Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.07.2016, 03:18
hami hami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.05
Sijainti: kitula
Viestit: 115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kertokaas nyt sitten joku ammattihitsareista, mikä on sellainen parempi maski joka tarjoaa edes lähelle vastaavan näkökentän laajuuden kuin euromaski, joka tarjoaa myös hitsauksen aikana mahdollisuuden nähdä ympärilleen muutakin kuin mustaa, ja joka on yhtä simppeli ja hyvä käyttää sekä rälläköidessä että hitsatessa?

Olen koittanut kovasti etsiä, en ole löytänyt.. eihän tuo euromaski missään nimessä täydellinen ole, se on ihan selvä juttu. Mutta on selvästi paras kompromissi mitä itsellä tullut vastaan
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No tuon näkökenttä on ehkä sellaisen 1/3 siitä mitä euromaskissa, toki hieman laajempi kuin keskiverto perus hitsausmaskissa. Sivulle ei kuitenkaan näe mitään päätään kääntämättä on räppänä auki tai ei, ja hitsatessa ei ole ollenkaan tummentamatonta näkökenttää mistä näkisi sivusilmällä tai ala/ yläpuolelta hitsattavan alueen ja valokaaren ulkopuolelle.

Ei jatkoon minun osalta
Lainailin näitä viestejä sieltä täältä ko en osannu,
Jolillaki herkemmät silimät niin saattaa euromaski tuottaa pikkusen vaikeuksia ko
alethan hitsailehan vähä paksumpaa rautaa ja jonku hetken
Sama se pikku heppailulle niin silloin sama mikä potta päässä
speedgaassi oli mulle hyvä? ja euromaski ei sopinu ollenkhan.
Jo sillä euromaskilaki hitsaa jos ei muuta ko naapurin pemarin pakoputkea hitsaa,
oikeishin hitsaukshin siittei ole!!

Ja täss en oo mä? ko sit vsat

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.07.2016, 06:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hami Näytä viesti
Joillaki herkemmät silmät niin saattaa euromaski tuottaa pikkusen vaikeuksia ko aletaan hitsailehan vähä paksumpaa rautaa ja jonku hetken
Sama se pikku heppailulle niin silloin sama mikä potta päässä speedgaassi oli mulle hyvä? ja euromaski ei sopinu ollenkhan.

Jo sillä euromaskilaki hitsaa jos ei muuta ko naapurin pemarin pakoputkea hitsaa, oikeishin hitsaukshin siittei ole!!
Eli siis näyttää edelleen siltä, että nämä on puhtaasti makuasioita. Tuntuu siltä että nimenomaan euromaski herättää vahvoja puolesta-ja-vastaan- mielipiteitä. Toisilla joilla on herkemmät silmät eivät selkeästi voi avoimempaa maskia siis käyttää, ja toiset voi hitsata telakalla laivaterästä päivät pitkät samalla maskilla ilman hämminkiä. Jatkamme siis samalla kaavalla kuin tähänkin asti, jokainen käyttäköön sitä maskia mikä itsestä parhaalta tuntuu. Toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä täsmää siis tässäkin

Olen minä tallissa rakentanut pitkää päivää putkirunkohärveliä tai muuten hitsaillut pitkin päivää tuntikausia, välissä rälläkän käyttöä ja kaljaa. Ei ainakaan siinä käytössä omille silmille avoin maski ole tuottanut ongelmia. Eihän se toki sama asia ole kuin ammatikseen hitsata
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.07.2016, 12:27
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Ei minulla ole ikinä tullut mitään oireita euromaskin kanssa vaikka olisi kuinka paljon ollut virtaa. Parhaimmillaan neljä poltinta puolen metrin etäisyydellä kasvoista ja kaikissa n.30V/300A. Ilman suojia nahka palaa todella nopeasti.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.07.2016, 12:32
hami hami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.05.05
Sijainti: kitula
Viestit: 115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eli siis näyttää edelleen siltä, että nämä on puhtaasti makuasioita. Tuntuu siltä että nimenomaan euromaski herättää vahvoja puolesta-ja-vastaan- mielipiteitä. Toisilla joilla on herkemmät silmät eivät selkeästi voi avoimempaa maskia siis käyttää, ja toiset voi hitsata telakalla laivaterästä päivät pitkät samalla maskilla ilman hämminkiä. Jatkamme siis samalla kaavalla kuin tähänkin asti, jokainen käyttäköön sitä maskia mikä itsestä parhaalta tuntuu. Toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä täsmää siis tässäkin

Olen minä tallissa rakentanut pitkää päivää putkirunkohärveliä tai muuten hitsaillut pitkin päivää tuntikausia, välissä rälläkän käyttöä ja kaljaa. Ei ainakaan siinä käytössä omille silmille avoin maski ole tuottanut ongelmia. Eihän se toki sama asia ole kuin ammatikseen hitsata
Näin se mennee, putkirunkohärveliä tehessä ei palajo amppeereja tarvi niin se pelastaa ainaki minun silimät
Itte olen polttanu silimät niin monesti että sillä tullu niin herkäksi tuolle hitsin valole
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.07.2016, 13:43
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Tamforce lukee tuossa mun automaattimaskissa. Se tuntui toimivan ihan riittävän nopeasti.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.07.2016, 10:07
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Suomi
Viestit: 2.497
Perusasetus

Hyvä, että pääsit aloittelemaan hyvällä vehkeellä autonelvyttäjän uraasi. Nyt voit aina verrata tähän kokemukseen.

