![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Naurettavinta on se, että vaikka esim. BE- kortilla saa vetää maksimissaan 7000kg yhdistelmää (3500kg kokonaismassan vetoauto + 3500 kok.massan kärry), niin C1- sekä C- kortilla ei saa vetää kuin maksimissaan 750kg kärryä ![]() ![]() 3501-7500kg kokonaismassaisella vetoautolla mihin tahansa yli 750kg kärryyn tarvitaan siis vähintään C1E, vaikka olisi BE- kortti ja/ tai täysi C- kortti. Eli siis tämä idioottimaisuus on se, että saat laillisesti vetää BE-kortilla riittävän isolla maasturilla/ pakulla 3500kg (esim. monet Grand Cherokeet on 3500kg vetomassalla), mutta annas olla kun perseen alla on full-size jenkki pick-up (kok.massa yli 3500kg), niin perään saa laittaa vain 750kg kärryn. Ei pysty saatana ymmärtämään byrokraattipaskojen ajatusmaailmaa, ei niin mitenkään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 28.01.2017 00:06 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() Jos vetää perässä kärriä, jonka päällä toinen auto, niín kuulemma sovelletaan rekkarien omapainokohtia eli otetaan trailerin omapaino + vedettävän auton omapaino kummakin rekkarista ja jos summa on max vetoauton rekkarin jarrullisen kärrin massa niin homma OK. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mitä koulutus/hinta eroa tolla c1;dellä ja C;llä on
Jossain oli, et C kortti on monta tonnia ja c1 monta sataa, vaan onko enää noin Ja eikös nää hemmetin mää osaan kun oon jorinaa päivän kuunnellu pykälätkin vähentänyt paikkoja joissa ison C;n saa ajaa, mutta ne missä ennen sai C;n saa ajattaa vieläkin omaan käyttöön c1;den
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
C1:n kokonaishinta oli mulle n. 1100€.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa taas ajovarman sivuja selailun ja siinä näytti olleen vaatimukset eri kortteihin ja käsittääkseni mikään eiestä kortin suorittamista ilman ammattipätevyyttä, ammattipätevyys vaan vähentää teoria ja ajokertoja minimiin, kun sen opinhan saa kurssipäivillä....vaikka kävisi ensiapu kurssin useammin oliko näin että ennakoiva ajo oli ainut pakollinen päivä
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Juu, ei minun mielestäni mikään estä ajamasti pelkkää C- korttia ilman ammattipätevyttä, mutta sitä ei vaan oikein enää tarjota. Sitä en tiedä miksi, vai onko kyseessä vain se yksinkertainen syy että pelkkää C- korttia haluavia ei oikein ole, täyskokoisen C:n ajavat siis yleensä työllistyy ammattiin/ yrittäjäksi jolloin ammattipätevyys on pakollinen osa ajokoulutusta.
Onneksi sain aikanaan C- kortin armeijassa.. harmittaa vaan että minulle ei ajatettu CE:tä. C1E:n voisin toki ajaa, mutta ensinnäkin sen hinta on toista tuhatta euroa, ja samalla menisi ajokortti uusiksi ja voimassaoloaika tippuisi viiteen vuoteen C- pätevyyden takia. Nyt kortti on voimassa 2030 asti ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Muistitko uusia
Uusitko kortin? Muuten voi päivitys olla edessä jo ennen vuotta 2030
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kun seuraava tuli ajokortti-ikään, oli laki jo muuttunut ja C oli autokoulussa kallistunut huomattavasti. Monet autokoulut oli lopettaneet kokonaan C:n opettamisen. Koulutin hänelle opetusluvalla B-kortin. Hän nosti sen sitten myöhemmin BECE:ksi muine lisälupineen armeijassa, mikä onkin ollut sittemmin töissä tarpeen. Nuorimman kanssa käytiin läpi B-kortti opetusluvalla. Tämä sijoittui aikaan ennen nykyistä ajokorttilakia, mikä muutti mm. ajokortin opetuksen vaiheistusta ja toi mukaan niitä välivaiheen pakollisia autokoulussa suoritettavia ajokertoja. Käytin opetusautona mazdarangeria takavedolla, ilman ABSää, ajonvakautusta yms. uusia hienouksia. Ajankohta ei ollut syntymäpäivään kytketty, vaan ihan tarkoituksella talvella, kun olosuhteet on ajamiseen vaativammat. Oma kortti on ABEC1EC.
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 04.08.2018 05:44 Perustelu: korttiluokka oikein |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta helvetin kallis tuo CE- kortti siltikin on..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tämä siitä seuraa, kun ajetaan yliväsyneenä, -kuormalla, -nopeudella, alikoulutettuna, -palkattuna, -arvostettuna, autot huonosti huollettuna, lasti huonosti sidottuna, huonoilla renkailla, yms. ja vielä kännissä. Pitää olla pykäliä pitämään ahneus, laiskuus, sun muut paheet aisoissa. Kun kortista joutuu maksamaan paljon, rupusakki karsiutuu edes jotenkin pois alalta. Kortin menetyksen, uusinnan ja ylimääräisen rahanmenetyksen pelko pakottaa pitämään jonkun rotin päällä.
Onhan se helppo kritisoida pykäliä, niiden opastusta, tietämystä, valvontaa, jne. mutta mitä kurssilla ja muutoinkin on nyt kahteen viikkoon nähty, niin melkosta pelleilyä tämäkin touhu on. Pelkästään valokuvat tapahtuneista onnettomuuksista ja siitä miten h****tin huonosti jotkut on esim. kiinnittäneet lastinsa saa vain ihmettelemään sitä järjen köyhyyttä, joilla jotkut kuskit / niiden pomot ovat kuvitelleet saatavansa lastin saati kuskin ehjänä perille. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä on hyvä C1-kortilla ajettava kuljetin harrasteautolle ja perheelle? | WinChester | Chit-Chat | 42 | 24.03.2020 19:58 |
Miten ja missä saa gen1 pätkä pajeron muutoskatsastettua huoltoautoksi?? Onnistuuko?? | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 23.12.2012 12:53 |
Milloin saa ajaa päin punaisia? | Viipo | Chit-Chat | 22 | 04.10.2009 18:29 |
Eihän sitä kortilla ajeta...??? | secretary | Chit-Chat | 9 | 11.02.2007 10:12 |