![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Toki vastaavia veneessä oli viimmetalvena, ja muutaman kilo oli tuota suolaa... En mitannut, mutta tuollaisesta 450g pussista olisi voinut tulla reilu litra suolaista vettä, siis kilo suolaa poistaa reilun kilon vettä?. Mutta alkuperäiseen ongelmaan: Talvella, siis jos pakkasta muutama aste, niin ilmastoinnin ei pitäisi edes lähteä päälle. Noinkin uudessa autossa (oliko 2003?) pitäs ilman kiertää kohtuu hyvin. Sinun autossa on varmaan sisäilman kierto päällä/läpät rikki tms, mutta ongelma on varmaan tuo sisäilmankierto. -> jos käytät ilmastointia, ja lämppäri ottaa ilman ohjaamosta, niin se on lämmintä, ja AC lähtee käyntiin, ja jäähdyttää ilman, jonka lämppäri lämmittää.. ja kaikki vesi, joka jää tuonne ilmastointiin, niin kostuttaa ilmaa, joka kuskaa ilman ikkunoille yms painovoiman avulla...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Missähän se tossa härvelissä on? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ilmastointi ei lähde toimimaan lainkaan alle n. +5 asteen lämpötiloissa, koska noilla lämpötiloilla systeemi menisi jäähän. Ilmastoinnin merkkivalo kyllä palaa mutta systeemi siis ei toimi.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Buickissa ja jeepissä tuntuu kompura naksuttelevan kyllä liki nollakelissä. Voihan noissa olla eroja mihin lämpötilaraja on asetettu. Mut just noilla pahimmilla huurtumiskeleillä kun on +1 ja vettä tulee, niin ilmastointi on hyvä apu huurteen poistossa. Viis astetta kuulostaa aika korkeelta rajalta.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hyvin monessa autossa ilmastointi menee päälle kun lämppäri on tuulilasipuhalluksella juurikin paremman huurteen poiston takia, vaikka ilmastointi olisi napista pois. En tiedä kytkeekö sen pois uudemmissa malleissa kylmällä vai käyttääkö pienemmillä paineilla. Vanhoissa ainakin toimii vaikka olisi 30 pakkasta.
Edit: opiskeltua, VAG suojelee muutenkin surkeita muuttuvatilavuuksisia jatkuvapyöritteisiä kompuroita kytkemällä järjestelmän pois +5 asteessa. Viimeksi muokannut Mase : 04.01.2017 09:37 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäiseen kysymykseen palataksemme, onko autossa katolla antenneja tms. läpivientejä tai huonoja tiivisteitä, ruostereikiä tulipellissä jne mistä voi valua vettä sisälle äänieristeisiin. Varsinkin japanilaiset voi olla melkoisia hikikoppeja jos matot esim on kosteita sisään vuotavasta vedestä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja alkuperäinen ongelma voi tosiaan olla jo mainittukin kondenssivedenpoisto ilmastoinnin kotelolta. Helppo tarkistaa, auto käyntiin vaan ilmastointi päällä ja auton pitäis pissiä vettä allensa. Jos ei pissi, ni varmana huurtuu. Ton pissimisen takia jengi toi aikanaan autoja korjaamolle ihan jatkuvasti. Kun oli vihdoin saatu se Almera Cool ostettua jossa sai samaan hintaan ilmastoinnin... (varmaan halvempaa tehtaalle tehä kaikki ilmastoinnilla kuin pohjosen köyhiä varten yks malli lisää) Sisäilmankierto pitäis huomata siitä kun vipua tai nappia käyttää puhallus täysillä, niin ääni muuttuu niin kabiinissa kuin ulkonakin jos malttaa kuunnella korvat höröllään. Jos mitään ei tapahdu niin noilla oireillahan se vois olla juuttunu sisäkierrolle.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Joo kyllä sisäilmakierto tuntuis toimivan kun melki heti alko mennä näilläkin pakkasilla huuruun kun laitto päälle, samaten ääni ja puhallusteho muuttu. Eli ehkä vois olla se vedenpoisto. Missäs osassa se on?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ 80 starttaa, mutta ei käynnisty | psk123 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 07.07.2016 15:48 |
V70 2.5tdi -99 ilmastointi ei pelitä | vartiainen | Chit-Chat | 22 | 25.07.2014 23:35 |
Ei Offia, mutta HEY!!!!!!!!!!!! | Jare | Linkit | 32 | 20.03.2011 19:07 |
Ei offia, ei edes kuvaa, mutta ääni sentään kuuluu | Olppa | Linkit | 9 | 14.10.2004 11:40 |
Ei liity maastureihin, mutta varoittava esimerkki! | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 11.08.2004 15:47 |