![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Iskarin korvakon tilasin kuskin puolelle kun se oli pahempi. Jos uuden saa kohtuudella vaihdettua, niin vaihdan varmaan toisenkin puolen. Letkullekin löytyi varaosanumero (A4635010282), laitoin siitä ja vaihteiston tulpasta kyselyä MBSpecialistille. Vielä jäi mietityttämään takajarrut. Niitä piti vähän säätää ja puhdistaa, kun ei ollu oikein minkäänlaista eloa. Ne alkoi kyllä toimimaan mutta, kiinnostaisi laittaa levyt takapäähänkin. Tuollaisen vanhan topikin löysin aiheesta https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=39722 mutta en siitä kauheasti viisastunut. ORC.de oli ainoa josta löytyi valmis sarja, mutta se ei toimi ABS:n kanssa. Ja hintakin oli aika kova... Uudemmissa Geessä on levyt, mutta ilmeisesti käsijarru rummulla levyn sisällä, kuten sprinttereissäkin. Ja se ei ole maastoautossa toimiva ratkaisu... Onko jotain valmista sarjaa tai tietoa kuka tekis niitä? Tein vasta jarruremonttia -09 renault masteriin. Pisti silmään sen takasatula, siinä olis kätevästi käsijarru samassa ja akselimassat riittää varmasti. Varaosakuvastoja selasin, niin siinä näyttäisi olevan samankokoinen levy kuin Geessä on etupäässä. Tuli mieleen, että jos pitää alkaa itse väkertämään, niin noista osista vois aloittaa suunnittelun. Isoin homma olis kai tehdä sopiva kiinnike satulalle ja käsijarruvaijerin sovittaminen satulaan. Riskinä on tietysti hylkimisreaktio kun renun osia laittaa mersuun...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mun pitäis kans jaksaa alkaa pieni isompi kausihuolto omaan. Leima loppuu tässä kuussa, ja ennen seuraavaa pitäis hiukan muutella konstruktiota, lähinnä tuota voimansiirtopuolta. Samalla pienet mätäkorjaukset runGon takapäähän ja ehkä koriinkin, se kun taitaa kannattaa käyttää pois paikaltaan.
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Oon tapellu ny 3h etulukon ilmaamisen kanssa... molemmat sylinterit purettu ja putsattu ja takas kiinni.
Alkuun onkelma oli että lukko ei palautunu vaan jäi päälle etuakselista lukon ilmanippa auki ni paino nesteen ulos ja lukko aukes. Nyt en saa ees hytin alla olevasta pääsylinteristä tulemaan nestettä se ei siis täyty, linja säiliöltä valuu kyllä hyvin. Mitään jippoja vai lyönkö painetta säiliöön ja toivon että ei räjähä, siinä korkissa oli jo valmiiks renkaan täyttö venttiili eli onkelmaa ollu kai aikasemminkin.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Edit. Olisko putkissa roskaa tai pääsylinteri jumittaa, jos kerran lukko jää päälle. Viimeksi muokannut Ippe69 : 11.02.2017 14:27 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pääsylkky ja työsylkky ollu palasina ja herkistelty.. lukko ei jostain syystä aukea. Ikäänkuin neste ei pääsis takaspäin koska männät liikkuu hyvin.
Seuraavaks pääsylkyltä työsylkylle menevä letku ja putki puhallettava ilmal auki.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
kuuluuko etunavassa olevan pölytiivisteen puristua kasaan kun kiristää laakerin?
Vai mikähän mulla nyt mättää W463 Viimeksi muokannut Bässi : 12.02.2017 09:00 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Purin työsylkyn uudestaan ja hoonasin sylinterin... ei vaikutusta lukko jää 3-4 kytkennän jälkeen täysin päälle eikä vipukaan nouse enään ylös.
Neste ei pääse pois... Avasin lukon putken auton alta pääsylinteristä, lukko palautu nätisti nolla asentoon = väliputki ei ole tukossa. Seuraavaks taas pääsylinteri pöydälle ja auki.. kaikki kyllä näyttää olevan kuvan mukasesti, http://www.eurotruck-importers.com/i...roducts_id=515 Tossa on noita pieniä reikiä tossa varressa, jotka jo ronkin poranterällä auki täytyy tutkia onko jossain muuallakin joku pieni kanava mikä ois tukossa. Muuten rupee usko loppumaan ja on helpompi pitää 10mm kiintoavain millä aukasee etulukon ilmaruuvin JOS joutuu etulukkoa kytkemään ![]()
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ne muuten osaa kasvaa tukkoon nuo mersujen (ate) letkutukset aika ilkeästi. Paineella neste menee vielä läpi, muttei jousi voimalla takas. Ja peltiosia vaikka alvadilta, tai saksasta: reparaturbleche on hyvä hakusana (laadusta en sano mitään)
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |