![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Se mitä työmatkalla ja työpaikalla tulee seurattua etenkin raskaan liikenteen touhuja, niin melkoista menoa on etenkin Kehä III:lla. Työpaikalla sentään älyävät yleensä jotenkuten noudattaa väistämissääntöjä, mutta siinäkin lie osansa sillä että ne ei enää olekaan tien suurimpia ja painavampia käyttäjiä. Sen sijaan maantiellä niin käsittämätöntä urpoilua tullut vuosien varrella vastaan että ei voi ymmärtää. Pääkallokeleillä ajetaan samaa nopeutta kuin kuivalla kesäkelillä, ja auta armias jos ajat peilijäisellä tiellä pöllyävässä pakkaslumessa 60-70km/h joka sekin on jo keliin nähden liikaa, niin rekkamiesten pitkät vilkkuu takana ja sivuilla, ja monesti vielä torvikin soi. Se, että keskiverto pikkuautoilija urpoilee ei sinänsä ole sen parempi juttu, mutta mieli tekisi kuvitella että ammattiautoilijat olisi pätevämpiä. Todellisuus kuitenkin usein tuntuu ihan toiselta. Toki varmasti tässäkin on se, että pienehkö osa pilaa kaikkien maineen, eikä kaikki missään nimessä aja päin helvettiä. Silti niitä urpoilijoita tuntuu olevan enemmän kuin liikaa. Vaikka itsekään en tiellä varsinaisesti nysvää ja normisti on se 3-5km/h todellista nopeutta yli rajoituksen maantiellä, niin ihmetyttää tuo raskaan liikenteen touhu etenkin huonolla ajokelillä ja/ tai ruuhkissa ajaessa. Duunissa meillä on 30km/h rajoitus satama-alueella, ihan hirveästi ei aina naurata kun joku neropatti pukkaa 50-60km/h nopeudella kolmion takaa vaikka konttilukin eteen. Onneksi sieltä korkeudesta voi sentään ennakoida, ja kun painaa auton rekkarin mieleen niin portti kyllä hoitaa tarvittaessa homman niin että sille kuskille palvelu käy vähän hitaammin - ja tulee myös suullinen muistutus että miten alueella kuuluu ajaa. Yleensä on rauhoittunut, jos ei muuten niin sitten on vielä lähtenyt oman työnantajan puolelta muistutus firman suuntaan että kuski on nyt hyvä ja ajaa kuten liikennesääntöihin kuuluu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 26.02.2017 11:42 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Oliko se nyt viime perjantai kun oli se hurja lumipyry ja Lohjan kohdalla moottoritiellä kaksi ketjukolaria, joissa osallisina pari rekkaa ja 15 henkilöautoa. Anyway, sinä samaisena päivänä ja kellonaikana lähestyin Lohjaa toiselta puolelta, eli matkasin Länsiväylää/tie 51 Inkooseen saakka. Siuntiosta Inkooseen, eli n. 16km matkan, perässäni roikkui tappituntumalla rekka, vaikka ajoin koko matkan 82km/h, joka oli täysin kusipäinen siihen keliin, kun lumi pöllysi ja tie oli liukastakin liukkaampi. Olisin halunnut ajaa n. 60km/h, mutta takana tuleva rekka oli niin ahdistavan lähellä, ettei siinä voinut hidastaa, sen enempää kuin väistää pysäkillekään.
Eikä se ole ainut kerta, tuolla saa rajoitusten mukaan ajaessa about kaikkien vihat niskaansa ja se osoitetaan lähinnä perseessä roikkumalla ja tööttilemällä/valoja vilkuttelemalla. Puolustukseksi nää yleensä sanoo, että "jos et uskalla ajaa kovempaa nii mee vittu taksilla tai pysy kotona". Mie en kyl mitään odota sen enempää kuin että pääsis vaan muuttamaan vittuun täältä etelästä. Edit: Suomessa on valitettavasti aika suosittu tapa tehdä itsemurha ajamalla rekan keulaan, mikä on kyllä tosi kurjaa sitä rekkakuskia kohtaan. Suosittelisinkin itsarikandidaateille, että odottakaa, että kohdalle sattuu tällainen perseahdistelijarekkakuski (sillä niitä kyllä riittää), ja lyökää sitten sen edessä jarrut lukkoon. Siinä sais kumpikin osapuoli sitä mitä haluaa. ![]()
__________________
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 26.02.2017 13:28 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei se rekka päälle tule kun ajoissa alkaa hidastamaan. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja siis ylipäätään, olen todella vittuuntunut liikennekulttuuriin, jossa suurin sallittu nopeus on muuttunut alimmaksi sallituksi nopeudeksi. Kyllä siellä tiellä on oikeus ajaa rajoitusten mukaan ilman, että joku tulee härnäämään. ![]() Ja Postin ongelmat johtuu kyllä jostain ihan muusta kuin nopeusrajoituksista. ![]()
__________________
- En pidä teistä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
En millään jaksa uskoa, että olis ollut niin lähellä, ettei olis vilkkua nähnyt?? Aika taitelija sais olla, että saa pidettyä ison auton niin kiinni puskurissa?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nii, se on se ajan henki semmoinen, että ihan tässä saa hävetä ja pyydellä anteeksi, kun ajoi vain suurinta sallittua nopeutta sysipaskalla kelillä.
__________________
- En pidä teistä. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noissa tilanteissa juuri pitäis vaan päästää takana autoilevat ohitse, ja ajaa itse sitä nopeutta, joka tuntuu itselle turvalliselta. Ennen kuin tapat itsesi, tai jonkun toisen. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Perseahdistelija(rekka)kuskeja on tullut ihmeteltyä muutamankin kerran. Ne vaan ilmestyy jostain pimeydestä sinne taakse kiusaamaan. Tää tapahtuu parhaiten esimerkiksi pitkään jatkuvan 80 rajoituksen aikana ja tehostuu jos välillä on 60:n alue. Ihan mahoton meno on jos motarilla on tietyö ja siinä rajoitus. Letka kutistuu sellaiseksi persehiplailuksijonoksi, johon oikea lääke olisi antaa kaikille sakot. Mä en tajua mistä tällainen tapa on tullut. Ja niille jotka nyt tähän vastaa, että ne ajaa paljon ja tietää miten se ajoneuvo käyttäytyy, voi ihan suoraan todeta että ei kannata inttää. Fysiikan lait ei kumoudu edes 10000000000000 km jälkeen. Ei Scanian ratissa eikä Volvossakaan. Onneksi nykyisellä autolla ei tartte näitä sankareita katella (lukuunottamatta niitä, joilla rajoitin on säädetty arvoon 100+). En itse roiku siellä perävaunun takana enkä aja ohituksen jälkeen eteen junnaamaan. Ajan kauas ohi ettei turhaa lennätä paskaa tuulilasiin ja myös siksi, että säilyy turvaväli. Mistä sitä tietää mitä justiinsa ohituksen jälkeen tapahtuu? Hilmalla ajettaessa tilanne on ihan toinen. Se kun ei kiihdy eikä kulje. Päästän kaikki ohitsepyrkivät ohi heti kun mahdollista. Ajan vaikka pysäkille. Mun takia ei tavaraliikenne häiriinny eikä sillä ole mulla mitään väliä tuleeko mun paketti just tänään vai huomenna. Kunhan se vaan tulee. Anteeksipyyntö sille valtaosalle kuljettajista, jotka eivät tätä tilitystä ansaitse. Ne loput voivat ehkä hieman miettiä miksi antavat mielensä kiihtyä pikkuasioista...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos onkin etelässä autoilijat tarkoituksella mulkkuja, niin täällä ne on sokeita, tyhmiä ja kädettömiä. Jatkuvaan tahtiin saa väistellä mitä ihmeellisimpiä tempauksia, punaisia päin ajo on ihan normaalia ja sosiaalisesti hyväksyttyä toimintaa. Tuntuu olevan sellanen "ei se mitään haittaa" - kulttuuri. Ei se mitään haittaa että ajan tässä punasia päin ja muut joutuu väistää. Ei se mitään haittaa että tuo ajoi punaisia päin ja jouduin väistää. Ei se mitään että vähän ajan tässä yksisuuntaista vastaan, hyvinhän tässä kaikki mahdutaan kulkemaan. JNE. Ja se moottoritie. Voi jeesus varmaan suomen vaarallisin tienpätkä. Yhdet tulee rampilta 60 vauhtia sekaan, toiset joko väistää ohituskaistalle peileihin katsomatta tai sitten jos joku tuleekin reippaamin, niin yritetään viimeseen asti estää. 10v pörräsin päivittäin työkseni pk-seutua ympäri- koskaan ei ole jännittänyt niin kuin täällä motarilla joka kerta. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta ylinopeudesta saa sanktiota, kuten myös liian pienestä turvavälistä?? Alle rajoitusten nyhjäävät kiristävät pinnaa, mutta "alinopeudesta" ei sakoteta. Siispä jokainen kai ajaa niin pitkälti lakia noudattaen kuin mieli tekee, kuten myöskin jokainen ajaa parhaaksi katsomallaan tilannenopeudella... Jos persekärpästä vituttaa, niin voivoi. Ei kai kenenkään tartte jonkun teitten sankarin kiireeseen osallistua? Eikä varsinkaan ajaa ylinopeutta? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Vanhoina hyvinä aikoina hitaammin ajavat osasivat näyttää vilkulla milloin selvillä tie osuuksilla on latu vapaa eli"mee ohi vaan"
Nykyään harvoin enää tommosta merkkiä näkee käytettävän,ite kyllä vanhaa perinnettä noudatan jos tarve vaatii. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
jep toi on hieno ele!
__________________
Mouho Motorsport |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Siihen on syynsä miksi oon taas naulaliivit päällä vaikka palkka onkin paskempi. En minä ainakaan jaksa sitä möyhäämistä ja vittuilua ku kiirekiirekiire ja tulijoita on sekä poliisit sakottaa ja kohtelee kuin rikollista aina kun kohdalle sattuu (rahtihommat).
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Rekat monet meneekin ohi, kun näyttää et mene vaan ja silloin ite hidastan, et ohitus on mahdollisimman jouhea Mutta esim. traktorilla ajellessa jos tulee auton mittainen tilaisuus ja näyttää vilkulla mene ohi, alkaa se viivojen välissä horjuminen, miettiminen mitäs ny pitikään tehdä jaa se pienempi vaihde olikohan 1 vai 2 pienempää vai peräti 2 vaihde Sit vilkkua päälle ja pyrkimys rinnalle, kun se vastaan tuleva on 100m päässä ![]() ![]() ![]() Kerran lähti mersu ohi kun näytin vilkulla, nopee kurkkaus vilkku vasemmalle ja rinnalla oli jo 80 vauhtina mustan savun saattelemana ![]() Se lähti nopeeseen ja muisti kiittää palattuaan kaistalle ![]() Itellä oli kuorma-auton kokoinen kärry perässä, ja kapea mutkainen tie niin näkyvyyttäkään ei liikaa ollut
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() En muistakaan koska olisi ollut viimeksi ongelmana rekka puskurissa, kyllä se yleensä on "sumuvalotainapäällätilaauto". Menee offtopic mutta joku jossain sano että sumarit päällä auto näyttää paremmalta. Ite miettiny siihen sitte, että ostikko auton silmät kiinni vai yritätkö vaan sokasta vastaantulijan kun hävettää ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viikonloppuna tultiin lapista etelään ja liikenne sujui pääosin ihan sujuvasti mutta olihan siellä näitä teiden sankareitakin mukana. Eli justiinsa roikuttiin puskurissa kiinni ja piiiitkässä jonossa ohiteltiin ihan simona. Totaalisen järjetöntä ja turhaa puuhaa, sekä aiheuttaa ihan turhia vaaratilanteita ja tekee jonossa ajamisesta rasittavaa. Joillakin vaan on se kumma pätemisen tarve tien päällä.......
