![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mulla on 3kva ups ja sen jatkeena honda eu70is sähköstartilla. Pitää laittaa vielä automatiikka et käynnistyy ennen kuin ups kyykkää. Helpottaa elämää kun ei valot eikä ihmemies katkea kesken lähetyksen.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vähän kuin varavoimaan liittyen entisöin tuossa tovin sitten tuollaisen Petromaxin..
![]() Ei kovin informatiivinen kuva mutta siis kyseessä vanhan ajan voimavalolyhty joka toimii petroolilla, ei tartte siis sähköä mutta käynnistys on oma värkkäämisensä (turvallisesti). Silti kiva olla täällä maalla ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tämmönen ittellä, jostain Pv:n laitoksesta purettu suomalais-saksalainen täysin automaattinen varavoimakone. Ikää tällä on jo 56v ja alle tuhannen tiimaa oli mittarissa kun ostin pari vuotta sitten. 22 kw ainakin sieti resistiivistä kuormaa kun testasin. Moottori on Valmet 409D, jota ei raktoreihin ikinä päätynyt, käyttö tais jäädä vain näihin. Kytkettiin pirttiin siten että mittarin jälkeen tuli erillinen kisko 25 a sulakkeilla ja syöttö 32:lle ulkorasialle. Koneen sähkökaappiin syöttö jossa on kontaktorit syötölle ja kaikki automatiikka on mm. ajastinreleillä ja ohjelmakiekoilla. Pirtin keskuksessa oli siten vielä vaihtokytkin jolla valittiin suora verkko tai automaattinen syöttö. Tuossa mökissä tarvetta olikin kun ei ollut kuin sähkölämmitys patterit + ilp. Moottorilämmitin toimi ajastimella niin ettei yhtäsoittoa porruuta, ja kaapissa oli myös pakkasvahti. Katos oli myös päällä.
Tässä uudessa osotteessa ei niin ole tarvetta kun pelletillä lämpiää ja varavoimaksi riittäis ups tai edullisemmin tehtynä invertteri ja akku pitään pirtissä lämmöt. Tämäkin kun on iänaikasten 400v avojohtojen aluetta niin katkoja on ollut niistäkin johtuen, ei vain isompien linjojen päälle kaatuneista puista. Vaunuun meinasin tuon asentaa yhdessä 20 kw ruuvikompuran kanssa. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Uuremmissa ei ole enää tenupihtejä Niissä pumpataan "liekinheittimelle" paine, siitä kaasua sukkaan ja tultaperään hetken perästä voikin sitten aukasta kaasuhanan ja sammutella liekittimen
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Jos palataan aggregaatteihin
Onko itävaltalaisesta Zipper merkistä mielipiteitä?
esmes: http://www.zipper-maschinen-shop.de/...-STE11000.html
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() -sami- |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Käyttää kiinalaista hondakopiomoottoria. Veikkaan että aasiaan osoittaa muukin valmistus... Toki aika hyvältä vaikuttaa tuo Loncin mikä kaverilla on ollut ammattikäytössä Avantissa jo jonkun aikaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
||||
|
||||
![]() Kysely jatkuu...
Mitenhän tähän suhtautuisi:
https://kauppa.rellunkulma.fi/produc...010000w-handai Sanoi täti että yleensä Loncin moottori. Ei jaksanut varmistaa kun sähköpostilla kysyin.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Minulla on ollut Hondan aggregaatteja. Jos vertaan 5000VA Hondaan, kun on omista teholtaan lähinnä. Hondassa on 13hv/390cm3 kone, eli karkeasti jakaen 384VA/hv tai 12.9VA/cm3. Se ainakin on toiminut. Jos siitä kiinalaisesta luvataan 9500VA ja siinä on 20hv/614cm3 kone, niin samalla jakolaskulla moottorin kuormaksi tulisi 475VA/hv ja 15.5VA/cm3. Vähän enemmän siis on moottorille laitettu kuormaa, jos luvattu jatkuva lähtöteho 9500VA pitää. Honda antaa ainakin mitä luvataan, on kokeiltu työmailla. Kun tiedetään, että 1hv on 746W (eli siis 746VA jos tehokerroin on 1.0, siis resistiivinen kuorma), niin jäähän siinä kiinalaisessa vielä laskelmassa hyötysuhteellekin tilaa. Hyötysuhde on aina aika reilustikin alle 100%, joten hevosvoimasta ei mitenkään saa 746VA sähkötehoa.
__________________
Jukka |