Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies
Olen käsittänyt tilanteen niin, että pyrkimyksenä on kokonaisuudessaan kerätä lisää rahaa yhteiskunnalle ja toisaalta uudistaa ajoneuvokantaa. Harrastevälineiden kohdalla tässä lienee kyse siitä, että niistäkin pyritään keräämään rahaa ja jakamaan korotuspaineita niihinkin - mahdollisesti useita ajoneuvoja omistavilla parempi maksukyky.
Itsestä maksujen korotuksia vastaan taistelu tuntuu tällä hetkellä hankalalta jos korotuspaineita ei vähennetä jollain muulla tavalla. Omalla kohdalla aion jatkossa valita niitä liikkumistapoja, jotka ei tule liian kalliiksi. Toivottavasti vaihtoehtoja on muitekin kuin kävely ja sukset!
Tällä hetkellä harrastevälineiden verotuskohtelua suurempana epäkohtana näyttäytyy miten niillä alueilla hoidetaan kulkeminen, jossa ei ole toimivaa joukkoliikennettä?
Näyttäisi siltä, että liikennettä tulisi lähteä rakentamaan uusien tekniikoiden varaan ja ottaa käyttöön nyt alkuun vaikka sellaiset sähköautot, jotka toimii Suomen olosuhteissa. Jos rahaa ei tarvisi käyttää niin paljon dieseliin ja bensaan, jäisi sitä paremmin muuhun kulutukseen, josta yhteiskunta voi myös saada veroja - vaikka viikonloppukevennyksenä, että silloin jääsi viinakauppaan enempi rahaa...
|
Ketään päättäjää ei kiinnosta syrjäseutujen kulkemiset ennen kuin vaalikampanja alkaa, sittenkin vain muodon vuoksi. Liian vähän äänestäjiä...
Ja mitä sähköautot ratkaisee? Kunhan niitä on tarpeeksi niin tulee sellainen päästöydinvoimarangaistusraippavero jolla hillot otetaan kansalta, ettei vaan jouduta julkishallinnosta ketään irtisanomaan...