![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Meitin kalustoa tankatessa 10litrat juoksee suunnilleen samaan tahtiin kuin kuorkkimittarin litrat...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Todellinen purkausnopeus riippuu tietysti tankkien korkeus erosta ja letkun halkaisijasta = paineero.
Purkausnopeus ei kuitenkaan koskaan saa ylittä nopeutta 12m/s missään kohta purkausputkea tai letkua staattisen sähkön muodostuksen takia. Järjestelmän pienin halkaisija = vapaa poikkipinta-ala määrittää purksusnopeuden. Itte on purkanut enimmillään 12 000 000 litraa / tunti, eli n. 300 rekka-autoo, niin saanu kannun tyhjäks alta 24 tuntia.
__________________
Life isn't about how to survive the storm...But how to dance in the rain! Nobody is perfect, except captain! Viimeksi muokannut CapoSakke : 08.03.2017 19:56 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Huoltoaseman pumppu tuottaa 50 l/min eli kai se tankkiauto pystyy about kymmenkertaiseen määrään, ehkä enempäänkin. Mihis Hilmalla on kiirus
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
|||
|
|||
![]()
ex työmaalla oli 10000l löpösäiliö jota täytti teboilin autot.
Ei siinä täytössä montaa minuuttia menny kun kerran viikkoon ~8000l sinne säiliöön lurautti. ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Laskin 50mm letkulla ja 10m/s nopeudella 19 litraa sekunnissa eli tuota tankkia täyttelisi 12 minuuttia. Voipi olla ihan teoriaa, mutta kun en tiiä millaisia norsuletkuja nuo täyttöletkut ovat?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eikös se ole 3-4"rööriä ihan perus jakeluautossakin.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
http://www.komatsu-mining.de/product...son5ZNHqsRfW5w
Vähän nestemääriä ko. koneesta. Hydraulic oil tank 8.350 ltr Hydraulic system 11.500 ltr Fuel 13.900 ltr Engine coolant 2 x 475 ltr Engine oil 2 x 290 ltr Reserve engine oil make up tank 2 x 1.056 ltr |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Jos se hörppäsee 14kuutiota päivässä, ja kotkastako joutuu hakemaan tonkimusliemen, niin pitääkö sitä ajaa kahdella rekalla?
Vai riittäiskö veturi ja 2 säiliöperävaunua Paljon yhteen rekalliseen menee autoon ja kärryyn Eli oisko se tankki täyteen autosta kun saavutaan montulle ja huomenna tankkitäyteen autosta ja tyhjä kärry perään ja etelään Vois olla jonkun mielestä ykstoikkosta hommaa ![]() Mutta joka päivä tulee vastaan eri autot ![]() Muoks. Miten ne jatkokaapelit on siihen sähkökäyttöseen vedetty?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ite lastaan täysperään happoa ominaispainolla 1.6kg/litra ja sitä menee 30 kuutiota per auto, dieselin ominaispaino on 0,8kg/l eli menis painojen puolesta enemmän jos vain tankkeihin mahtuu...maksimitilavuus muistaakseni jossain 34 kuution kohdalla per täysperä.
Mitä tulee tuohon auton tyhjenemisnopeuteen niin olen joskus tankannut autoon tavaraa joka valui auki jääneestä pohjaventtiilistä samantien ulos. Tankkausnopeus oli 30m3/tunti ja kaikki mitä meni pyttyyn tuli itsekseen samaa tahtia ulos. Tämä ilman purkuletkua.
__________________
Tiäräksää tuanoi Viimeksi muokannut vartiainen : 09.03.2017 00:11 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kevitsassa kaivetaan lähinnä nikkeliä ja kuparia. Sivutuotteena varmaan paljon muutakin mm kultaa platinaa ja palladiumia. Viimeksi muokannut Mika_T : 09.03.2017 09:13 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#14
|
|||
|
|||
![]()
No on kait tuossa akkukin, mutta kyllä se on kaapelin päässä. 6kV jännitteellä tuuppaavat sähköä tulemaan.
Ei se ihan sama ole, että onko dieseli vaiko sähkö. Sähköllä on Suomen tuotantorakenteella n. 100 gCo2/kWh mikä tarkoittaa täyssähköautossa n. 20 gCO2/km. Vastaava diesel - versio on "hiukan" enemmän eli luokkaa 110g CO2/km. Tuossa PC-8000:ssa on 2x1450kW sähkökoneet ja jos ne käy 24h 3/4-teholla, niin energiaa on kulunut 52200kWh ja vastaten 4600litraa dieseliä. Diesel-koneilla sama litramäärä olis palanut justiinsa ekan 8h vuoron lopussa. Sähköllä tuo jaksaa kuopia nikkeli- ja kuparimalmia n. 3 kertaa pidempään. Samalla energiamäärällä. Eikä kuski istu koko ajan pakokaasupilvessä. ![]() Tää lasku liittyy siis siihen, että paljonko menis vuodessa työaikaa hukkaan tankkauksessa. Hukka on toki hiukka venyvä käsite koska koneen käyttöön taitaa liittyä taukoja muutenkin ja tankkaus voi tapahtua niiden aikana (?) Tossa ois tommonen viteokin https://youtu.be/k6_aIGoXyTs 5220-> 52200. Jäi nolla pois ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 09.03.2017 09:39 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Kultaako tolla koneella kaivetaan?????Lainaus:
Tuottaako edes energiatarpeensa, saati jos lisätään kaikki kone ja palkka kustannukset????? Ja tosta sähköstä.......siinä vain saastuttamisen paikka vaihtuu..... Noilla kulutuksilla koneen pitäis raapii noin 1-1,5 kg kultaa/vrk. että olis edes kannattavaa tiukalla kulurakenteella....... ![]() ![]() ![]() Sähköstä en sano mitään kun en tiedä siirtohintoija pelipaikalle...... ![]() ![]() ![]() Enkä Suomalianvaltion antamista avustuksista ja alennus rosenteista......verois, energiassa, ym......saati takuissa noihin koneisiin.... ![]() ![]() ![]() Sorry, brutaalit kommentit..... ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut H_Nietu : 09.03.2017 00:40 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
yhessä kaivos autollisessa oli parhaillaan 2milj arvosta matskua kuhan se erotellaan.
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Yritäkkö naurattaa/naruttaa mua?Lainaus:
Eikä sitä paljoo tarvii erotella........ Totuus tuottavuudesta on aivan jotain muuta....... Sunkin kannattais myöntää se...... Suurimilla kaivoksilla autoja arvaten 100kpl ja kuormia päiväs varmaan noin 25kpl/auto..... ![]() ![]() ![]() Eli 100x25x2milj.........Johan jutun murjasit...... ![]() ![]() ![]() ![]() Noilla tuloillahan omistas jo koko universumin...... ![]() ![]() ![]() ps. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä.....on vaan tyhmiä vastauksia..... ![]() ![]() ![]() Ja näinä aikoina vain harvat uskaltaa kyseenalaistaa asiat..... ![]() ![]() ![]() Eli......kannattaa miettii nillä omilla herneen kokoisilla kiihdyttimillä siellä korvien välis..... ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut H_Nietu : 09.03.2017 22:51 |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Lavallisessa ei tarvisi olla kuin ~55kg kultaa niin siitä saa tuon pari miljoonaa oiroa.
Toki kulut sen kaivamiseen ja rikastamiseen ottaa omansa. Eikä tuollaista "kultasuonta" taida misään löytyä että yhteen lavalliseen sattuisi moinen määrä kultaa. Mahdollista toki kun tuollainen kevitsassa käytössä oleva iso kiviauto kuskaa ~225t kiveä kerrallaan. Tämänhetken hinta on ~36600e/kg Viimeksi muokannut Mika_T : 09.03.2017 23:02 |
#19
|
|||
|
|||
![]() Alkaahan sieltä tulla järkipuhettakin......Lainaus:
Eli lähemmäx mennen puoli kiloo........ja muut päälle..... Sekä kaiken paskan rikastuskustannukset. Oli miten on mutta näin on...... ![]() ![]() ![]() Ei edes rikkaimilla alueilla....... ![]() ![]() ![]() Valistakaa mua jos oon vääräs..... Silti uskallan ajatella omilla kiihdyttimillä...... ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut H_Nietu : 09.03.2017 23:07 |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viiden kultatonnin tuottaminen vaatii melkoisen malmimäärän käsittelyä, sillä Kittilän malmissa on kultaa keskimäärin vajaat viisi grammaa tonnissa" Eli jos kuorma 225tkg niin eikös siitä löydy kultaa alle 2kg? Arvoltaan 70t€? Ja toi 5t oli vuosituotto... 2M€ kuorma on jo sellainen että kannattaa hankkia autoja ja kaivureita enemmän..
__________________
-kari- FS Motorsport ry |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitten ohuesti vaikuttaa kuorman arvoon ajetaanko hiiltä vai harvinaisia, kehittyneelle teknologialle välttämättömiä metalleja sisältävää malmia. Kulta on halpaa roinaa niihin verrattuna...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Kun se platina nikkeli kupari kulta erotetaan sieltä ja ajetaan vaikka kuinka monta kuormaa kasaan josta sitä ei kannata erotella niin ei siitä niin paljon jää viivan alle. Olen kuitenkin pitäny hyppysissä niitä kimpaleita ja voin kertoa että ne painaa. Niin kuin kerroin mutta ei sitä ymmärtää tarvitse eikä kaikkien älylahjat riitä niin niissä parhaissa kuormissa on sen 2milj euron edestä tavaraa. Kukaan sitä ei sillä hinnalla osta vaan se erotellaan ja yllätys yllätys se maksaa sitä ei kukaan tee ilmaiseksi. No kaikki nyt ei sitä pääse edes katsomaan sinne pitää muunmuassa olla selvinpäin ja täysjärkinen.
|
#23
|
|||
|
|||
![]() Että näin meitä viedään....Lainaus:
![]() ![]() ![]() Ei se oo hullu joka pyytää....... ![]() ![]() ![]() Se on joka lupaa........ ![]() ![]() ![]() Tai maksaa...... ![]() ![]() ![]() Sorry. |