![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nietu, sulla menee nyt puuroa vellin sekaan. Mä en veloita asiakasta 160€/h, odotustaksa on 44,60€/h, sis alv 10%. Jos minä kyyditsen asiakasta vaikka tunnin ajan niin siitä harvemmin tulee 160€/h. Jos tuolla summalla viittat aiemmin mainitsemaasi 100 km matkaan johon vielä arvioit kuluvan noin 1 h aikaa niin olet kyllä hyvät luistot saanut. Tuollainen 100 km matka ottaa kokonaisuudessan aikaa min. 1½h ja juu se maksaa noin 160€ kokonaisuudessaan, karkeasti. Mutta ei se takaa autolle tuntituottoa 160€/h. Sihen kun ynätään paluumatka niin tuntituotto autolle ja kuskille on yhteenlaskettuna noin 50€/h, ollaan jo reilusti alle kaivurin hintatason ja nyt en tarkoita mitään perunakuokkaa. Alv kannale minä en voi mitään, sen määrää muu taho, jos se olisi 24% niin tässä maassa ei olisi kuin 1000 taksia koko maassa ja takulla hinta olisi kova, kovempi mitä nyt muka on. Kummassako on enempi pääomaa kiinni, vasarassa vai taksissa? Kumpaa käytetään pidemmän aikaa, vasaraa vai taksia? Vaihdatko vasaraa joka 20:nen naulalaatikon jälkeen? mitenkäs laskutat jos asiakas tilaa sinulta palvelun 24/7 ja edellyttää että palvelu pelaa 24/7, laitatko laskua vain 8h ajalta/vrk vaika ukon pitää olla 24/7 lähtökuopissa? Veikkaan että siellä päässä etsitään vimmalla sitä terävintä kynää.. ![]() Edelleen jos asiakas tilaa minun taksin pihaan odottamaan nin se mittari tako siihen 44,60€/h (sis alv 10%, auton ja miehen palkkoineen), matka sitten menee erikseen päälle. sulla on nyt vain rapia satku liikaa hintaa tossa mutta tässä se ei venettä kaada... ![]() Käydääs ny nukkumassa pari tuntii niin taitellaan sitten peistä lisää.. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Sä puhut nyt ventta tunnista.....Lainaus:
Ja veloitus riippuu tehtävästä.......Ja palvelu pelaa 24/7 jos sovitaan..... Ja munkin vehkeet maksaa enemmän kuin paskimmat teillä liikkuvat taksit...... Ja joskus jopa enemmän kuin parhaimmat....... Tässä faktaa VKL. pks. kuiteista...... 1. Kyyti 14 min. sis. myös eli odotuksen 22,80€, odotuksineen 97,7e/h 2. Kyyti 5 min. Ei odotuksia.15,2€.....182,4€/h Eli keskimäärin hyvä kuski ajaa kassaan sen 150€-160€/h...... Ja kukaan ei tilaa sitä autoo siiheen pihaan odotteleen......... Matkantekoon sitä tarvitaan...... Miksi asiakkaan pitää maksaa jostain muusta kun kyydistä? Eli tehdystä työstä asiakkaalle. Kerro sä jos sen paremmin tiedät...... Ja lopuksi.... Mä odottelen mieluummin kotona 16:00-07:00 välisen ajan mieluummin ilman korvausta kuin takasitolpalla........ Ja mä teen vain 8h päivää 10- tai 12h taksivuoron sijaan.....nuoremmat tehköön vaikka 365d/y. Ja nyt mennään vain 4pv/vko ja kokoajan vähenee....... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vapaa-aikaa ei voi edes määritellä ejurois...... ![]() ![]() ![]() Ammatinvalintakysymys...... ![]() ![]() ![]() Silti..... Taksi on hyvä tulonlähde opiskelijoille...... Mäkin rahoitin mun opiskelut -90 luvun alusta puoleen väliin opintolainan sijaan taksia ajamalla. Ja joka yö kun ajoin ja sain 1000mk kassaan lähdin nukkumaan enkä vetänyt vuoroa loppuun....... ![]() ![]() ![]() Jotta jaksoi olla skarppina aamulla 08:00 tietoa sisäistämas....... Oli profikat jotain muuta kun nykyään. Ja kun on töissä ei ehdi kuluttamaan......eli tupla hyöty........ Ja taitaa olla -90 markka vähintään tän päivän euro........ Viimeksi muokannut H_Nietu : 28.04.2016 00:48 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onhan suomessa jo toimiva järjestelmä taksien vapauttamisen jälkeen valvonnalle
Nytkin on verokalvi puhelin ahkerassa käytössä ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tässä kaikessa touhussa pitää ottaa mallia valtiolta. Otetaan aina sieltä mistä halvimmalla saadaan ja erittäin todennäköisesti se on aina joku ulkomainen firma. Näin se suomi lähtee valtion omalla opilla nousuun. En ymmärrä miksei noissa valtion/kunnan kilpailutuksissa voi olla joku vaatimus kotimaisuudesta? Varmaan se jotain eu määräystä rikkoo, mutta eipä nuo muutkaan maat paljon niitä määräyksiä noudata. Tuossa eräs kaveri mikä tekee raksahommia sanoi että ei siellä oikein suomea enää puhuta missään kunnan/valtion työmaalla. Jälki on myös sen mukaista kun kukaan ei valvo miten homma tehdään. Sitten maksetaan myöhemmin lisää kaikenmoisista korjauksista.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Mut kun tuuri ei riitä...
