![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mitä moottoriöljyä kannattaa laittaa 4 litran kutoseen?
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. Viimeksi muokannut tappokinnas : 13.02.2017 23:20 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
10tkm välein vaihtoa. Ei tämä kutonen taida olla niin tarkka öljyistä?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tällä hetkellä minulla on ZJ:ssä (V8) high- volume öljypumppu ja käytän 5W-40 öljyä. Tuntuisi olevan käyttämistäni järkevin vaihtoehto, ja saman totesin aikanaan XJ:n kutosissa. 5W-30 tuntuu lämpimänä vähän turhan litkulta, ja toisaalta 10W-30 tai 10W-40 on kylmänä etenkin kovemmalla pakkasella hieman turhan jähmeää. XJ:ssä minulla oli molemmissa ihan vakiot öljypumput ja kilsoja niillä oli veivattu reilusti päälle 200tkm. Hyvin niissäkin näytti olevan öljynpaineet kohdallaan 5W-30 ja 5W-40 öljyillä. Lainaus:
Sovitaan, että heittoa on edessä vaikka 20mm, niin että matkustajan puolen rengas on liian sisällä. Tällöin panhardia pidennetään 10mm - käytännössä hieman enemmän (= ~11-12mm) jos/ kun panhardi on kulmassa eikä täysin vaakatasossa kiinnityspisteidensä välillä. Jos kuskin rengas on liian sisällä, niin vastaavasti panhardia lyhennetään. Takana homma menee päinvastoin, koska panhardi on toisinpäin. Jos mittaa riittävän tarkasti, niin säätö menee kertalaakista oikein.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 14.02.2017 11:28 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Asiasta en mitään tiedä mutta vähän vanhemmasta luokituksesta API SL ei luulis olevan haittaa tämmösessä maatalouskoneessa.
__________________
Vaihteeksi Jeepitön. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tota öljyä ajattelin itsekin laittaa.
![]()
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mitenhän se käsijarrun säätö taas??
Kaikki on uutta, levyt, palat, kengät, jouset jne.. Säätöpyörästä säädin niin että hipoo rumpua kun jarru ei päällä. Kun vetäsee kahvasta niin käsin ei pyöri, mutta auto ei pysy mäessä paikallaan tai jos vaihteen laitta D:lle niin ei pidättele. Vaijerista kiristämään seuraavaksi?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Vaikka ohjeet sanoo ettei vaijeria pitäis kiristää en ite oo saanut muuten toimimaan kunnolla.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Moro.
Paljonko mahtaa olla Newtoneita (tai amerikanyksikköjä) ZJ:n alkuperäisissä - takaluukun - takaikkunan kaasujousissa?
__________________
Vaihteeksi Jeepitön. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei aavistustakaan, mutta esim. rockautosta saa kohtuuhintaan kokonaisen sarjan alkuperäistä vastaavia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tieto löytyi Rockauton kataloogista AMS:n jousien takaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Huijjaako minun silmät vai onko tuolla vaseliiniä semmoinen läjä ettei tarvitse ihmetellä miksei jarrut oikein pidä?
__________________
Joop |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muutaman ZJ seisontajarruun tutustunennan. Kuten joku jo mainitsi, tuossa jarru kilvessä, tuon lever/cam osien alla on tuo pelti lipare, se pääsee taipumaan, ja sen jälkeen tuo linkku systeemi ei toimi kunnolla. Tuon pellin lirpukkeen kun taivuttaa ja asemoi alkuperäiselle kohdalleen, niin tuo linkku systeemi pysyy oikealla kohtaa. Myös tuon LEVER osan olka pää, johon kenkä nojaa, pääsee kulumaan olkapäälle, jolloin meinaa jumittaa. Hitsillä koloseen täyttöä ja rälläköi pyöreään muotoon. Myös tuon lever ja cam osan lukitus tappi pääsee pyöristymään ja reikä venähtää, jolloin linkusto ei toimi oikein. (tällä on yhteys tuohon kilvessä olevan pelti klipareen taipumiseen). Olen tuon korjannut, hitsaamalla soikean reiän umpeen. Ja katkaissut sen tapin toisesta pois. Sitten porannut molempiin 8 mm reiän oikealle kohtaa. Ottanut M8 pultin, jossa kierteetöntä osaa. Katkaissut sopivaan mittaan, sillai ettei tule reiästä läpi asti vaan jää sinne reikään muutaman millin syvään (vaikea selittää, mutta ei ole oikein kuvaa laittaa... Otan kuvan ja yritän muistaa joskus liittää tänne, kun mulla on just yhdet linkut odottamassa hitsikoneen päällä, mutta kun ei oo kerennyt nyt harrastamaan) Laittanut lever/cam paketin nippuun pultti poratusta reiästä läpi, toiseen päähän pultti hitsillä kiinni (se joka jää reikään syvyteen). Ja sitten pultin kanta hioa ohueksi, mutta sillai että jää kantaa, ettei osat erkane toisistaan. Paketti täytyy saada matalaksi, että mahtuu tuon jarru kilven ohjuri pelti klipareen väliin, sen takia kanta ohueksi ja se toisen puolen hitsaus olla upotettuna reikään. Mutta sen jälkeen lever/cam linkku paketti pysyy koossa, eikä pääse antamaan periksi. Tosiaan automaatti kehintää ei ole. Vain manuaalisesti. Rumpu/levy paikoilleen ja kengät kehään kiinni, vähän vetelee käppäriä, että asettuu ja lisää tiukemmalle, saa melkeinpä laahata. Ei oo vaijeria tarvinnut säädellä. (toki jos vaijerin säätö vedetty persiilleen, niin onhan siihenkin sitten koskettava). ----- Ja noihin käyttö jarruihin, niin eteen kuin taa, ZJ (ja XJ etu) Useampia on joutunut täyte hitsaileen, niitä liukupintoja. Ihan migillä vaan, ja hyvin toimii. Perus tyyppi vikaa.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Olen tässä miettinyt kun tuo zj on tässä viime elokuusta ollut, että olisi varmaan hyvä tietää tekniikasta vähän enemmän.
![]() 1994 vuoden 4.0 kutosella ja takana levyjarrut. Mikä automaattilaatikko ja jakoloota tässä mahtaa olla? Entäs akselit? Vaihtelin juuri öljyt ja suodattimet lootaan, mutta en sitten nätkiniltä kysynyt kun katsoi vaan kataloogista ja lämmäsi tarvikkeet käteen. ![]() Edit. Niin ja kaipa siinä jakotoosassakin tyyppikilpi on mistä voin sen lukea ihan itse. ![]()
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |