Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.10.2016, 18:42
mbking mbking ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.10.16
Sijainti: suomi
Viestit: 2
Perusasetus

Moro.
Tuli hommattua elämäni ensimmäinen neliveto sekä lava-auto. Ja tulikin mieleeni saakohan tuohon mitenkään helpolla hitusen verran voimaa lissää.? Että pysyisi paremmin liikenteen mukana. Ja autohan on Nissan KING CAB 2.5TD-BGUD22 1999.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.10.2016, 11:53
vinkkura vinkkura ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.16
Sijainti: 016
Viestit: 10
Perusasetus

kingcab


Morjesta vaan. Tulipa elämäni ensimmäinen kingcab laitettua. Kyseessä on vuoden -88 4wd kc TD25 moottorilla. Koria on hieman nostettu ja alla pyörii 31" insat. Tässä on tullu pikku fiksailuja suoritettua ja muutama kysymys askarruttaa nyt mieltä.

1. Hehkut. Tohon on laitettu nappi hehkutukselle, mutta silti ilman roikkaa tässä nollakelillä tahtoo käydä käynnistäessä hetken aikaa huonosti. Epäilisin, että joku hehkuista mykkä. Saako tämän todettua ihan vaan poistamalla se hehkujen +kisko ja vastuksen kattoo mittarilla jokaisesta? Jos joku poikkeaa niin luultavasti pimeä.

Onko hehkujen vaihtoon mitään konstia? Aika vanhan näköset on ja kauhutarinat katkenneista hehkuista kummittelee mielessä.

2. Rasvanipat. Niveliä tuli rasvailtua ylä/alapallot, ohjauksen nipat, sekä etukardaanista löytyi yks nippa. Pitäisikö näitä olla kingcabissä vielä lisääkin?

3. Mittariston valot. Mittaristosta on pimeänä ärsyttävästi just vasen puoli nopeusmittarista, jota enemmänkin tarvisi. Sille toiselle puolen tuo neula ei taida noustakkaan.. Käytin jo mittaristonkin irti, mutta en saanut päähän miten nuo hehkujen kannat irtoaa nuista. Siinä oli ihan selkeästi nuita, jotka vain pyöräytetään irti, mutta nämä jotka käsittääkseni tuottaa tuon mittariston taustavalaisun oli erilaisia, enkä uskaltanut käyttää vanhoihin muoviosiin juuri väkivaltaa. Vinkkejä? Eli kuvassa nuo joihin on kolvattu punasta ja sinistä johtoa.

4. Vaihelootan öljyt. Vaihelaatikko vaikuttas pelaavan ja olevan suht äänetön, mutta varmuuden vuoksi arvelin vaihtaa sinne litkut. Tyhjennys ropun löysinkin, mutta onko tuossa kuvassa näkyvä nelikulmainenkanta täyttöroppu ja millähän tuon tohtii vääntää auki ilman, että se on heti pyöreä?

Öljyiksi GL-4 75w90?

Sitte onki kaikkea ropaamista. Ovet ja lavan puolella muutama lahonnu kohta, sekä mystisen moottoriöljy vuodon paikantaminen. Tuo koko lohko on öljyshaibassa ja jostaki se tippasee, muttei ota oikeen selvää ennen kunnon pesua.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.10.2016, 13:58
simppaska simppaska ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.08.16
Sijainti: kuusankoski
Viestit: 11
Perusasetus

Mikähän on takaveto cabissa kun täristää/pompottaa niin pirusti jossain 60-70 vauhissa (hiljasemmassa tai kovemmassa ei täristä)?? Vika tuli sen jälkeen kun olin korottanut koria ja vaihtanut lehtijousien puslat. Ennen tota operaatiota ei täristänyt yhtään?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2016, 17:46
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

kardaanin linjaus.voi pooritus matka olla liian lyhyt,lattaa vaihteisto palkin alle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2016, 08:00
vinkkura vinkkura ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.16
Sijainti: 016
Viestit: 10
Perusasetus

Meni vähän mystiseksi. Kingcab alko ajossa nostaan lämpöä ja puhaltaan kylmää. Lämmöt nous tasasesti n. 3/4 osa mittaria jonka jälkeen alkoi puhaltaan lämmintä ja lämmöt laski ja pysy normaalissa. Teki tätä säännöllisesti ku aamulla lähti pihasta. Arvelin että termari jumii, koska aiemmin ei lämpöjä nostellut ja pikkuhiljaa lämpökin tuli kabiiniin.

No vaihoin uuden 88 termarin ja en saa ilmattua tuota vehettä. Nostaa nesteet paisariin lähes samantien. Letkut lämpenee satunnaisesti ja kabiiniin tulee välillä lämmintä ja välillä kylmää. Aina kun tuntuu, että ilmat saatu pois niin keksii jostain lisää ja pulputtaa paisariin.

Öljytikussa ja kopan sisällä ei näy nesteitä eikä nesteessä öljyä. Käydessä ei savuta. Kylmäkäynnistyksessä pölläyttä mutta normi sinistä.

Voiko tuola olla vielä ilmaa vai voiko kansipahvi/kansi aiheuttaa moisen kuitenkaan siten että nesteet ei sekotu?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.10.2016, 21:15
vinkkura vinkkura ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.16
Sijainti: 016
Viestit: 10
Perusasetus

Kansi irti ja pahvihan sieltä oli menny.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.10.2016, 18:36
vinkkura vinkkura ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.16
Sijainti: 016
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vinkkura Näytä viesti
Kansi irti ja pahvihan sieltä oli menny.
Menee vähän yksin puheluksi, mutta kokeillaan vielä. Olisi ehjä samanikäinen takaveto pickup tiedossa, jossa on hyvä moottori/laatikko, suunillee samallarahalla, kun mitä tämän ehjäämiseen menee nyt töineen ja osineen.

Varmaa tietoa en nyt löytänyt meneekö tuo takavedon td25 pudottamalla tuohon nelivetomalliin. Öljypohja saattaisi olla erinlainen? Onko muuta?
Onko taka ja neliveto mallin vaihdelaatikko sama? (mietin että oisko niin yksinkertaista, että nelivedossa vaihelaatikon nokassa olis vain jakolaatikko ja takavedolla kardaani perään asti?)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.07.2017, 11:50
simppaska simppaska ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.08.16
Sijainti: kuusankoski
Viestit: 11
Perusasetus

Nostetaas kissa takas pöydälle tällee vuoden jälkeen, kun en vialle mitään ole tehnyt Vika jopa hävisi vähäksi aikaa mutta tuli takaisin. ei aina niin pahana kuitenkaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja simppaska Näytä viesti
Mikähän on 89 takaveto cabissa kun täristää/pompottaa niin pirusti jossain 60-70 vauhissa (hiljasemmassa tai kovemmassa ei täristä)?? Vika tuli sen jälkeen kun olin korottanut koria ja vaihtanut lehtijousien puslat. Ennen tota operaatiota ei täristänyt yhtään?
Yhden vastauksen tähän jo silloin sainkin:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ISE Näytä viesti
kardaanin linjaus.voi pooritus matka olla liian lyhyt,lattaa vaihteisto palkin alle.
Eikait korin korotus noihin liity mitenkään? vaivai? vaihteisto palkkihan on rungossa eikä korissa kiinne.

Eli onko muita ideoita jos nyt alkais rassailee, kun nosturikin tuli hommattua :P
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 18:00 (GMT +2).