![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Oliko tämä nyt sitten joku "vittuilu"palstan avaus vai mikä ja kelle lie??? Luulis sen verran munankarvoja löytyvän, että ollaan näissä keskusteluissa jotenkin asiallisia. Vaikka ei sillä minulle mitään väliä ole ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pumppu pois ja dieselpajaan säädettäväksi. Aika työläs kun on neliveto kyseessä mutta ainakin mun tapauksessa meno muuttus aika selvästi.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Juuri noin,otat pumpun irti ja viet sellaiselle joka niistä ymmärtää,ihan turhaan täällä noita vatvoo.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo mutta jos sen verran joku asiasta tietävä jakaisi tietoa että pääsisi alkuun... jos kerran säätämistä pystyy tekemään pumpun ollessa paikallaan, näytti juu tosiaan aika kauhealta hommalta irroittaa mutta Kait se on pakko viedä johonkin pajalle
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sori viive, meni silmän tohtoroinnissa ja siitä elpyessä ilta pilalle.
Ihan paikallaan olevaa pumppua pääsee säätämään. Löysin vanhoista kirjanmerkeistäni ihan kelvot säätämisohjeet, niin ei tarvii kaikkea kirjoitella ihan alusta asti. Ei tuossakaan ihan kaikkea mainita, mutta näillä nyt pääsee opettelemaan ja se taito kyllä kehittyy ajan myötä. Viimeistään kolmannen kansiremontin jälkeen kannattaa harkita niitä muutaman kympin lisämittareita... ![]() http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm Seuraava askel on vaihtaa syöttöpumpun nestepää muutamaa pykälää suuremmaksi. Silloin pitää pumppu irrottaa. Vakiona on yleensä 8-10mm, mutta niitä saa jopa 14mm. Yleisin viritys on vaihtaa tuo 12mm nestepää. Tämän jälkeen alkaa turbo ja pakoputkisto käymään ahtaaksi, joten rahaa alkaa menemään vähintään useita satasia tarvikkeisiin. Tosin se kulkupuolikin muuttuu ihan toisenlaiseksi, eikä rahanmeno harmita yhtään... : Löytyi vielä pumpun räjäytyskuvat: http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 20.01.2017 21:40 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Katselin samaa alkuvkosta. Kuulemma vetoja tulee noilla säädöillä (sanoo ne jotka tehneet) ja vielä 2.5" putki ettei tbo lämpiä liikaa. No minulla on ihan normi käytössä,mutta ku kärry perässä olis kiva kun olis vähän enemmän "kulkua",vaikka pärjäähän sitä kyllä vakiollakin
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Bosch VE-pumpun säätö? | kippo86 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.11.2013 10:56 |
Hilux 2.4TD pumpun säätö | karisa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.06.2013 07:46 |
BOSCH VE -pumpun ajoituksen säätö | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 25.02.2013 20:59 |
12-HT Pumpun säätö? | tkomulainen | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 29.08.2011 20:06 |
Lj-70 pumpun säätö | jukos | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 11.05.2009 22:58 |