Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69
Velipojalla on tuon ikäluokan ässämersu juuri tuolla koneella. Mulla taas on W123:nen. Yhteistä niillä on tähti keulassa... Omaani en ole mitään muuta korjaamolla teettänyt kuin pyöränkulmien säädön. Kun ässään tulee vikaa, mikä ei muuten ole ihan harvinaista, mulla ainakin menee sormi suuhun. Kai niitäkin oppisi korjaamaan, kun viitsisi perehtyä. Mulla on röntässä varmasti enemmän alkuperäisiä osia alustassa, vaikka kilometrejä on yli tuplasti ja ikää 20 vuotta enemmän. Kovilla pakkasilla se ihan suosiolla lainaa auton, eikä yritäkkään ässää käymään. Toimiessaan on kyllä kaikinpuolin mukava auto, mutta luotettavuus aika heikkoa. Varmaan väyrysessä ei ole kaikkia samoja vikoja, mutta onhan niissä paljon yhteistä.
|
Mua jo väsyttää opetella ihan erilaisten autojen korjausta varsinkin kun noihin henkilöautoihin on hankala ulkosalla ryömiä alle. w123 remontit opettelin yli 20 vuoden aikana. Siitä jäi mulle yhtenä asiana mieleen kuitenkin mikä pitäs olla paremmin jatkossa, minkämoinen peli pitää hommata, että pystyy myös takaperin liikkumaan kärryn kanssa normaaleissa paikoissa, joissa myös ylämäki mahdollinen?
Mul oli w123 manuaali 300 dieselin kanssa 3,07 perällä vaikeuksia jo n. 1000 kilon kärryn kanssa taaksepäin pääsemisessä. Pienessä ylämäessä pedaali oli todellakin syvällä ja saatta mul kärry joskus 2000 kiloa painaa.
Kiinnostaa mikä tavallinen käyttis toimis myös takaperin kärriajossa? Ihmettelen vähän tässä suhteessa myös kun hommasin Jumpperin, se jaksaa kyllä mennä etiäpäin, mutta pakki on vääränlainen työkäyttöön. Hiluxi on tässä mielessä ollut kunnollinen.