![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ja mitä sähköautot ratkaisee? Kunhan niitä on tarpeeksi niin tulee sellainen päästöydinvoimarangaistusraippavero jolla hillot otetaan kansalta, ettei vaan jouduta julkishallinnosta ketään irtisanomaan...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tilanne vaikuttaa siltä, että nykyisenkaltainen kulkeminen on Suomessa muuttumassa vähitellen liian kalliiksi. Osaltaan tähän vaikuttaa se, että tee se itse miehen autot on vähenemässä ja tilalle on tarjolla lähinnä kalliiksi tulevia vaihtoehtoja. Itse pidän mahdollisena, että liikenteeseen on tulossa jotain uusia ratkaisuja samallla tapaa kuin lankapuhelimiinkin tuli nopeasti muutos, että puhelimet muuttuivatkin kuin pieniksi mukana kulkeviksi tietokoneiksi. Edulliseen muualta tulevaan öljyyn perustuvan talouden on aihetta epäillä muuttuvan siihen suuntaan, että jotain energiaa kulkumiseen on saatava lähempää. Olen omia käytännön testejäni tehnyt kuinka paljon sähköenergiaa pitää olla akuissa, jotta lähietäisyyden asioita pääsee hoitamaan kaksipyöräisellä sähköllä kulkevalla ajopelillä. Kaksipyöräisessä kevyessä kulkupelissa vaikkapa kaupungin ympäristössä hoidettaviin asioihin jo joku 2 kilowattituntia akuissa on jo hyvä määrä sähköä jos lähdetään, ettei lihasvoimaa tarvisi hyödyntää. Autossa pitää virtaa olla paljon enemmän varastoituna. Arvioisin, että tämä tulee kuitenkin ratkeamaan ja virtaa on oltava vähintäänkin kaupunkien välillä. On mahdollista, että vaihtoehdot on jotain muutakin kuin bensaa, dieseliä tai akuissa sähköä. Voi olla niin, että jatkossa maaseudulla pitää turvautua enemmän paikallisiin energialähteisiin. Positiivisia kokemuksia on tullut esim. hakkeen käytössä viljankuivauksessa. Vähän laihanlaisesti on kuitenkin edennyt moottoreissa poltettavien tai muulla tapaa hyödynnettävien energioiden yleistyminen. En usko, että päättäjät tulee ratkaisemaan tarmokkaasti maaseudun energiakysymyksiä, vaan siinä tarvitaan muita edelläkävijöitä. Mielestäni tämä harrastevehkeiden verotuspyrkimys omalta osaltaa puhuu sen puolesta, että liikenne ja sen taloudellinen kestävyys vaatinee suurempaa remonttia. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Häkäpönttö lienee järkevin ratkaisu maaseudulla kun palavaa tavaraa on omastatakaa,Tämä taas tarkoittaa että suomi siirtyy pula-aikaan takaisin.Sähköautoilussa palaa kallista sähköä jos auto pitää olla kokoajan latauksessa ei sekään halpaa lystiä ole.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Maa- ja metsätilaolosuhteissa voi energiaan liittyvä tuotanto olla yksi varteenotettava vaihtoehto. Jos siellä pitää nytkin omissa lämpökeskuksissa tuottaa lämpöä, ei sähköntuotantokaan mahdotonta ole. Kaipa vielä paremmin pitäisi ratkaista, miten energiaa varastoidaan tarpeeksi hyvin. Maatilan sähköomavaraisuuteen sopisi kyllä hyvin jos sähköä voisi varastoida vaikka traktoriin ja ottaa sieltä taas käyttöön muuallekin. Tällä hetkellä yleisesti tuotannossa oleva akkuteknologia on sellaista, että se painonsa ja kokonsa puolesta vastaa paremmin taajaman lyhyisiin etäisyyksiin. Kiinassa on sähköajoneuvot otettu vakavissaan. Suomi oli joskus Nokian ansiosta matkapuhelinteknologian edelläkävijämaa. Jos haluttaisiin jossain teknologiassa olla edelläkävijöitä, pitäisi sen hyödyntämisessä olla eturintamassa ja voittaa vaikeudet. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Verotusta.
Eivät pysty verottamaan kuin niitä pelejä jotka on rekisterissä kun näistä on tiedossa laskutusosoite.
Itsekkin ostin veneeni sen perusteella jotta ei pysty verottamaan. alle 5 m ja max.20 heppanen kone. Ei tarvi rekisteröidä ja näin ei ole osoitetta mihin verolapun lähettää. Itseäni risoo se että kun ostat Fisker Karman sähköauton osamaksulla niin valtio maksaa aika hyvän siivun siitä? Ne joilla on varaa ostaa tuo olisi myös varaa maksaa veroja? Ennemmin voisivat panostaa siihen että duunarit muutaiisvat nykyisiä pelejään RE85sella kulkeviksi. laitteet jos maksaa 600,- niin valtio voisi maksaa vaikka puolet tai jotain tai vero helpotusta? Ei ymmärrä??? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Etanolilla kulkevasta autosta ajoneuvoverosta 2c/100kg pois Ei tunnu oikeen missään valtiolla, mutta autoilija kuolettaa laitteet suhteellisen nopeasti pois ja vielä jos suomessa valmistettaisiin ne laitteet vaikka valtion tukityöllisenä pikkasen kiinaa kalliimmalla Ja parannettaisiin jakelu verkkoa Kaasullehhan väki mun käsityksen mukaan muuttaa kalustoa melkein heti kun tulee jakelu asemia, osa jo pelkän jakeluasema huhun vuoksi Niijja jos se laite on ollut sun nimissä joskus muinoin ja ei ole kirjallista virallista todistusta että ajoneuvo on romutettu, voidaan se verolappunen sulle lähettää
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Adressi kaavailtua liikenteen verotuksen muutosta vastaan | Sunami | Chit-Chat | 139 | 10.01.2014 10:59 |
Sotilas ajoneuvojen kuvia | Rekisteröimätön | Linkit | 15 | 17.10.2011 17:30 |
Adressi Selkämeren kansallispuistoa vastaan | trailisti | Chit-Chat | 3 | 27.02.2011 19:34 |
Ajoneuvojen korjaaminen ja muuttaminen Suomessa | spridis | Linkit | 4 | 18.11.2006 23:25 |
ARMY-ajoneuvojen kokoontumisajo 19.8.2006 | JiiPee | Tapahtumat | 15 | 23.08.2006 11:51 |