Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.01.2017, 15:26
Tilley Tilley ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 51
Perusasetus

O-ou, omassa -04 Ford Rangerissa konepellin alla kilvessä lukee "smoke value 0,9". No, tuohan on jo niin "moterni" kone että kai se sitten siihen pääsee? Ero vanhaan 3:een on toki suuri.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.01.2017, 17:50
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilley Näytä viesti
O-ou, omassa -04 Ford Rangerissa konepellin alla kilvessä lukee "smoke value 0,9". No, tuohan on jo niin "moterni" kone että kai se sitten siihen pääsee? Ero vanhaan 3:een on toki suuri.
-00 mazdarangerissa näkyy lukevan 0.69 tosin se ei ole tulipeltiin niitatussa tyyppikilvessä, vaan lähelle liimatussa tarrassa.
__________________
Jukka

Viimeksi muokannut JiiPee : 18.01.2017 17:52
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.01.2017, 13:56
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilley Näytä viesti
O-ou, omassa -04 Ford Rangerissa konepellin alla kilvessä lukee "smoke value 0,9". No, tuohan on jo niin "moterni" kone että kai se sitten siihen pääsee? Ero vanhaan 3:een on toki suuri.
-00 mazdarangerissa näkyy lukevan 0.69 tosin se ei ole tulipeltiin niitatussa tyyppikilvessä, vaan lähelle liimatussa tarrassa.
Kaivelin arkistosta edellisten vuosien katsatuslappuja. Näkyy olleen mitatut k-arvot 0.57-0.6 välillä. Ehkä se vielä menee läpi ilman polttoainevehkeisiin puuttumista, toivottavasti.

Noista tarrahommista tuli mieleen, että taitaa konttoreilla olla tiedossa ne tyyppikohtaiset raja-arvot ilman tarrojakin?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.01.2017, 14:47
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Kaivelin arkistosta edellisten vuosien katsatuslappuja. Näkyy olleen mitatut k-arvot 0.57-0.6 välillä. Ehkä se vielä menee läpi ilman polttoainevehkeisiin puuttumista, toivottavasti.

Noista tarrahommista tuli mieleen, että taitaa konttoreilla olla tiedossa ne tyyppikohtaiset raja-arvot ilman tarrojakin?
Missähän ne olis kootusti, minäkin haluaisin nähdä niitä tarvittaessa, tosin ei savumittariin pysty toistaiseksi muuttamaan hyväksytty-rajaa, laitetoimittaja selvittää asiaa valmistajalta, että miten tapauskohtaisesti pystyy muuttamaan...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.01.2017, 20:53
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Automaattiaskilla varustettujen omistajat, trafi on antanut ohjeen n. 6 v sitten savumittauksen maksimikierroksista, valmistajan määrittämä tai ellei sitä ole ilmoitettu, 2/3 kyseisen moottorin ryntäysnopeudesta on rajana. Eli Hodarille riittää tarkalleen laskettuna 2933 rpm.
Ainakaan itsellä ei ole tarvinut tuosta muistuttaa, opastin kylläkin laittaan molemmat laatikot vapaalle varmuudeksi. Seuraavaan leimaan rajaan itse kierrokset tuohon jos sattuu joku jääräpää kohdalle. Dieselhuollossa en ole tainnu vähään aikaan käyttää sitä varten, hintaero kaventunut selvästi ainakin täällä.

http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...ntarkastus.pdf

Trafin sivulta on löytynyt myös ohje Volvoissa ja baijereissakin käytettyyn ZF 4HP22 laatikolla olevan savumittaukseen, vaan ei löydy enään. Siinä taisi olla sallittu polkaisu 1500 rpm vapaalla. Saattaa löytyä itseltä koneelta.
E : Löytyy sittenkin, Bmw:n ohje http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...astuksesta.pdf
Ja Volvon http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...00,700,900.pdf
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja

Viimeksi muokannut mhk : 22.01.2017 20:58
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.01.2017, 22:51
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Ihmettelinkin tuos jokuaika sitten kun kävin mersedestä katsastamas että helpostippa sieltä tuli savut ulos ku pikkusen vain painettiin kaasua... Jollain vanhemmilla vehkeillä aina huudatettu niin saatanasti
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.01.2017, 22:25
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tänään ihmeltiin kun -08 vuotisessa MB 200 CDI (OM 646 evo) on k-arvo 3.2

- ei hiukkaspönttöä
- joo Kat it
- euro IV tuo taitaa olla

Savut 0,97 eli aika hyvin ois vielä varaa kääntää bittejä
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2017, 22:23
kzj kzj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.02.09
Sijainti: Kouvola
Viestit: 138
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Automaattiaskilla varustettujen omistajat, trafi on antanut ohjeen n. 6 v sitten savumittauksen maksimikierroksista, valmistajan määrittämä tai ellei sitä ole ilmoitettu, 2/3 kyseisen moottorin ryntäysnopeudesta on rajana. Eli Hodarille riittää tarkalleen laskettuna 2933 rpm.
Ainakaan itsellä ei ole tarvinut tuosta muistuttaa, opastin kylläkin laittaan molemmat laatikot vapaalle varmuudeksi. Seuraavaan leimaan rajaan itse kierrokset tuohon jos sattuu joku jääräpää kohdalle. Dieselhuollossa en ole tainnu vähään aikaan käyttää sitä varten, hintaero kaventunut selvästi ainakin täällä.

http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...ntarkastus.pdf

Trafin sivulta on löytynyt myös ohje Volvoissa ja baijereissakin käytettyyn ZF 4HP22 laatikolla olevan savumittaukseen, vaan ei löydy enään. Siinä taisi olla sallittu polkaisu 1500 rpm vapaalla. Saattaa löytyä itseltä koneelta.
E : Löytyy sittenkin, Bmw:n ohje http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...astuksesta.pdf
Ja Volvon http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...00,700,900.pdf



2016 päivitetyssä ohjeessakin seisoo:

Jos automaattivaihteistolla varustetun auton erityistä mittauspyörimisnopeusarvoa ei ole käytettävissä, moottorin on saavutettava 2/3 ruiskutuksen katkaisun normaalista pyörimisnopeudesta.

Trafin ohjeista löytyy:
1KZ-TE (94/12/EC) 4600rpm ± 100 K=3.0 KZJ95
( Tälläisestä vm.1998 autosta löytyy tarra: 1,3 72/306/EEC )


Mutta uudemalle 1KD-FTV koneelle ei?

Eli jos erillistä ohjetta ei löydy, 2/3 kierroksista riittää?
Eli esim 4500rpm -> 3000rpm
Täytyy ottaa seuraava testi kevyemmin, nyt on aina huudatettu vasten rajoitinta..

Viimeksi muokannut kzj : 02.02.2017 22:31
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.02.2017, 00:11
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

No saas nähdä miten tuon vanhan (99) mallisen 530 baijerilaisen kanssa käypi leimalla ensi viikolla kun sen aika koittaa.
On vaihdeltu kilkkeitä ja optimoitu, sekä voimaakin on jokunen polle. Haisee wanhalle wiimalle koko paska koko ajan

Onhan tuo nyt onneksi automaatti, joten ei ihan täysiä saa rankaista.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.03.2017, 17:11
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilley Näytä viesti
O-ou, omassa -04 Ford Rangerissa konepellin alla kilvessä lukee "smoke value 0,9". No, tuohan on jo niin "moterni" kone että kai se sitten siihen pääsee? Ero vanhaan 3:een on toki suuri.
-00 mazdarangerissa näkyy lukevan 0.69 tosin se ei ole tulipeltiin niitatussa tyyppikilvessä, vaan lähelle liimatussa tarrassa.
Kaivelin arkistosta edellisten vuosien katsatuslappuja. Näkyy olleen mitatut k-arvot 0.57-0.6 välillä. Ehkä se vielä menee läpi ilman polttoainevehkeisiin puuttumista, toivottavasti.
Käytin tänään "leimalla", k=0.34.

Pengoin kansiota pidemmälle. Olisi jäänyt "leima" saamatta niillä vähäksi aikaa kiristyneillä ohjeilla muutamana vuotena. Viime vuotisen lapun ehdin pahus tässä välissä jonnekin hukkaamaan, mutta muuten oli ollut 0.52, 0.59, 1.00, 1.01, 0.77, 0.37, ...

Kysyin konttorilla, että oliko paljon hylkyjä sillä aikaa, kun oli vanhemmallakin kalustolla ne valmistajan ilmoittamat rajat. Oli niitä kuulemma ollut enemmän ja lähimmän diesel-huollon piha oli kuulemma ollut aika täynnä asiakkaiden autoja.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.03.2017, 20:24
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Aika eko chevy vani se mullakin on, k-arvo oli 0.72.

Ja vuosmallia 1981.

Ei taida noihin ilmoitettuja arvoja löytyäkään.
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Vanhojen valaisinten kupuja ismo O/M/V Muut 0 05.05.2013 16:40
Vanhojen topiccien kuvat panzer Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 1 03.04.2009 14:58
Ongelmia vanhojen juttujen kanssa Heguli Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 2 30.08.2008 19:30
vanhojen sotaratsujen etsintä evo2 Chit-Chat 1 07.03.2005 15:40
Vanhojen maastureiden safariluotettavuus Tekniikka & Jutustelu 7 08.06.2004 08:04


Sivu luotu: 16:01 (GMT +2).