Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase
Nyt on logiikka kyllä ihan kohdillaan! Mää olen samaa mieltä että kyllä 88hp mersun perässä 2000kg kärry hyvin tulee
|
Logiikka oli se, että kärry enää hirveen hyvin tule jos auto ei meinaa lähteä edes liikkeelle 3,07 perällä, vaan ei se hajonnut vetämisestä. Jos joka päivä ajelisi niin isolla kuormalla kuin jaksaa mennä, niin se on sitten eri juttu.
Mersun ollessa aktiivipalveluksessa hankin papereihin merkattuna muistaakseni 1700 kilon kärryn ja varsin tahmeaahan meno oli, vaan ei hajonnut.
Syy miksi kärry tulisi hyvin 7,3 Powerstroken perässä on jos veturi itsessään on tarpeeksi painava, se auttaa asiaan.
Sellanen Citikka mikä mulla on on halvimpia kuljetusvehkeitä mitä netissä löytyy. Yksi testi minkä vehkeellä tein, otin kyytiin kuormalavan puhallushiekkaa eli 30x40 kilon säkkiä+kuormalava. Auto on aika kevyt ja se suoriutui tuosta silti ihan ok. Noita kuormalavoja olen pahimmillaan kaksi ottanut samaan kärryyn, joka Mersun perässä myös ollut, silloin kärry oli Hiluxin perässä ja saattoi osa säkeistä ollut silloin nostettu Hiluxin lavalle - yhteensä 60 säkkiä.
Toinen painava asia mitä keveillä ajopeleillä roudaan on painepesuvesi. Jos mulla olis tollanen jenkkivekotin, eroa tulis siinä kun japsi pickupilla ajaa mieluummin 1000 litran säiliä tyhjänä, siinä sellanen säiliö vois olla lavalla ja kärry perässä siis kevenis tai siellä olis toinenkin. Eiköhän niitä jenkki pickuppeja kotimantereellaan vastaavaan käytetä hyvällä menestyksellä.
Jos mä tarvisin jenkkipickuppia järeämpää vehjettä, sitten ostaisin suoraan sellasen. Jos tarve on sama kuin japsi pickupilla, niin jenkki selviytyisi siitä ehkä paremmin siltä osin kun on kyse vaikka veden tai hiekan roudauksesta peräkärryn kanssa.