__________________
Tumpula Racing Team |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Pahimpia ja vittumaisimpia kuskeja on ne, jotka ensin roikkuu puskurissa kiinni kun ajat 100km/h alueella mittarin mukaan ja cruise päällä tasaista 105-106km/h todellista nopeutta.
Kun tämä urpo perseessä roikkuja sitten välttämättä haluaa päästä Jeepistä ohi kun siellä 5m päässä puskurin takana roikkuessa ei jostain ihmeen syystä näe henkilöautosta muuta kuin Jeepin taka-akselin ja tankin panssarin, niin eikö se saatanan paviaanin nopeus ohi päästyä tipu seilaamaan pääosin 85-95km/h välille kun ei osata ajaa tasaista nopeutta, eikä myöskään olosuhteiden salliessa rajoituksen mukaista nopeutta. Mutta auta armias jos yrität ohi, niin sitten survotaan kaasu pohjaan ja koitetaan estää ohitus. Hyvä puoli omassa autossa onneksi on se, että useimmiten ohitusta estämään pyrkivä auto on selvästi hitaampi kiihtymään kuin oma kulkine. Näissä tilanteissa yleensä teen liikenteen niin salliessa (= hiljainen liikenne) että polkaisen ihan reippaasti ohi ja jätän sen 200m rakoa, sitten takaisin siihen lain sallimaan. Yleensä siinä vaiheessa jääkin sitten entinen perseessäroikkuja pidemmälle taakse ajamaan sitä seilaavaa nopeuttaan. Monta kertaa olen miettinyt mikä saa ihmisen roikkumaan perseessä kiinni, mutta koska sieltä ei nähdä mitään niin ensin pakko ajaa ohi ja sitten heti nussitaan ja nopeus seilaa - ja lopulta vielä yritetään estää ohitus. Jos kerran ei uskalla tai halua ajaa etummaisena autona rajoituksen mukaista nopeutta olosuhteiden niin salliessa, niin miksi ei voi jättää kunnon turvaväliä ja ajaa sitä omaa nopeuttaan mitä haluaa? Uskomattomia pösilöitä.. Jännittävää on se, että tuota toimintamallia tapaa erittäin harvoin Suomen ulkopuolella.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Hilman kanssa oon tuota tuplavilkku oikealle -merkkiä käytellyt, etenkin silloin kun lava täynnä pölkkyjä. Osa näyttää tajuavan heti, mutta osa ihmettelee kääntyjää vaikkei ole liittymää lähimaillakaan. Kahtena päivänä oon ihmetelly, että onko kaikki liikenteessä kulkijat lukeneet näitä sadatuksia kun ei ole yhden yhtä moitittavaa liikennetapahtumaa ollut.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Joskusmaailmassa se että hoputettiin ajamaan lappu lattiassa tarkoitti sitä että kuski pisti "verhot kiinni" ja aloitti lakisääteisen tauon. Nyt jos sen teet niin tulee kenkää koska kommentti on aina "on siellä portin takana kuskeja vino pino".
En taida tuntea yhtään kuskia joka haluaisi ajaa ylinopeutta. |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Helppohan se on valittaa, että rekat ajaa lujaa
Mutta toisessa päässä kuljetusta muistetaan karjua pää punaisena sille respatytölle kun paketti ei tullutkaan perjantaina vaan menee maanantaille ja koko homma menee *ttu reisille ja venäjän matkakin meni *tuiksi ja muijakaan ei antanu kun jne jne jne jne Ja kaikki vaan sen vuoksi, että rekan eteen osui "ajotapakouluttaja" 75Kmh nopeudella ja se rekka jäi sinne mäntsälään yöksi klo 19 ja aamulla jakelu lähtee 6;delta liikkeelle jolloin kamat pitäisi olla laiturissa viimeistään aamu 5 ehtiäkseen kyytiin, mukku se rekka on vielä 100km tsadista Jos valittaa rekkojen kiireestä ei mun mielestä ole mitään oikeutta valittaa postin hitaudesta tai pakettien viivästymisestä, mutta ruukaa vaan unohtua se kokonaisuus yleensä.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Postia voi kyllä silti vähän kritisoida, ei se johdu ajonopeuksista että joulukortit tulee helmikuussa. Meillä ei ole mitenkään harvinaista, että posti tulee seitsemän maissa illalla. Se ei sinänsä minua haittaa, mutta kun tiedän että jakaja aloittaa työt ennen yhdeksää niin ei se tunnu enää työntekijää kohtaan järkevältä. |
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toi on totta, että on huonoa suunnittelua jos tavaraa pitää saada justnytällä kellon lyömällä paikalle, tai duunarit seisoo kalliilla tunnilla paikallaan tumput suorina Ennemmin ajoittaa hommat jos kamat ei voi seistä työmaalla huomiseen, että paketit tulee aamusta ja laittakoot tekijät paikat valmiiksi aamusta jos paketti tulee vaikka 9 aikaan Ite asiassa tuli mieleen tosta postinjakelusta, et ois voinu tarkentaa siis perjantaina paketin myöhästyvän sen vuoksi ettei ketjussa ole ehditty seuraavaan lähtöön jonkun maantiesienen vuoksi. Ei se 5Km ylinopeutta aikaista saapumista, mutta 75Kmh kun joku törryyttää edessä alkaa pitkässä keikassa myöhäistämään saapumisaikaa reilulla kouralla, kun alkaa keskinopeudella tunnissa etenemä laskemaan melko rankasti. Muistelisin et 80km matkalla 85 vs. 75-78 myöhäisti saapumisaikaa ~20min, eihän se paljoa ole normaalille persiinraappijalle, mutta jos ajoaika tulee täyteen 30km ennenperille pääsyä lähtee paluu keikka 10h myöhässä Njoo miten muka paluu voi lähteä 10h myöhässä, no ihan vaan sen takia, että se auto nyt vaan seisoo siellä tienvarressa sen 10h pakollisen tauon. Jos keikka on laskettu 2 kuskia ja 3min yli sallitun, ei siihen voi ottaa 20min lisää jonkun kupparin takia joka ei viiti väistää ja päästä ohi niitä joiden pitää ajaa kellolla. Isommassa kaavassa voi olla jopa 20min myöhästymisestä kolme kuukauden tauko Paketti jenkeistä myöhästyy jatkoyhteydestä satamaan ja siirtyy huomiselle jolloin kontti on jo matkalla eurooppaan ja seuraava kontti lähtee sit joskus kun se tulee täyteen. Siitä jaksetaa valittaa kuin "ups;i" on paska ja paketit myöhästyy useita kuukausia, mutta kukaan ei kohdista sitä valittamista siihen todelliseen kohteeseen eli Martha rouvaan joka tahto ajella maantiellä 45Mph eikä vastaan tulevan liikenteen vuoksi rekka voinu Martha rouvaa pintossaan ohittaa.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllähän keskinopeus on väkisin vähemmän kuin suurin sallittu nopeus, aina on kääntyjiä, hitaampia rajoituksia, .... 80km matkalla 85km/h menee 56.5 minuuttia, ja 75 km/h menee 64 minuuttia, eli eroa on 7.5 minuuttia. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
TEMÄHIK |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Missä kehtaa ajaa? | Krisse | Chit-Chat | 21 | 05.05.2009 07:02 |
Uskaltaisitko ajaa? Moab | Chit-Chat | 20 | 28.11.2006 23:37 | |
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.04.2006 19:18 | |
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? | MäIte | Health | 0 | 05.05.2002 17:56 |
Ylinopeutta ajavat ovat piittaamattomia! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 16:37 |