![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mä ajattelin laittaa tohon jeeppiin mikran pakoputken niin sais mikran kulutuksen. Sit mettäreissuja varten laitan tojotan pakoputken niin saan tojotan etenemiskyvyn(2wd hiacen). ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Toi muuten olisikin kätevää.. laittaisi vaikka pari eri kokoista kuristinta pakosatsien jälkeen, ja sitten kolmantena kunnon tuuban mistä käryt kulkee sutjakkaasti. Voisi aina vaikka hytistä kahvaa kääntämällä valita torven mistä pakokaasut kulkee ja sillä määrittää millaisella kulutuksella nyt haluan ajaa
![]() Mutta jos nyt ihan tosissaan puhutaan, niin vaikkapa täältä voi lukea miten pakosarjat/ peltisarjat vaikuttaa koneen teho- ja vääntökäyrään; huomioidaan sitten se että nimenomaan pakosarjat ja kollektori(t) on se mikä eniten vaikuttaa teho- ja vääntökäyrään. Loppuputki kun on siinä määrin kunnossa että se hengittää niin hyvä juttu. Kulutukseen homma voi vaikuttaa hieman vain siinä tapauksessa, jos teho- ja vääntökäyrä muuttuu merkittävästi ja sitä kautta konetta pitää ajaa eri tavalla kuin ennen. http://www.hotrod.com/how-to/engine/header-basics/
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 13.07.2016 13:21 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joko se tuo Suomussalmi luetaan lapiksi?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
no uskoin paulia. laitoin kollektoriin, kumpaankin, ja viel siihen x-putkeenkin paikan
![]() voi kokeilla ja kattoo mitä vaikuttaa. tyhjäkäynnillä säädön jälkeen 14.6 ja kierroksilla 11,8 näyttäs. nämä oli siitä x putkestä mitattu. kokeillaan lähipäivinä kollektoreista. kiihdytyspumppujen vivut joutu siirtään 2 kohtaan muuten veti hoikalle ja yskäs. 850BP hollikka kyseessä. suuttimien koko selvinnee kun pääsee ajelulle joskus.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
minkäs näkösiä tulppa-aivaimia porukka on rakentanu itte.
tilan ahtauden takia joutuu nyt irrottaa pakosarjan että saa 6 ja 8 syl tulpan kiristettyä. tars olla joku lambda hylsyn tyylinen
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Mutta yks hyvä konsti mulle opetettiin, kun ei MashBoxista pari tulppaa mahtunu pois, avulias kaveri (kiitos, nimim "cvy") kiersi niitä takas kiinnipäin ja sen jälkeen kopautti posliinit lattialle ja sanoi että nyt mahtuu ![]() Antoi vielä vinkin lyhyemmistä tulpista, ne kun ostin niin ei tarvinu enää sarjoja irrotella. Lyhkäsempiä tulppia löytyy vaikka tuolta: http://www.uspartsperformance.fi/vir.../sytytystulpat Viimeksi muokannut Pauli : 13.07.2016 23:14 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
lyhkäsempii ei tähän hätään vastaavia kun AFR suosittelee löytynyt ngk7/6 tai chanpion rc12yc
vakiotulpilla ja koitan rakentaa speciaali avain. eilen ruiskittiin black satin pakosarja pinnote. kovalta kamalta vaikuttaa. esin hiekkapuhallus ohjeen mukaan. sen jälkee uunissa ruiskutettiin ja tunti 50 astetta. tän jälkee laitettiin kollektoreista 70/70rhs putki(2metriä pitkä), ja kosani sinne päähän pöhöttään. annettiin nousta jokapaikasta noin +400 asteeseen ja jäähdytys. 350ml meni pinnotetta, pitkiin hookerin sarjoihin.eli kaikki mitä oli. kama on riittosaa mutta tollanen sarja, niin ohimaalaus prosentti on suurta,vaikka ammattimaalari suihki tosi ohuelti, niinkuin neuvottiin. eli sen heidän sivuilla mainitsema 250ml mun kokemuksen mukaan ei riitä v8 pitkiin sarjoihin!
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiacen fuel cut | jykelä | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.09.2015 10:25 |
Myyty PLasmaleikkuri CUT-70 | kamian | O/M/V Muut | 1 | 10.07.2013 07:36 |
O: sj410 kojelauta ja pakoputkisto | Tontze | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.08.2007 16:07 |
Pajeron pakoputkisto ja puskuriakin... | Flugfiske | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 17.10.2006 09:29 |
cut & turn | Rojota | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 14.03.2006 09:12 |