Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2016, 20:18
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Periaatteessa autossa kuuluu toimia kaikki toiminnot jotka tehdas siihen on laittanut. Tiedän tapauksen jossa LJ:stä oli poistettu 5 vaihde jostain syystä ja keppi oli lukittu siten ettei sitä saanut päälle. Katsastus hylkäsi auton siitä johtuen koska vaihde kepissä luki se vitonen jota ei enää ollut. Tämä tosin tapahtui aikana jolloin Suomessa ei ollut kuin yksi "firma" katsastamassa autoja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2016, 21:35
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase Näytä viesti
Periaatteessa autossa kuuluu toimia kaikki toiminnot jotka tehdas siihen on laittanut. Tiedän tapauksen jossa LJ:stä oli poistettu 5 vaihde jostain syystä ja keppi oli lukittu siten ettei sitä saanut päälle. Katsastus hylkäsi auton siitä johtuen koska vaihde kepissä luki se vitonen jota ei enää ollut. Tämä tosin tapahtui aikana jolloin Suomessa ei ollut kuin yksi "firma" katsastamassa autoja.
ihan oikeastiko näin on käynyt? Missähän kasuri olisi vitosvaihteelle laittanut kun koeajalla ei paljon kakkosta isompaa ennätä laittaa???
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2016, 23:53
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Minä olen nähnyt suburbanin, joka oli kolmesti leimattu ilman pakkia. Olin kuorman purussa ja siihen sit tuli nurkan takaa se suburban oottamaan, et pääsee menemään. Kävin huomauttamassa, et toista kautta pääsee kyl kiertämään pois, niin kuski valitteli, et neljään vuoteen ei oo pakki pelannu eikä oo katsastusta haitannu vielä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.12.2016, 15:39
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
ihan oikeastiko näin on käynyt? Missähän kasuri olisi vitosvaihteelle laittanut kun koeajalla ei paljon kakkosta isompaa ennätä laittaa???
Eihän sillä ajaa tarvi, jos kerran kaavio lukittu niin ettei keppi mene vitoselle niin senhän huomaa kun käy kaavion läpi auton ollessa paikallaan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.12.2016, 17:49
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Aikanaan sain ihan mukisematta Berttaan leiman ilman etu kardaania. Jordaani oli kyllä matkassa sikaosastolla ilman toista ristikkoa, mutta eipä se katsuria tuntunut kiinnostavan.

Vähän aihetta sivuten, niin tuossa joku 4-5 vuotta sitten Konalalaisella katsastusasemalla virolais taustainen (?) inssi olisi väen´väkisin halunnut ajaa Jimpan kaksi rillaiseen jarrudynoon. Yritin kovasti kertoa että ei taida tahtoa pysyä siinä tönkkönelikko päällä, mutta hän oli kovasti sitä mieltä että nelikot tulisi testata nimen omaan neliveto kytkettynä. Selitin pointtini juurta jaksain, ja hän kävi jossain tarkistamassa jonkun jutun liittyen papereihin, ja tämän piipahduksen jälkeen aiheesta ei puhuttu ja ajokki kelpasi mittaukseen takapotkuisena.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.12.2016, 17:43
viri-viri:n Avatar
viri-viri viri-viri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.15
Sijainti: Harjavalta
Viestit: 63
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase Näytä viesti
Periaatteessa autossa kuuluu toimia kaikki toiminnot jotka tehdas siihen on laittanut.
Itse olen ollut todistamassa, kun vanha jenkkiauto katsastettiin moitteetta ilman kaasuvaijerilla, se kun sattui hajoamaan konttorin parkkipaikalle. Jarrudyno tuotti hieman vaikeuksia, kun ei tyhjäkäynnillä ollut tarpeeksi voimaa nousta rullilta ylös. Auton omistaja meni sitten konepellin alle ja väänteli sieltä kaasua samaan aikaan kun inssi ohjasi autoa, oli melko turvallisen näköistä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.12.2016, 18:31
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
ihan oikeastiko näin on käynyt? Missähän kasuri olisi vitosvaihteelle laittanut kun koeajalla ei paljon kakkosta isompaa ennätä laittaa???
Ihan oikeasti tapahtui kyllä. Koko tarina meni niin että vanhempi mieshenkilö osti kyseisen LJ:n autoliikkeestä josta auto myytiin nimen omaan 4-vaihteisena eli vitonen poistettuna. Asiakas ymmärsi ja hyväksyi tämän ja oli sanonut asiasta katsastuksessa jolloin insinööri oli koittanut vitosta ilmeisesti hiukan isommalla voimalla jolloin lukitus joka esti sen vaihteen päälle menon hajosi tai vääntyi. Puuttuvasta vaihteesta sitten hylky. Siitä tulikin melkoinen soppa kun autoliike ei halunnut maksaa laatikon korjausta koska asiakasta oli informoitu puutteesta kuittia myöden ja asiakas taas ei suostunut kaupanpurkuun jota autoliike tarjosi tilalle. Olisko siihen käytetty laatikko silloin vaihdettu jotta autoon saatiin leima, vai otettiinko se loota auki. Ei muista, hommasta on tosiaan yli 20v ja vain valtion laitoksia löytyi silloin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja viri-viri Näytä viesti
Itse olen ollut todistamassa, kun vanha jenkkiauto katsastettiin moitteetta ilman kaasuvaijerilla, se kun sattui hajoamaan konttorin parkkipaikalle. Jarrudyno tuotti hieman vaikeuksia, kun ei tyhjäkäynnillä ollut tarpeeksi voimaa nousta rullilta ylös. Auton omistaja meni sitten konepellin alle ja väänteli sieltä kaasua samaan aikaan kun inssi ohjasi autoa, oli melko turvallisen näköistä
Olen henkilökohtaisesti omalla autolla ollut samalla yllämainitulla konttorilla kun mun omasta autosta hajosi startti jarrudynolle kun inssi ei saanut sitä pysymään käynnissä. Käsijarrulla onneksi hiukan autettuna nousi rullilta ja auto työnnettiin hallin läpi parin inssin avustamana nosturille ja ulos. Leima tuli ilman huomautuksia. Siellä tuli silloin töiden puolesta juostua lähes päivittäin joten ehkä se vaikutti insinöörien suopeuteen tai oli muuten hyvä päivä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SOA ja katsastus tth Tekniikka & Jutustelu 11 02.10.2016 21:28
Neliveto ja katsastus... ? Jarrutesteri ? TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 35 03.02.2015 13:41
Snorkelli ja katsastus fintroll Tekniikka & Jutustelu 3 07.09.2010 14:14
Vinssiasennus ja katsastus Patu925 Tekniikka & Jutustelu 7 03.07.2008 15:35
panhard ja katsastus SLehto Tekniikka & Jutustelu 6 14.02.2008 20:49


Sivu luotu: 01:33 (GMT +2).