![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Tai ainakin mulle tämä toimii hyvin ja on vähiten stressaavaa. Kilometreja tulee 50 000 - 60 000 vuodessa. Mutta kukin tavallaan. ![]()
__________________
- En pidä teistä. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vaik vähän kalliimmassa hintaluokassakin, helposti vuoden polttoaineet on enempi kuin koko auton ostohinta. Itseä erityisesti häiritsee kaikki rahanmeno yhteensä vuositasolla jos autoja ja mahdollisesti muitakin kulkuneuvoja on useampi. Tuolla kun joku mainitse hitsaamisen, niin mulle ainaki hitsaus, maalaus ja ruosteenesto on niitä halvimpia hommia, mutta aikaa menee eli sillekin investoinnille pitäs löytyä tarpeeksi monta vuotta aikaa tuottaa hyötyä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Hitsaaminen tahtoo ikäväkyllä olla niitä hommia, että kun auto tulee siihen ikään että joutuu hitsaamaan niin siitä alkaa loputon savotta, ja ruoste voittaa lopulta aina. Että tuo valmiiks hitsattu taitaa olla vain hetkellinen olotila.
![]()
__________________
T: Harri |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Turhauttavaa on se jos on perkuleesti hitsaamista, yleensä muualkin on sanomista. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Turvallisuus kampanja.
Soittelin Autokeskukseen vaan ei kukaan kerennyt vastaamaan?
Parin tunnin päästä soittvat takaisin ja sain ajan marraskuun lopuun kun tilaavat osat valmiiksi. Sanoivat että tämänvuoden leimalle voi mennä ilman noita tarkastuksia vaan jos seuraavanvuoden leimalla niitä ei ole tehty estyy katsastus. Joten leimalle mennään heti. Sais tulla joku nauhoite joka kertoo että soittavat niin tietäisi että jotain tapahtuu? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
__________________
- En pidä teistä. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Uudehkot dieselit ei mun kokemusten perusteel ole hyviä talvel jos ei Webasto ja akkutilanne ole vimosen pääl. Mul on itel menos käytännön testi oliko hyvä idea hommata aika halpa Jumper kevytkuorma-auto. Hyvää oli hankintahinnan ja tavaratilan suhde. Jos pitkään korjaa ja huoltaa autoa, siitä pitäs jotenki tykätä. Omasta mielestä nykyvehkeissä on usein tympeä tilanne konehuoneen puolella, pakettiautojen konetilat on kanssa tympeitä. Hyvin asiat on mun mielestä jossain Toyota HJ-61:sessä. Sellasessakin hommaa olis paljon ja samaan aikaan peritään isoja maksuja. Tavallisten henkilöautojen kanssa hankalaa on altapäin tehtyjen huoltojen vaikeus huonoissa korjausolosuhteissa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pari kk kituutin kesällä 300€ Neonilla. Kyllähän sekin kuskas, mut aneemista oli. Kyllä siihen omaan autoon kannattaa sen verran panostaa että on motivaatiota pitää se kunnossa ja siitä saa jotain ilookin eikä oo pelkästään pakollinen kulkuväline.
En ihan ymmärrä näitä satasluokan autoilla kituuttavia, kun ei se auto pito juuri sen kalliimpaa olis vaikka se olis kunnollinen. Eikö sitä nyt jollakin pikku viuhkalla sais hommattua vaik tämmösen: http://m.nettiauto.com/toyota/camry/8353650 Nuo vanhat pikkukiikut kun on aika turvattomiakin jos sattuu ja kolisee, hyvä olis pikkusen olla kokoo ja massaakin ihan vaan varulta jos joskus jää suojelusenkeli kyydistä. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Onhan nuo huollot kyllä vähän kusetusta. Vuosi sitten vein vanhuksien Meganen takuukorjaukseen. Siitä oli sisäpuhallin lopettanut toiminnan. Se oli aina merkkihuollossa huollettu. Ennen tuota episodia oli käynyt niin että siinä tuulilasin alla vesikourun ne poistoputket oli täyttynyt mullasta kun niitä ei oltu koskaan tyhjennetty lehdistä sun muusta moskasta. Ei varmaan kuulu merkkihuollon ohjelmaan, mutta en löytänyt kyllä manuaalistakaan mainintaa että käyttäjän pitää ritilät irroitella ja putsaa itse ne. Minkä myötä vettä tuli sisälle. Varmaan tuo myös rikkoi sen puhaltimen. Huollossa ne sitten vaihtoi sen puhaltajan ja sanoivat kuivattavan auton, koska se tosiaan oli 3 viikkoa niillä. No auton kun haki niin sanoivat ongelman syyksi ilmastoinninhuohotusputken vuodon sisätiloihin. Kysyin vielä että onko ne ihan totissaan että huohotusputki vuotaa litra tolkulla vettä sisätiloihin. Juujuu. No ei mitään. Auton kun otti alle niin lattia lainehti edelleen vedestä. Ne oli pitänyt siitä ovia auki, minkä myötä lattia näytti kuivalle. Mutta siinä on sellainen luukku mistä näkee lattiaan stanssatun runkonumeron ja sehän lainehti vettä. Tästä kun kävi sitten avautumassa niin vastaus oli vaan että kyllä sen pitäisi kuivua ovet auki. Kellään ei vaan tullut mieleen avaa lattiaverhoilua ja jättää sitä avonaiseksi kuivumaan. Ja tuo oli siis ihan merkkihuolto.
Itse taas kun onnesta soikeena ostin tuon uuden auton vuosi sitten niin tässä on nyt melkein kuukauden välein ravattu huollossa korjaamassa vikoja. Ensinnäkin pelkkien pyyhkijöiden tilaus oli ongelma merkkiliikkeelle. Syystä tai toisesta tuossa meikän pelissä on vaihdettu pyyhkijöiden liitäntä erilaiseksi kuin edellisissä malleissa. Eikä ole mistään facelift mallista kyse. 3 kertaa tilattiin pyyhkijöitä ja aina tuli väärät. Kuukausi meni ja maahantuojalta (nillitin niille aika huolella tuosta pyyhin episodista) tuli joku asiantuntija itse töihin paikan päälle vaihtamaan oikeat pyyhkijät ja ihmetteli merkkihuollon toimintaa. Seuraavaksi pyyhkijöihin tuli ongelmaksi että kun käyttää tihkua niin se vaan yllättäen välillä nostaa pyyhkijöitä 10cm ylöspäin, pysähtyy siihen ja pyyhkäisee alas. Sit se taas toimii normaalisti, kunnes tuo toistuu. Itsellä kävi tuo usein. Huolto ei löytänyt vikaa koskaa. Vaihdettiin pyyhkijän moottoria, varsia ja kaikkea. Lopulta meni siihen etteivät uskoneet vikaa olevan. Joten ei muuta kuin videolle koko pätkä mitä se tekee. Sen jälkeen nostettiin kädet ylös ja jäätiin odottamaan valmistajalta kommenttia. Tais 2kk mennä niin tuli softa päivitys mikä korjasi ongelman. Tuotakin vähän ihmettelin kun autoa on sentään tehty vuodesta 2012 lähtien, siitä ei ole tullut uutta mallia, eikä faceliftiä ja silti uudessa pelissä on tuollainen ongelma mitä vanhemmissa ei ollut. Talvella tuli myös ongelmaksi yllättäen syttyvät sisävalot. Kesken ajon vaan valot syttyi ja mittaristoon syttyi merkkivalo avatusta ovesta. Tuossa piti auto ravaa ympäri ja paiskoo joka ovi kiinni. No tuokin meni siihen ettei uskottu ongelmaan merkkihuollossa. Onneksi eräällä kerralla olin juuri ajamassa tuon huollon ohi kun tämä ongelma ilmestyi ja sai heti todistettua huollolle sen. Ongelmana oli kuskin puoleisen takaoven anturi, mikä oli syystä tai toisesta täyttynyt vedellä. Tuokin oli mielenkiintoinen operaatio kun ne sanoi laittavansa uuden anturin tilaukseen ja ihmettelivät millä tuon vanhan saisi hetkeksi toimivaksi. Ehdotin niille että ruittaa sen täyteen öljyä niin varmaan toimii. Ja toimihan se. Takuu osien saaminen kestää aina kuukauden, joten tuossa oli aikaa. Pari viikkoa episodin jälkeen ne soitti että auto pitää tuoda heille kuvattavaksi. Vähän ihmettelin mikä on homman nimi. Tehtaalta ei ole kuulemma saatavissa johtosarjaa, minkä myötä johdot pitää kuvata ja teettää kokonaan uusi johtosarja. Olin vähän WTF. En koskaan käynyt sitä siellä kuvauttamassa, mut parin viikon päästä soittivat saaneensa ovi anturin ja johtosarjan. Keväällä tuli tehtaan takaisinkutsu. Etuakselistossa oli joku häikkä. Muistaakseni ohjaukseen liittyen tms. No se katsottiin huollossa ja kuitattiin tehdyksi. Kunnes tuli seuraavan tyyppivian korjaus ja sanoivat ettei tuota takaisinkutsua ole tehty ja tekivät senkin taas. Siitäkin on paperi. Tuossa vaiheessa vittuunnuin totaalisesti tuohon merkkihuoltoon ja niiden säätämiseen. Vaihdoin toiseen merkkikorjaamoon. Missä jälleen kerrottiin toisen vian korjauksen yhteydessä ettei takaisinkutsua ole tehty. Joten mulla on nyt kolme lappua missä jokaisessa lukee takaisinkutsu tehdyksi ja korjatuksi ![]() Mutta tuo on kyllä hyvä esimerkki ettei se merkkikorjaamo myöskään ole mikään takuu kovin laadukkaalle työlle. Siitä hyvä että nuo kaikki oli takuunalaisia vikoja ja itse en ole niistä maksanut yhtään mitään. Ja tuo paska merkkihuolto sijaitsee duunimatkan varrella. Kerroin muuten niidenkin isolle johtajalle vähän palautetta miten heidän huoltonsa toimii, mutta eipä se mitään muuttanut. Yhtä perseelleen homma jatkui palautteen jälkeenkin. Onneksi ei tarvi siellä käydä enää. Vuoden omistuksen jälkeen näyttää myös siltä että viimeinkin kaikki viat on korjattu. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Jeepin huoltoa tai korjausta...
Kysyppä huoltoa/korjausta "kaikkien merkkien" korjaamoilta, toiset levittelevät käsiään vaivautuneena, toiset lupaavat "yrittää"....
![]() Onneksi täällä pääkaupunkiseudulla on äijiä ja korjaamoita joille uskaltaa Jeeppinsä viedä ja kohta aukeaa yksi lisää... ![]() Itsestä ei ole tekijäksi mutta luotan näihin, he ovat alan harrastajia ja aika tunnettuja tekijöitä. ![]() -Automme on täällä hyvässä hoidossa. ![]() "Hyvä kello kauas kuuluu paha vielä kauemmaksi...." ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Autojen pakkaskestävyys | Nerd-O | Chit-Chat | 22 | 09.02.2007 22:46 |
Autojen tyhjäkäyttö | sjeeppi | Chit-Chat | 24 | 23.03.2006 16:46 |
Autojen pienoismalleja | samisami2 | Chit-Chat | 10 | 24.01.2006 15:56 |
Autojen tyyppiviat! | Chit-Chat | 3 | 17.12.2005 10:33 | |
autojen vetopainoista | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 20.10.2005 12:50 |