Huomenta.
Niin, sinä lasket tuntituottoa noiden keikkojen perusteella, mutta kun se ei oikeassa elämässä mene tuolla tavalla. Tuuri vaan normisti ei riitä. Se taksi palaa tyhjänä asemapaikalleen, eli hinta putoaa puoleen, ja jos ei tule keikkaa niin tuntituotto putoaa yhä alemmas ja alemmas. Voisi olettaa että PKS seudulla/isoimmisa kaupungeissa autolle hyvänä pidetty tuntituotto normivkl:nä on luokkaa 40-45€/h ja tuosta maksetaan kaikki kulut ml kuskin palkka jos kuski ajaa. Toki auto voi saada kyydin vierestä (on mullakin kääynyt niin tämän uran aikana jotain 3 kertaa) jos käy säkä, mutta kun siellä on autoja liikenteessä paljonkin joten keikka voi siitä vierestä mennä toiselle autolle mikä saattaa olla 10 km päässä tulossa asiakkaan luo. Kyllä kun saisikin tuntituoton tasolle 45€/h niin olisin onnellinen kuin sika puhtailla pahnoilla.... ja ei, se auto ei tao rahhoo koko vuorokauvven ajan, se takoo rahaa vain sen ajan kun data on auki. Toki jos on omia ajoja vuoron ulkopuolella niin niistä tulee kanssa mutta se on harvinaista herkkua... Nyt tämän aasinsillan kautta pääsemme sitten ratkomaan hintapolitiikkaa. Paljonko pitää ajojen lisääntyä jos hintaa alentaa vaikka 5% että päästään samaan tulokseen kuin nykyisillä taksoilla? Tämän pystyy ihan laskemaan. Veikkaan että tämän alan ongelma on siinä että yleisö ei tiedä alasta juurikaan, nähdään vain pinta eli siisti uudehko auto ja (toivottavasti) siististi pukeutunut kuski. Piiloon jää välityskeskus henkilökuntineen, maksujärjestelmät omine erikoiskortteineen (en nyt tarkoita pankki ja luottokortteja), mahdollisrt keskuskohtaist sopimukset jne jne jne. Kaupassakin näet vain siistit tilat ja hyvin (myyvästi) asetellut tuotteet joista otat haluamasi ja maksat, ilman valitusta.. Sama taksisssa, tilaat auton, auto vie sinut sinne minne haluat sinun valitemallasi ajankohdalla..... ja valitat hinnasta ![]() Moniko teistä tulee tilauksesta töihin uudenvuoden yönä alkaen 9€ (josta kuski saa sen 3€). Taksi tulee. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vapaa kilpailu joko toimii tai sitten ei. Esimerkkinä katsastustoiminta, kapitalismi on toiminut ja katsastuspisteitä on nykyään joka kulmalla mutta ei hinnat minnekään ole laskeneet. Eli ei tarjonnan lisääminen välttämättä johda kustannustason laskuun.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pääkaupunkiseudulla operoivan taksiauton keskimääräinen myynti vuositasolla ei liene edes 30 €/h, ja tunteja n. 4500.
Noin niinkuin laskelmien pohjiks.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta ainahan sitä kuvitella että tämä kultakaivos on.... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Paljonko tavallinen kansalainen olisi valmis maksamaan kuukaudessa liikkumisen palveluista ? Kuinka moni on tutustunut tähän MaaS palveluajatukseen ?
Eli maksat xxx € / kk ja saat ajella, kulkea, käyttää laajakaista jne. Vastineeksi oman auton pito kallistuisi, koska tällainen nerokas kaikille avoin liikkumisen ja matkaketjutusten yhdistävä rajapintaoperaattori tottakai olisi liikeyritys jonka ideoloGiaan ei mahtune yksitysautoilu ja sooloilu... Nyt tässäkin ketjussa huomataan, kuinka huomio keskittyy tavallaan ihan muuhun kuin oleelliseen, eikä nähdä sitä todellista, uhkaa tai mahdollisuutta.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Miten toi tuotto lasketaan? Tosta 25e;stä pois palkat ja kulut sekä verot vai onko tosta tunti tulosta noi laskettu jo pois ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Sullakin laskukonees vikaa.......Lainaus:
Ja melken meen salettiin että sunkin auton on vapaat pidettävä. Eli ei liiku jokapäivä. Mun käsityksen mukaan vuoronpituus on 12h/d tai vähemmän..... Ja jos liikkuu 12h/d niin nsiitä ei tuu 4500 tuntia...... Todellisuudessa lukema on paljon pienempi........ Sorry. Lainaus:
Ei kovin moni.....kun niistä ei saa korvausta....... Normi kansalainen matkustaa työpaikalleen ilman korvausta...... Ja tohon hinnoitteluun......on vaan mennyt ylihintaiseksi........ Asiakas maksaa vaan sitä kun se istuu takapenkillä....... Ei auton paluumatkasta........Ainakin omalla alueella.......... Mä ainakin olen sitä mieltä että maksetaan vain palvelusta....... Paluu kyyti on sitä jos sen käyttää......mutta siitä ei pitäisi joutua maksamaan jos sitä ei käytä....... Ja sääntely tekee tän mahdolliseksi. Ja näin lopuksi mun villiveikkaus....... Luvat vapautuu ja taksin alv pompsahtaa normi 24%:iin. Tän myötä hinnat tippuu......ajot lisääntyy kun ihmiset alkaa käyttään takseja. Tosin taksien määrä lisääntyy......Yksittäisen auton ajot voi vähentyy tän seurauksena mutta kaikkien ajojen kokonaismäärä lisääntyy. Ja kaiken kukkuraks Suomalian valtio kerää huomattavasti suuremman verotulon...... ![]() ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan vain tiedoksi että nimenomaan asiakas maksaa siitä kun se istuu siellä takapenkillä kuljetettavana.Taksi ei laskuta asiakasta erikseen siitä että ajaa tyhjänä asemalle.. ullatus ullatus.... Taksi on nimenomaan liikenteellinen palvelumuoto, laskutamme asiakasta siitä että hän tilaa taksilta henkilökuljetuspalvelun. Jos tuntuu kalliilta niin menee bussilla, valinta on asiakkaan. Paluukyydistä, kun palaat samalla taksilla takaisin ilman että päästät taksin pois käytöstäsi niin ullatus ullatus, paluumatka kuuluu hintaan ilman korvausta kun ollaan toimialueen ulkopuolella. Kerroit ajaneesi taksia aiemmin niin tämän pitäisi olla tiedossa sinulla entisenä kuskina. Tylsänä kertauksena, taksien taksat päättää edelleen valtioneuvosto, eivät taksit/taksiliitto. Valita sinne. ALV kannan muutos vaatii lakikäsitteyn ja eduskunnan hyväksynnän. ALV-kannan nosto nostaa suoraan taksin kilometriveloitusta, eli ei todellakaan laske hintaa kuten virheellisesti luulet. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
On se viimein alkanut toimia. Viimeksi kun autoa leimasin niin se muistaakseni maksoi päästömittausten kera huikeat 29€. Oli joku juttu kun tilaat ajan netistä päivä aikaan niin sai jonkun alennuksen. Normaalisti se olisi ollut 10e kalliimpi. Tuo siis ihan pk-seudulla.
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nythän noita on paljon(isommissa kaupungeissa) joten hintataso on hieman alkanut laskea, eihän tähän mennytkään aikaa kuin rapia 20 vuotta... Noissa katsastuksissa netti toimii hintaporkkanana, varaa netissä, maksa netissä niin saat 10€ alennusta, maksa paikan päällä (pidät siis 1 henkilön töissä, poissa kortistosta ja poissa verorasitetta kasvattamasta) niin köyhdyt 10€ vuositasolla. Kallista kallista.... |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |