![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
![]() Tuossa alla general grapper at 33 12.5 ja 10x15 et -44 Pysyi nipin napin levityksien sisällä
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tämmönen perverssi ajatus on välillä kytenyt päässä, että jos hommais enempi maantie-käyttöpeliksi loppupään 2.8 td Pajeron... automaagilootalla ja gls versiona tietenkin.Ja takapenkit tottakai pois ja pakuksi rekisteröinti.
Noita näkyy aika halvalla myynnissä, tosin onhan noilla rullattu myös. Tehojakaan ei älyttömästi (ainakaan vakiona) näytä olevan, mutta jos oikein lueskelin, niin tuolle pystyy pumppua säätelemällä jotain tekemään. Onko palstalaisilla antaa kommenttia mihin kannattais kiinnittää huomiota jos innostuu renkaita potkimaan.Kansi /tiiviste kai se arka paikka on, jos on ollut huonolla pidolla. Miten lie ruosteet. vai onko nuo 3.2 diisselit parempia? muutama konevikainen niitä on myynnissä, joten se ainakin latistaa intoa ko. 3.2:sen osalta.
__________________
-Särkemällä oppii- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pajero -90 TDiC, manuaaliloota ja AVM manuaaliset napalukot. Alkoi neliveto päällä liukkaalla tiellä pitämään vasemmalle kaartaessa ja jarruttaessa äänekästä kolinaa jostain etupäästä. Oikealle kaartaessa ei ääniä. Parkkipaikalla pyöritellessä neliveto päällä ei ääniä. Koitin vielä vähän kurmottaa nelivetoa jotta saisin selkoa missä kaikissa tilanteissa ääni tulee, ja äkkinäisessä liikkellelähdössä kuului etupäästä kolaus ja sen jälkeen ei ole etupää sutinut.
Ajossa ei etupäätä saa millään vetämään. Ei hitaalla eikä nopealla nelivedolla. Kun ajaa auton jumiin etupäästä, nelivedolla avaamalla vasemman napalukon saa vasemman vetoakselin pyörimään. Vasen napalukko kiinni vain etukardaani liikkuu. Oikea napalukko kiinni tai auki, ei vaikutusta mihinkään. Napalukko kiinni tarkoittaa siis 4x4 -asentoa, auki 4x2. Etupää pukeilla, 4L, N tai 4H päällä kumpaakin rengasta pyöritettäessä vastakkainen rengas pyörii toiseen suuntaan ja etu- sekä takakardaani pyörähtävät noin puoli senttiä kolahtaen. Etukardaania ei jaksa käsin pyörittää. 2H päällä rengasta pyöritettäessä vastakkainen rengas kolahtaa hieman, muttei pyöri. Etukardaani pyörii. Etukardaania käsin pyöritettäessä vain vasen eturengas pyörii. Koskaan ennen en ole nelivetojen sielunelämään joutunut paneutumaan, joten osaaminen näiden osalta on aika lähellä nollaa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kuulostaa siltä, että oikeanpuoleinen napalukko on rikki.
Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
mistäs löytää kannet pajeroon? 3.0 v6 pensa 12 venttiilinen.
6g72 lohko. tyhjät tai täydet. minä hommaan uudet. yksi kansi olis ehjä, sen voin myydä. se on alan liikkeessä ponnistettu,yms. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tankkia tuossa kakkosessa näyttäisi saavan muutaman sentin ylemmäs. Kiinnikkeet ajattelin laittaa korin lattiaan. Tuleeko jotain ropleemia? Saisi pikkuisen lisätilaa panssarin rakentamiseen.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onkos 89 mallisessa pajerossa jotain juttuja mitkä vetää startin tehottomaksi, ikään kuin olisi akut tehottomat?
Vika ilmeni ihan yllättäen (kuulemma...emännän kulkupeli), kotoa kauppaan lähtiessä pyöritti normaalin pirteästi, 5km ajoa ja kauppaan. Kaupasta lähtiessä pyöritti pirun vaivalloisesti, käyntiin kyllä lähtee mut tosi vaikeasti pyörittää. Akut "elvytetty" ja ladattu c-tekillä täyteen sama vika edelleen. Lisämaata koitin akulta koneen kylkeen kaapeleilla ja plussankin vedin kaapeleilla startille...ei vaikutusta. Apuvirralla ei vaikutusta. Minkäänlaisia startin väsymisen merkkejä ei ole ollut, mut oisko startti silti vaan tullut tiensä päähän?
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Jukeman;1330635]Tämmönen perverssi ajatus on välillä kytenyt päässä, että jos hommais enempi maantie-käyttöpeliksi loppupään 2.8 td Pajeron... automaagilootalla ja gls versiona tietenkin.Ja takapenkit tottakai pois ja pakuksi rekisteröinti.
Itse muutaman (3) erilaista Pajeroa ajaneena kommenttia Jukemannille... Ehdottomasti jos joku noista pitäisi valita niin 2.8tdi koneella.. Matala viritteinen kone josta kyllä kestää ottaa iloja irti hieman enemmänkin.... Maastossa ajamiseen teho ja vääntö kyllä riittää pienellä ruuvin käännöllä syöttöpuolelta. Jos dokumentteja saatavana kannen vaihdosta niin se kyllä normaali oloissa kestää sen 300tkm ajaa ilman ongelmia, riippuen käyttäjästä itsestään. ja pari tonnia siihen kaikkiaan menee töineen jos ite ei tee.. Pakkaselle antaa pyöriä ennen ajoa vähän ja taas jos kovemman ajon jälkeen antaa käydä tyhjäkäynnillä pari minuuttia niin jopa kone tykkää. 3,2l koneisiin itsekin katselin aiemmin vaihdokkia mutta, juuri tuo syy että, vähän ajettuja konevikaisia oli paljon ja muutaman kaverin kautta kyselleenä totesin että vanhemmissa vara parempaan. eli omat Pajerot on nyt ajettu. ![]() ![]() 3,2 eteenpäin... vanhemmat mallit kantavalla rungolla, nämä kantavalla korilla ja erillisjousituksella edessä ja takana... ainakin uudemmat... Enempää en pysty noista kertomaan kun ei ole ollut. kulutus mielestäni oli kovempi kuin vanhemmissa malleissa. kulutus maasturiksi kohtalainen, oma 2.8 meni kesällä kympillä satku, talvella pari litraa lisää... ja oli automaatti... kysy jos jotain tarkemmin haluat tietää niin vaikka yv... Hyviä autoja kun on kunnossa ja tykkäsin ajaa... ![]() |
![]() |
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |