![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuota tuota.. ihan vain nopeasti kysyn että kumpaa osiota nyt tarkastelet tässä liikennekaaressa, tavaraliikennettä vai henkilöliikennettä. Tavarapuolesta ei ole kokemusta mutta henkilöliikennepuolelta sen verran että se puoli menee hulinaksi ja pahasti, siellä on sitten sekaisin taksit joissa käy kortti, käteinen ynnä muut, siellä on pikkupakut jotka ajavat "paketteja" ja taksiliikennettä, pikkukuorma-autoja jotka ajavat em. tavalla kaikkea ja sillei... tokikin siten että yrittäjä määrää itse hinnan eli basaarihuutokauppaa tolpalla kuka nahkansa myy halvimmalla. Päivällä voi olla että saat oikean taksin jossa voit maksaa kortilla ja saat kuitin ja illalla sitten saat.. jotain.. ja käteisellä.. ilman kuittia... Homma alkaa 1.7.2018 (sattumoisin sunnuntai) joten veikkaan että sen oikean taksin saanti voi olla hankalaa koska tuona päivänä poistuu ajovuorovelvoitteet, päivystysvelvoitteet ynn' muut nyt taksialaa säätelevät lait ja asetukset. Voi olla että lauantai-illan "purkuliikenne" takkuaa jos(kun) taksit lähtevät kotiin 00.01 sununtain viettoon koska uusi laki sen mahdollistaa. Olen tätä sanonut kun tämä liikennekaari alkoi hahmottua ja sanon vastakin... Kannattaa varoa mitä toivoo ettei saa mitä pyyttää.... Jo nyt eläkeläiset täällä ovat aidosti huolissaan kuinka käy taksipalveluiden. Nyt voi alkaa kumoamaan oletettuja väitteitä... p.s. 1.7.2018 tarkoittaa sitä että taksiyrittäjä päättää itse milloin auto on ajossa, mitä kyyti maksaa ja mikä käy maksutavaksi ja tähän on asiakkaan tyytyminen.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Niinhän se on muillakin aloilla. Asiakas voi jättää ottamatta kyydin ja mennä vaikka kilpailevan yrittäjän kyytiin jolla on parempi hinta/palvelu. Sitä kutsutaan markkinataloudeksi ja useimmissa tapauksissa se toimii huomattavasti paremmin kuin valtion sääntely.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siinä vain on se pikku juttu tässä uudessa tulevassa mallissa verrattuna nykyiseen että myös hinnat ovat yrittäjän itse päätettävissä. Tällä hetkellä kaikki Suomen taksit ajavat samalla taksalla ja tämä käytäntö on voimassa koko maassa pl. ahvenanmaa. Taksan päättää ja vahvistaa Valtioneuvosto. Tulevaisuudessa hinnat päättää yrittäjä. Jos hinta ei miellytä niin elä käytä.. kävele tai hommaa itse halvempi... ja juuri tästä kaikki taksiyrittäjät ovat isoon ääneen varoittaneet mutta kun totuutta ei haluta uskoa. Alalle tulee pahimmillaan selkeät 2:det markkinat, päivällä saat luotettavan taksin jossa käy korttikin ja saat kuitin, illalla/yöllä on mahdollisuus saada auto jossa käy vain käteinen ja et saa kuittia ja hinta on sitten jotain muuta kuin 9€ lähtömaksu + 1,57€/km. Tuntuisiko kivalle kun auto oven edessä ja kun istut autoon niin mittarissa on 50€ ja kilometri maksaa 5€ ja kun alat nillittämään ja vaadit poliisin paikalle niin poliisi tulee ja sanoo että maksa pois. Tukholman malli.. Mutta elä usko minua... mutta muista mistä olen varoittanut eläkä ole minulle vihainen jos olen valitettavasti oikeassa. Näyttäkää minulle yksikään yrittäjä joka alkaa myymään omaa tuotetta,osaamistaan tai palveluitaan alle omakustanteen. Jos hinta ei kelpaa niin tuote myydään seuraavalle ja toinen jää nuolemaan näppejään... Ippekin tietää tämän, joskus näppejään nuolee yrittäjä, joskus asiakas... Mutta minäpä menen taasen.... ois vähän homma... t: taksiyrittäjä |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos teilläpäin nykyinen systeemin toimii, niin tehän voitte ihan hyvin jatkaa samaan malliin. Jos asiakkaat on tyytyväisiä palveluun, niin kyllä ne teille soittaa jatkossakin. Meillä taas nykyinen systeemi ei toimi ja laki estää uusien kilpailijoiden tulon markkinoille. Töitä kyllä riittäisi erityisesti talvisin. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta taksialaa rajumpi veto taitaa olla tuo traktoreiden suosiminen kuljetuspuolella. Ei liikennelupaa,alemman veron polttoaine, ei ammattipätevyyksiä(?), ja kaikkeen vielä maataloustuki päälle niin alkaa olla markkinaetu mallillaan. Eli rahaksi muutettuna n.10-30 egeä per tunti suoraa tukea riippuen yrittäjästä. Nii ja ei tarvi maksaa duunarin velvoitteita tai palkkoja niin kuin kuuluu koska niitä ei valvota kun ei tarvi sitä lupaa. Ei ihme jos skallissa hieman kyrsii....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Siis huvittavintahan tässä on se että suurin ääneen huutaja taksialan vapauttamisen puolesta on ollut eräs pääkaupunkiseudulla toimiva taksi/joukkarifirma, ainakin sen perusteella mitä itse olen asiaa lueskellut...
Yhdessä vaiheessa jopa oli luvannut työllistää maahanmuuttajat tai jotain sinne päin.. oliko että evitskogin porukka olisi saanut töitä. Eipä sitten helähtänyt päässä ajatus että nyt tuo samainen porukka saa jokainen oman taksin kunhan vain täyttää kriteerit, joten voi olla kohtasiinä firmassa paljon paljon autoja mutta vähän kuskeja... ![]() En mainitse firman nimeä mutta kun lukuja katsoi niin tuolla liikevaihdolla ei ole hurraamista tuloksen kannalta katsottuna.. ts. hyvin on kupattu rahat pois firmasta.... Tosiasiassa se mikä "isoja yrityksiä" kiinnostaa ovat seuraavat kaupungit, Helsinki Turku Kuopio Tampere Oulu Miksi? Yliopistosairaalat ja sieltä pitkät kelakyydit. Näihin mittaroitu joukkari ajamaan "taksikyytejä" ja kuskille ohjeet "ei oteta alle 100km keikkoja vastaan". Ääneenhän tätä ei tietenkään sanota. Tukityöllistettyä porukkaa ajamaan ja pääomatulojen kautta rahat taskuihin. Tällä saadaan painettua kuljettajan palkkakulut alemmas jolloin jää enempi rahaa taksifirmaan. Tässä se on "liikennekaari" taksien osalta selkosuomeksi sanottuna, muut seikat kuten juurikin päivystysvelvollisuus, hinnoittelu ynä muut ovat vain lisäporkkanoita "joista voidaan luopua", jos menee vaikeaksi. Tämä siellä on takana, ei pääomasijoittajia kiinnosta pätkääkään mitä illalla tai viikonloppuna saati jossain perähinkkilässä takseilla tehdään, iso raha liikkuu yliopistosairaaloiden pitkissä paluukyydeissä. Paarikuljetus Meikusta vaikka Sodankylään. Taksaluokka 3. + 5,90€ lähtömaksu + paarilisä 29,20€ ja vaikka 3 kpl taukoa a 1h (45,90€/h). Laskekaa itse.. Aikaa menee mutta on kannattava keikka vaikka auto tulisi junalla pois (ne kulut muuten menee verotuksessa läpi). Näitä ja muita sieltä tullaan kuorimaan ja rahat pääomatuloina taskuun. Olen puhunut, tässä on "liikennekaari" taksien osalta paljaaksi riisuttuna. Muu on vain myyntisälää ympärillä. Toki bonarina voidaan myydä hyvähintaisia koulukyytejä, niissäkin liikkuu hyvin raha kun takana on lakikirja johon nojata jos koulu on pakkoraossa kyydin järjestämisen suhteen. En yhtään ihmettele miksi maa on tässä tilassa taloudellisesti. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Joo saas nähä, mihin menee tällä suunnalla. Tähän mennessä minua ei ole juurikaan kuitit ynnämuut kiinnostanu, jos olen karkeasti laskien puoleen hintaan päässyt aasta paikkaan bee..
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Oottakaapa, kunhan nuo tiet, rautatiet ja lentoliikenne, vielä saadaan yhtiölle, jonka omistaa ulkomainen pääomasijoittaja.
Käy Carunat.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ja ainakin täälläpäin, mitä noita muutama traktori ajaa tienpäällä rahtia, on ihan tasan liikenneluvallisia kuljetuksia verollisilla polttoaineilla, eikä liity maatalouteen, eikä tukiaisiin mitenkään...eikä muuten omista maatakaan kumpikaan jotka yhtäkkiä tuli mieleen. Sitten on ne jotka ajavat omaa tavaraa....jota voi ajaa ihan sillä scaniallakin, mutta järkevämpää ajaa olemassa olevalla traktorilla, kuin ostaa lisää murheita pihaan seisomaan suurimmaksi osaksi vuotta....se käyttöaste nääs! ;-) sitähän ne kuulin radiossa hehkuttavan taxaritkin, että loistavaa kun taxilla voi nyt jatkossa ajaa muutakin, kuin sitä mummoa apteekkiin ja sitten pirssi seisoo 18h pihassa odottamassa sitä seuraavaa kuskattavaksi....täällä maalla siis, jossa sitä kuskattavaa ei ole muuten kuin viikonloppuisin (kaikki ei asu onneksi ruuhkasuomessa ![]() Viimeksi muokannut piippu : 23.09.2016 20:20 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|