![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ajokorttilaki: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110386 Lainaus:
Lainaus:
__________________
Harbor Cruisers |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mikähän helvetti siinäkin on, että lakia ei voida kirjoittaa selväksi vaan pitää tahallaan jättää tulkittavaksi kaikki pykälät
Puhutaan kokonaismassasta, mutta mistä kokonaismassasta siitä kokonaismassasta joka on päällä puntarilla vai joka lukee otteessa Ja epäilisin et toi c1e sotkee kanssa asiaa kuten be;kin kärrynvetomassoja ilman e;tä et saa vetää vaikka autossa riittää painot, mutta pikku e, niin saat vetää vaikka micralla 3500kg kokonaismassallista kärryä, kunhan se punnituksessa on painoihin menevä
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut WinChester : 27.01.2017 07:42 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän se kärrikin mene otteen painojen mukaan...esim. 4wd hiace kokonaispaino 3t niin ei vedetä jarrullista kärriä edes tyhjänä ilman pikku-e kun kokonaismassat ratkaisee ja tuskin löytyy sellaista micraamihin on leimattu 3.5t koukku? Ja mistä ne miliisit tuolla tiellä pystyy mittaamaan mihin painoihin kuormattu auto on jos mentäisiin sen hetkisillä kuormilla, olen vieläkin sitä mieltä että otteeseen merkityt kokonaispainot on ratkaisevat ja ei siinä paljoa ole tulkinta mahdollisuuksia
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuskin on yhtään tavallista ei-nelivetoista henkilöautoa, jolla saisi vetää lähellekään 3500kg. Isokoneisella E-Mersullakin jää jonnekin 2100kg, vaikka auto vetäisi joka nurkasta. Auton kokonaismassaa tuskin henkilöautoliikennettä seuraavat poliisit saa mitattua - raskas sitten erikseen - joten esim. trailerilla autoa kuljettaessa katsotaan vetoauton vetopainot, trailerin ja sillä kuljetettavan omapainot kunkin laitteen omasta rekkarista. Jos on muuta kuormaa, niin sitten joko vaaka tai hlökohtainen arvio, joka on taas sitten jo harmaalla alueella. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Samalla lailla ne henkilöauton kärrytkin punnitaan tien päällä jos epäillään ylikuormaa. Tuon korttihomman osalta kannattaa muistaa että kortin riittävyys katsotaan otteen kokonaispainoista, eli sillä senhetkisellä kuormauksella ei ole merkitystä. Eli tietääkseni sitä traileria ei saa vetää tyhjänäkään B kortilla jos kokonaismassa otteessa ylittää 750kg.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo ei saa mutta on jo melkonen järkäle se jarrukärri, joka painaa päälle 750kg tyhjänä.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
eikös kaikki katota rekkariotteesta painojen mukaan mitä saa vetää milläkin ja aina kokonais massan mukaan ei oma painon. näin ainakii on tien päällä mulle sanottu mut onneks korttiluokat riittää vaikka ajelis omala c1 rekatula autola
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Saa ha:lla vetää ilman e:tä enemmänkin kuin 750 kg.
Yhdistelmän kokonaispaino ei saa ylittää 3500kg ja veturin oltava painavampi kuin vedettävä. Mutta ainakin sen 750kg saa kiskoa. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
750 kiloa tuntuu kevytperävaunuun verrattuna suurelta kärryn painolta, mutta heti jos on vähän varustellumpi kärry vaikka joku Saris PKL-40, jolla voi kipata multaa ja polttopuita sähköhydraulisesti, näyttäs olevan 995 kiloa. Hinta myös pompsahtaa samalla kun kärry ei ole enää "ohutta peltiä" myös runkorakenteiden osalta.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ei mitenkään tavaton, tukevin kärry jota olen vetänyt painaa tyhjänä 1140kg. Kantavuutta paperilla siis 2360kg ja todellisuudessa paljon paljon enemmän.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Auton omamassa+kärryn kokonaismassa max 3500kg niin saa vetää b-kortilla, kunhan kytkentämassa ei ylity siitä, mitä lukee auton papereissa. Jos menee auton omamassa + kärryn kokonaismassa yli 3500kg niin vaatii pikku e:n Esimerkiksi hj61 omamassa 2200kg + kärry kokonaismassaltaan 1400kg vaatii jo pikku e:n, kokeiltu on! Autoon taas saa kytkeä 3500kg kokonaismassaltaan olevan kärryn jos se on vain lastattu kärryn omapaino mukaanlukien siten, ettei auton papereissa oleva max kytkentämassa ylity ja tietysti kortissa riittää virta. Viimeksi muokannut AH : 27.01.2017 11:17 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.trafi.fi/autoilu/ajokortit/ajokorttiluokat puhuu kokonaismassoista sekä auton, että kärryn suhteen. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Johan tuli melkonen säpinä ja polemiikki aiheesta!
![]() ![]() Hyvä että on kortissa nyt kirjaimia, niin ei ole niin tarkkaa. ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä on hyvä C1-kortilla ajettava kuljetin harrasteautolle ja perheelle? | WinChester | Chit-Chat | 42 | 24.03.2020 19:58 |
Miten ja missä saa gen1 pätkä pajeron muutoskatsastettua huoltoautoksi?? Onnistuuko?? | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 23.12.2012 12:53 |
Milloin saa ajaa päin punaisia? | Viipo | Chit-Chat | 22 | 04.10.2009 18:29 |
Eihän sitä kortilla ajeta...??? | secretary | Chit-Chat | 9 | 11.02.2007 10:12 |