki jääneestä pohjaventtiilistä samantien ulos. Tankkausnopeus oli 30m3/tunti ja kaikki mitä meni pyttyyn tuli itsekseen samaa tahtia ulos. Tämä ilman purkuletkua.
__________________
Tiäräksää tuanoi Viimeksi muokannut vartiainen : 09.03.2017 00:11 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kevitsassa kaivetaan lähinnä nikkeliä ja kuparia. Sivutuotteena varmaan paljon muutakin mm kultaa platinaa ja palladiumia. Viimeksi muokannut Mika_T : 09.03.2017 09:13 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sieltä ku poksahtaa joku pääletku pumpulta, niin puhutaan jo varmaan keskisuurestä öljyvahingosta?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
|||
|
|||
![]()
No on kait tuossa akkukin, mutta kyllä se on kaapelin päässä. 6kV jännitteellä tuuppaavat sähköä tulemaan.
Ei se ihan sama ole, että onko dieseli vaiko sähkö. Sähköllä on Suomen tuotantorakenteella n. 100 gCo2/kWh mikä tarkoittaa täyssähköautossa n. 20 gCO2/km. Vastaava diesel - versio on "hiukan" enemmän eli luokkaa 110g CO2/km. Tuossa PC-8000:ssa on 2x1450kW sähkökoneet ja jos ne käy 24h 3/4-teholla, niin energiaa on kulunut 52200kWh ja vastaten 4600litraa dieseliä. Diesel-koneilla sama litramäärä olis palanut justiinsa ekan 8h vuoron lopussa. Sähköllä tuo jaksaa kuopia nikkeli- ja kuparimalmia n. 3 kertaa pidempään. Samalla energiamäärällä. Eikä kuski istu koko ajan pakokaasupilvessä. ![]() Tää lasku liittyy siis siihen, että paljonko menis vuodessa työaikaa hukkaan tankkauksessa. Hukka on toki hiukka venyvä käsite koska koneen käyttöön taitaa liittyä taukoja muutenkin ja tankkaus voi tapahtua niiden aikana (?) Tossa ois tommonen viteokin https://youtu.be/k6_aIGoXyTs 5220-> 52200. Jäi nolla pois ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 09.03.2017 09:39 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Kaikki on Suhteellista, Myös sähkömoottorin Teho...Lainaus:
Siis sähkömoottorin teho on suhteellinen käsite; Jos jatkuva teho on 2x1450kW, niin hetkellisesti lähtee paljon enemmän. (bensa- ja diesel moottoreissa ilmoitetaan maksimiteho) toki tuo "Nimellinen" yhteisteho 2900 kw tarkoittaa aika paljon sähköä, siis amppeereita menee saman verran kuin maasturin sähkövinssissä pahassa paikassa... ![]() Historiaa: Tuota Ii-jokea "muotoiltiin" Marion- "sähkökaivinkoneella", tuon kävelevän kaivinkoneen puomi oli yli 50 mertiä pitkä. ja hydrauliikka loisti poissaollollaan. Tuon Marionin rakenteeseen/historiaan tutuistuin pikkasen -80 ja -90 luvulla omatoimisesti ![]() Sähkömoottorit oli pelastettu omistajan toimesta jo telakoinnin yhteydessä, varmaan samoin osa mittareista/"kytkimistä"? siis sähkötekniikka oli jo -80 luvun lopulla laatua: jokunen punottueristeinen johto... Mutta mekaniikka, siis hammaspyörät (olisi pitänyt ostaa tms. /pelastaa yksi noita suurimpia hammaspyöriä) oli hammasleveydeltään ja hammasväliltään sopiva ISOKSI puutarhapöydäksi ![]() Vielä tuolloin, -80- -90 luvun vaihteessa Marionin taittopyörät (mastossa) olivat "hyvissä rasvoissa" siis kun "mastosta" tarjosi pikkukenkää, niin pyöri! Ja tuo Marion tosiaankin "käveli". ja "Perässä kulki sähkömiehet" siis rakensivat "sähkö linjaa" perässä.... Ja kauhan paikoitus apuna oli usein "Pillari".... |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sähköä kuluu omankin kokemuksen mukaan 1/3 dieseliin verrattuna. Ja tämä ihan pelkästään hyötysuhteen mukaan ja kohteesta riippuen jopa vähemmän koska sähkömoottorin sisäiset vastukset on lähes nolla ja se ottaa energia vain silloin kun sitä kuormitetaan. Toki tommosessa puutarhakihvelissä on kaikkea säätöelkkua yms.digibokseja mutta silti.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |