![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kysellään täälläkin samaa kuin tuolla toisella jeep sivustolla, eli olen tällä viikolla menossa katsomaan 04 kj:ta 2,8crd dieselillä. Tämä olisi minulle ensimmäinen dieselauto(johtuu vittuutumisesta bensa wj:n ja yj jeeppien kulutukseen) joten minulle aivan täysin tuntematon ainakin tekniikan puolesta. Nyt siis tarvittaisiin vinkkejä tälläisen ostajalle, siellä toisella sivustolla joku kehotti tutkimaan automaatin toiminnan kylmänä kunnolla oliko tähän vinkkejä?. Onko tässäkin mallissa mahdollista olla vain liukkaalla alustalla sallittu neliveto? Kaikki muutkin ns "tyyppiviat" sekä ominaisuudet kiinnostaa, remontteja autoon oli tehty vajaan vuoden sisään nokkahihna kiristäjä vesipumppu joka kuulemma erittäin kallista teettää?. lisäksi etujarruja oli uusittu sekä joku takaperän lähellä oleva osa joka näistä hajoaa yleisesti?. Sitten vielä se että miten tuollanen kohtuullisen painava jeeppi liikkuu tällä kyseisellä tekniikalla ja automaatilla? ei varmaa voi eikä kannata verrata bensajeeppeihin mutta kun kokemuksia ei vielä muista jeepeistä ole. ps. pari päivää tietoa hakenut netistä niin jos täällä jollain nyt sattuisi vaikka olemaan itsellään tämä laite.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Korotin omaa autoa H&R:n jousilla 40mm, todellisuudessa nousenee enemmän. (Auto vielä pukeilla.)
Millaista rengastusta olette laittaneet? Nyt paikallaan 235/70/16" vakiot(?). Ilmeisesti 245/70/16 menee heittämällä, mutta miten esim. 245/75/16 tai 265/70/16 ?
__________________
Jeep Cherokee KJ 2004 2.4B |
|
#3
|
||||
|
||||
Kumit KJ:hin.
Isommisaa renkaissa ensin rupeaa kääntäessä kumi ottamaan etupyöränaukon takana olevaan saumaan. Sen pois leipomalla ja 1,5" korotuksella sain omaan sopimaan 235/85-16 Insa Special Tracit. Tosin maastossa joustaessaan hankaili vieläkin hellästi pyörän kaariin.
Pohjaan joustaessa takana kanhaa hellästi vielä pyörän kaariin. Nämä alla mainitut renkaat sopinee alkuperäisillä vanteilla sellaisenaan alla pyörimään. Vannehaku antaa seuraavaa tietoa. Jeep - Cherokee / Liberty (KJ) 2001- Automallin hakuehdot: Pulttijako:5x114.3, ET:20-42, Keskireikä:71,5, Rengaskoot: 235/70R16 255/65R16 235/65R17 235/60R18 235/60R18 255/55R18 255/55R18 255/50R19 255/50R19 275/45R19 255/45R20 265/35R22
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kiitos näistä. Hyvännäköinen tuo sinun Jeeppi!
Onko teipattu vai maalattu nuo mustaukset korissa?Juttelin yhden KJ:n omistajan kanssa ja 2" korotuksella hänellä oli ollut alla 245/75/16" mutiaiset ja oli hyvin mahtuneet pyörimään. Taidan mennä itse samaan rengaskokoon. Pitää sit modata lätyksi se yksi pyöräkotelin ulkonema jos tarvetta.
__________________
Jeep Cherokee KJ 2004 2.4B |
|
#5
|
||||
|
||||
Kaksiväri maalaus.
Tuossa mun KJ:ssä on katto, konepellistä osa, puskurit varapyöräteline ja ovien alaosat ruiskutettu Pumpper paint mustalla ja tarvis kohtapuolin vetää uudestaan kun on kaikennäköistä jälkeä sielä täällä. Vanteiden vihreän kumimaalin alla on korin värinen oranssi maali.
1,5" korotusta joka kulmassa ja alusta on täysin panssaroitu. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Tervehdys kaakosta. Minulla on ollut kesäpyörinä nyt 245/70/16 vakiovanteilla. renkaina "paljon haukutut" BFG All Terrainit, mahtunut ihan vaivatta pyörimään, uusissahan on toista senttiä kulutuspintaa... Auto on 2006 CRD, 2,8 turbodiesel, automaattilootalla. Alusta on ihan vakiokunnossa. Koneessa on vääntöä mielestäni ihan kivasti, 400 Nm! On riittänyt hyvin eläkeläisen kyydittämiseen
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ihan tiedoksi: termarikotelo 2.4 bensassa on muovia. Aloin vaihtamaan lämpötila-anturia, niin kuului naks ja koko kierre lähti anturin mukaan kotelosta ja jäähdytinnesteet tuli tallin pihaan. No nyt paikallaan uusi kotelo, termari ja anturi. Vikakoodia ei ainakaan tänä aamuna enää tullut.
Kotelon pultit oli aivan jumalattoman lujassa lohkossa kiinni, meinasi usko loppua jo avatessa. Tätä varten pitää irroittaa laturi ja apulaite remmi. Korotus on nyt paikallaan ja auto alkoi näytämään yht'äkkiä maasturilta jossa on liian pienet renkaat alla. Jos ei pian löydy käytettyjä kumeja edullisesti, niin pitää pistää tilaus Saksan maalle tai kävellä paikalliseen rengasliikkeeseen.
__________________
Jeep Cherokee KJ 2004 2.4B |
|
#8
|
|||
|
|||
|
245/70/16 Insa turbot mahtuu hyvin pyörimään tuolla 40mm korotuksella. Pikkuisen piti muokata sisälokarin etupäätä ku meinasi vähän raapia.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Hämmästyksekseni mahtuu pyörimään ilman etusisälokarin muokkausta, ihan hiukan hipoo siihen sumuvalon luukun alle. 40mm korotus on ja vakiovanteet. Taitaa olla kamper/kaster kulmat just sopivat pyöräkoon kasvatukselle. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Onkos näissä raitisilmasuodatinta jossain?
![]() 2,4 litranen benziini ja 2005 malli kyseessä.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Jeep Cherokee KJ (Liberty) 2001 | Eskimo | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 08.07.2016 07:56 |
| Myydään Jeep Cherokee KJ 2.8 diesel 7500€ | JJH | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.01.2016 11:19 |
| Ostetaan Jeep Cherokee KJ (Liberty) | Rutku | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.08.2015 12:11 |
| Myydään Osina Jeep KJ Cherokee 2.4 | kozelmuz | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.09.2014 21:00 |
| Myyty Jeep Cherokee KJ kattotelineet | J0hannes | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 15.04.2013 13:24 |