Ostin itselleni käytetyn kolmivaiheinvertterimigin valovirtakoneiden jälkeen. Ilo on kuulla tasaista valokaaren palamista sen valovirtaisen räkimisen sijaan. 800 € sijoitus oli ehdottoman kannattava! Sammutinpullosta tehty hiilidioksidipullo on itselläni, enkä ole muuta osannut kaivata kokemusten puutteeessa.

Appivainaa painosti turaamaan sunnyaan huonoin sähköin täytelankamarkettihirvityksellä. Kutsuin toimintaa kiroilemiseksi hitsaamisen asemesta.

Ja ääni monipuoliselle Euromaskille täältäkin.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.07.2016, 07:52
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Hitsauskoulu jatkui eilen uusilla turaelmilla. Samaisella Kemppi minarcmig Adaptive 170:lla hitsasin 50mm kulmarautaa kiinni toiseen. Pääty vastaan pääty. Huolellinen putsaus kulmahiomakoneella.

Koneen volyymit 3,5 mm levyn kohdalle ja lanka palamaan. Ihmetys oli suuri kun saatoin savun hälvettyä todeta, että nuo kappaleet olivat kiinnittyneet toisiinsa. Hyvin jaksoi pikku miggi polttaa noinkin paksua rautaa. Sauma oli mielestäni hyvä ja sula tunkeutui kumpaankin kappaleeseen eikä jäänyt kylmäknööliksi pinnalle.

Hitsauksen päälle tuli Hammerite-maalia ja nyt kiiltää peräkärry kuin Nasan raketti. Kyllä kelpaa

Mistä sais lisää hitsattavaa ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.07.2016, 18:07
Kris Kris ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 220
Perusasetus

Itse ostin Migatronicin Automig 273 ja siihen sammutinpullosta hiilaripullo. Lisävarusteena otin langansyötön säätimen polttimeen. Tyytyväinen olen itse ainakin tähän kapistukseen.
__________________
No mä nyt vaan oon sellanen! Päästelen suustani mitä sattuu!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.07.2016, 08:17
Hitech Hitech ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.07.16
Sijainti: Kontiolahti, Suomi
Viestit: 12
Perusasetus

Kemppiä


Itsellä kokemusta oikeastaan vain Kempin koneista.
Tällä hetkellä tallissa seisoo melkein käyttämättömänä Kemppi PS 2800, FU20 lankalaatikko ja TU20 Tiggi.

Itse jotenkin luotan enemmän näihin vanhoihin koneisiin, niissä ei ole mitään pikkusatiaisia piirilevyllä vaan ne voi korjata jos joku kyrvähtää (Jos pysyy kolvi kädessä). Itellä tosin sattuu kaveripiirissä olemaan seppä joka noita korjaa, niin mikäs ollessa

Eli jos jollain seisoo tuollainen aarre nurkassa, mistä on kortti palanut niin minun kautta saa tietoa kuka niitä oikeasti osaa huokeaan hintaan korjata

Vielä ei Jeeppiä ole tarvinnut hitsailla (Kohta pakoputkijumppaa), mutta pojan apupyöriä sain viikolla jatkaa pidemmiksi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.07.2016, 09:34
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Hitsauskoulu jatkui eilen uusilla turaelmilla. Samaisella Kemppi minarcmig Adaptive 170:lla hitsasin 50mm kulmarautaa kiinni toiseen. Pääty vastaan pääty. Huolellinen putsaus kulmahiomakoneella.

Koneen volyymit 3,5 mm levyn kohdalle ja lanka palamaan. Ihmetys oli suuri kun saatoin savun hälvettyä todeta, että nuo kappaleet olivat kiinnittyneet toisiinsa. Hyvin jaksoi pikku miggi polttaa noinkin paksua rautaa. Sauma oli mielestäni hyvä ja sula tunkeutui kumpaankin kappaleeseen eikä jäänyt kylmäknööliksi pinnalle.

Hitsauksen päälle tuli Hammerite-maalia ja nyt kiiltää peräkärry kuin Nasan raketti. Kyllä kelpaa

Mistä sais lisää hitsattavaa ?
Mä voin tuoda mun Jeepin sulle hitsattavaksi, niin saat hitsata sen pohjan umpeen.

No ei vaan. Tuli itelle hankittua kaverilta "lainaan" ainakin 20v käyttämättömänä seissyt Kempin Migomag. Sormet syyhyäisi päästä kokeilemaan, mutta mukaan tuli tyhjä kaasupullo, joka käsittääkseni on omistuspullo, mutta tarra puuttuu syystä tai toisesta. Mikäs näissä on homman nimi jos yrittää mennä täyttämään pulloa, josta puuttuu tarra sen omistajuudesta? Ensimmäisenä varmaan herää kysymys, että onko se varastettu pullo?

Onko vuokra- ja omistuspulloilla eri paikat, joissa niitä täytellään vai miten se ylipäätään menee?

edittinä vielä semmonen, että löytyykö omistuspulloista ihan mustaa valkosella, eli joku paperi, jonka voi tarvittaessa/ pitää viedä mukana kun käy täyttämässä pulloa?

Viimeksi muokannut Karvapöpö : 29.07.2016 12:16
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mig


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mig... jyrden O/M/V Muut 4 15.01.2011 12:50
Myydään Mig Rekisteröimätön O/M/V Muut 1 06.01.2010 11:18
O: Mig Jagar O/M/V Muut 8 02.01.2007 00:32
o: mig methäman O/M/V Muut 0 12.04.2006 11:22
O: MIG kumilusmu O/M/V Muut 0 27.08.2003 14:46


Sivu luotu: 09:04 (GMT +2).