Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2017, 22:27
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Iskarin korvakon tilasin kuskin puolelle kun se oli pahempi. Jos uuden saa kohtuudella vaihdettua, niin vaihdan varmaan toisenkin puolen.

Letkullekin löytyi varaosanumero (A4635010282), laitoin siitä ja vaihteiston tulpasta kyselyä MBSpecialistille.


Vielä jäi mietityttämään takajarrut. Niitä piti vähän säätää ja puhdistaa, kun ei ollu oikein minkäänlaista eloa. Ne alkoi kyllä toimimaan mutta, kiinnostaisi laittaa levyt takapäähänkin. Tuollaisen vanhan topikin löysin aiheesta https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=39722 mutta en siitä kauheasti viisastunut.
ORC.de oli ainoa josta löytyi valmis sarja, mutta se ei toimi ABS:n kanssa. Ja hintakin oli aika kova... Uudemmissa Geessä on levyt, mutta ilmeisesti käsijarru rummulla levyn sisällä, kuten sprinttereissäkin. Ja se ei ole maastoautossa toimiva ratkaisu... Onko jotain valmista sarjaa tai tietoa kuka tekis niitä?
Tein vasta jarruremonttia -09 renault masteriin. Pisti silmään sen takasatula, siinä olis kätevästi käsijarru samassa ja akselimassat riittää varmasti. Varaosakuvastoja selasin, niin siinä näyttäisi olevan samankokoinen levy kuin Geessä on etupäässä. Tuli mieleen, että jos pitää alkaa itse väkertämään, niin noista osista vois aloittaa suunnittelun. Isoin homma olis kai tehdä sopiva kiinnike satulalle ja käsijarruvaijerin sovittaminen satulaan. Riskinä on tietysti hylkimisreaktio kun renun osia laittaa mersuun...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2017, 22:42
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Mun pitäis kans jaksaa alkaa pieni isompi kausihuolto omaan. Leima loppuu tässä kuussa, ja ennen seuraavaa pitäis hiukan muutella konstruktiota, lähinnä tuota voimansiirtopuolta. Samalla pienet mätäkorjaukset runGon takapäähän ja ehkä koriinkin, se kun taitaa kannattaa käyttää pois paikaltaan.

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.02.2017, 11:58
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Oon tapellu ny 3h etulukon ilmaamisen kanssa... molemmat sylinterit purettu ja putsattu ja takas kiinni.
Alkuun onkelma oli että lukko ei palautunu vaan jäi päälle etuakselista lukon ilmanippa auki ni paino nesteen ulos ja lukko aukes.

Nyt en saa ees hytin alla olevasta pääsylinteristä tulemaan nestettä se ei siis täyty, linja säiliöltä valuu kyllä hyvin.

Mitään jippoja vai lyönkö painetta säiliöön ja toivon että ei räjähä, siinä korkissa oli jo valmiiks renkaan täyttö venttiili eli onkelmaa ollu kai aikasemminkin.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.02.2017, 14:21
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Oon tapellu ny 3h etulukon ilmaamisen kanssa... molemmat sylinterit purettu ja putsattu ja takas kiinni.
Alkuun onkelma oli että lukko ei palautunu vaan jäi päälle etuakselista lukon ilmanippa auki ni paino nesteen ulos ja lukko aukes.

Nyt en saa ees hytin alla olevasta pääsylinteristä tulemaan nestettä se ei siis täyty, linja säiliöltä valuu kyllä hyvin.

Mitään jippoja vai lyönkö painetta säiliöön ja toivon että ei räjähä, siinä korkissa oli jo valmiiks renkaan täyttö venttiili eli onkelmaa ollu kai aikasemminkin.
Taisin aikanaan ilmata tippakannulla työsylinteristä päin. En ainakaan muista, että siinä mitään ongelmaa olis ollu.

Edit. Olisko putkissa roskaa tai pääsylinteri jumittaa, jos kerran lukko jää päälle.

Viimeksi muokannut Ippe69 : 11.02.2017 14:27
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.02.2017, 16:56
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Pääsylkky ja työsylkky ollu palasina ja herkistelty.. lukko ei jostain syystä aukea. Ikäänkuin neste ei pääsis takaspäin koska männät liikkuu hyvin.
Seuraavaks pääsylkyltä työsylkylle menevä letku ja putki puhallettava ilmal auki.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.02.2017, 08:58
Bässi Bässi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.11.16
Sijainti: Sipoo
Viestit: 39
Perusasetus

kuuluuko etunavassa olevan pölytiivisteen puristua kasaan kun kiristää laakerin?
Vai mikähän mulla nyt mättää
W463

Viimeksi muokannut Bässi : 12.02.2017 09:00
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2017, 11:51
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Purin työsylkyn uudestaan ja hoonasin sylinterin... ei vaikutusta lukko jää 3-4 kytkennän jälkeen täysin päälle eikä vipukaan nouse enään ylös.
Neste ei pääse pois...
Avasin lukon putken auton alta pääsylinteristä, lukko palautu nätisti nolla asentoon = väliputki ei ole tukossa.
Seuraavaks taas pääsylinteri pöydälle ja auki..
kaikki kyllä näyttää olevan kuvan mukasesti,

http://www.eurotruck-importers.com/i...roducts_id=515

Tossa on noita pieniä reikiä tossa varressa, jotka jo ronkin poranterällä auki täytyy tutkia onko jossain muuallakin joku pieni kanava mikä ois tukossa.

Muuten rupee usko loppumaan ja on helpompi pitää 10mm kiintoavain millä aukasee etulukon ilmaruuvin JOS joutuu etulukkoa kytkemään
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.02.2017, 11:46
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Pääsylkky ja työsylkky ollu palasina ja herkistelty.. lukko ei jostain syystä aukea. Ikäänkuin neste ei pääsis takaspäin koska männät liikkuu hyvin.
Seuraavaks pääsylkyltä työsylkylle menevä letku ja putki puhallettava ilmal auki.


Ne muuten osaa kasvaa tukkoon nuo mersujen (ate) letkutukset aika ilkeästi. Paineella neste menee vielä läpi, muttei jousi voimalla takas.


Ja peltiosia vaikka alvadilta, tai saksasta: reparaturbleche on hyvä hakusana (laadusta en sano mitään)
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 03:19 (GMT +2).