Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2016, 12:22
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.522
Perusasetus

Mä ajattelin laittaa tohon jeeppiin mikran pakoputken niin sais mikran kulutuksen. Sit mettäreissuja varten laitan tojotan pakoputken niin saan tojotan etenemiskyvyn(2wd hiacen).

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2016, 13:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Toi muuten olisikin kätevää.. laittaisi vaikka pari eri kokoista kuristinta pakosatsien jälkeen, ja sitten kolmantena kunnon tuuban mistä käryt kulkee sutjakkaasti. Voisi aina vaikka hytistä kahvaa kääntämällä valita torven mistä pakokaasut kulkee ja sillä määrittää millaisella kulutuksella nyt haluan ajaa


Mutta jos nyt ihan tosissaan puhutaan, niin vaikkapa täältä voi lukea miten pakosarjat/ peltisarjat vaikuttaa koneen teho- ja vääntökäyrään; huomioidaan sitten se että nimenomaan pakosarjat ja kollektori(t) on se mikä eniten vaikuttaa teho- ja vääntökäyrään. Loppuputki kun on siinä määrin kunnossa että se hengittää niin hyvä juttu.
Kulutukseen homma voi vaikuttaa hieman vain siinä tapauksessa, jos teho- ja vääntökäyrä muuttuu merkittävästi ja sitä kautta konetta pitää ajaa eri tavalla kuin ennen.

http://www.hotrod.com/how-to/engine/header-basics/
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 13.07.2016 13:21
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.07.2016, 14:44
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Joko se tuo Suomussalmi luetaan lapiksi?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.07.2016, 20:32
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

no uskoin paulia. laitoin kollektoriin, kumpaankin, ja viel siihen x-putkeenkin paikan


voi kokeilla ja kattoo mitä vaikuttaa.
tyhjäkäynnillä säädön jälkeen 14.6 ja kierroksilla 11,8 näyttäs.
nämä oli siitä x putkestä mitattu.

kokeillaan lähipäivinä kollektoreista.

kiihdytyspumppujen vivut joutu siirtään 2 kohtaan muuten veti hoikalle ja yskäs.
850BP hollikka kyseessä.

suuttimien koko selvinnee kun pääsee ajelulle joskus.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.07.2016, 20:41
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

minkäs näkösiä tulppa-aivaimia porukka on rakentanu itte.
tilan ahtauden takia joutuu nyt irrottaa pakosarjan että saa 6 ja 8 syl tulpan kiristettyä.


tars olla joku lambda hylsyn tyylinen
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.07.2016, 22:02
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
no uskoin paulia. laitoin kollektoriin, kumpaankin, ja viel siihen x-putkeenkin paikan
Oikein, kyllä Wanhaa miestä täytyykin uskoa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
minkäs näkösiä tulppa-aivaimia porukka on rakentanu

tars olla joku lambda hylsyn tyylinen
Välillä joutunu joissain koneissa käyttää ohennettua lenkki-avainta.

Mutta yks hyvä konsti mulle opetettiin, kun ei MashBoxista pari tulppaa mahtunu pois, avulias kaveri (kiitos, nimim "cvy") kiersi niitä takas kiinnipäin ja sen jälkeen kopautti posliinit lattialle ja sanoi että nyt mahtuu

Antoi vielä vinkin lyhyemmistä tulpista, ne kun ostin niin ei tarvinu enää sarjoja irrotella.

Lyhkäsempiä tulppia löytyy vaikka tuolta: http://www.uspartsperformance.fi/vir.../sytytystulpat

Viimeksi muokannut Pauli : 13.07.2016 23:14
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.07.2016, 15:38
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

lyhkäsempii ei tähän hätään vastaavia kun AFR suosittelee löytynyt ngk7/6 tai chanpion rc12yc
vakiotulpilla ja koitan rakentaa speciaali avain.

eilen ruiskittiin black satin pakosarja pinnote.
kovalta kamalta vaikuttaa.

esin hiekkapuhallus ohjeen mukaan.
sen jälkee uunissa ruiskutettiin ja tunti 50 astetta.
tän jälkee laitettiin kollektoreista 70/70rhs putki(2metriä pitkä), ja kosani sinne päähän pöhöttään.

annettiin nousta jokapaikasta noin +400 asteeseen ja jäähdytys.

350ml meni pinnotetta, pitkiin hookerin sarjoihin.eli kaikki mitä oli.
kama on riittosaa mutta tollanen sarja, niin ohimaalaus prosentti on suurta,vaikka ammattimaalari suihki tosi ohuelti, niinkuin neuvottiin.

eli sen heidän sivuilla mainitsema 250ml mun kokemuksen mukaan ei riitä v8 pitkiin sarjoihin!
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiacen fuel cut jykelä Tekniikka & Jutustelu 0 29.09.2015 10:25
Myyty PLasmaleikkuri CUT-70 kamian O/M/V Muut 1 10.07.2013 07:36
O: sj410 kojelauta ja pakoputkisto Tontze O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.08.2007 16:07
Pajeron pakoputkisto ja puskuriakin... Flugfiske Tekniikka & Jutustelu 15 17.10.2006 09:29
cut & turn Rojota Tekniikka & Jutustelu 3 14.03.2006 09:12


Sivu luotu: 13:02 (GMT +2).