Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.04.2016, 11:22
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Sitäkään en ymmärrä miksi taksina pitää olla jotain BMW X5:sta, Land-Cruiseria, E-mersua, 5-sarjan bimmeriä jne. Lähtökohtaisesti autoja, mitkä ei todellakaan ole mitään edullisia. Ei mikään ihme jos homma vähän maksaa. Toki noita sitten perustellaan sillä että huolto toimii ja autot ei muka hajoa. Paskat. Uusia autoja niin ne kaikki on ihan paskoja laadultaan.
Ja tähän vielä sen verran, että kannattaisi hiukan perehtyä asioihin ennen kuin avaa suunsa. Jos ottaa taskulaskimen käteen ja laskee kaikki taksiyrittäjän tulot & menot ja tekee niistä vuosilaskelman, niin melko moni yllättyy ja isosti. Moni kuvittelee, että jos se Mersu vaihdetaan vaikka Corollaan, putoisi taksat puoleen. Mutta kun ei niin vaan käy. Eli sen auton osuus taksan suuruudesta on todella pieni, suuruusluokkaa 5-10 %. Itse asiassa onkohan noinkaan paljon nykyään. Ja se auto on sentään sen kuskin työpaikka, kyllä meistä jokainen ansaitsee turvallisen ja ergonomisen työpisteen.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.04.2016, 11:31
Lclassic Lclassic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.05.15
Sijainti: pöytyä
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ja tähän vielä sen verran, että kannattaisi hiukan perehtyä asioihin ennen kuin avaa suunsa. Jos ottaa taskulaskimen käteen ja laskee kaikki taksiyrittäjän tulot & menot ja tekee niistä vuosilaskelman, niin melko moni yllättyy ja isosti. Moni kuvittelee, että jos se Mersu vaihdetaan vaikka Corollaan, putoisi taksat puoleen. Mutta kun ei niin vaan käy. Eli sen auton osuus taksan suuruudesta on todella pieni, suuruusluokkaa 5-10 %. Itse asiassa onkohan noinkaan paljon nykyään. Ja se auto on sentään sen kuskin työpaikka, kyllä meistä jokainen ansaitsee turvallisen ja ergonomisen työpisteen.
Anteeksi mutta paskapuhetta! Turvallinen ja ergonominen työpiste siis mitä vittua?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.04.2016, 11:43
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lclassic Näytä viesti
Anteeksi mutta paskapuhetta! Turvallinen ja ergonominen työpiste siis mitä vittua?
Mihin tällä tasokkaalla kommentilla viittaat ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.04.2016, 13:32
Lclassic Lclassic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.05.15
Sijainti: pöytyä
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mihin tällä tasokkaalla kommentilla viittaat ?
Monellako työpaikalla on ergonominen työpiste? Toiseksi mihinkä ne kulut nousee varsinkin kun suurin osa rengeistä ajaa provikalla ilman tuntiliksaa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.04.2016, 15:34
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lclassic Näytä viesti
Monellako työpaikalla on ergonominen työpiste? Toiseksi mihinkä ne kulut nousee varsinkin kun suurin osa rengeistä ajaa provikalla ilman tuntiliksaa?
Kyllä jokaisen työpaikan/työpisteen ergonomian saa hyväksi, se on vaan järjestelykysymys. Toki vaikkapa automekaanikon hommassa joutuu tekeen välillä töitä huonossakin asennoissa mutta se kuuluu siihen duuniin. Mutta siihenkin työhön on erilaisia apuvälineitä olemassa ja itestähän se riippuu, millasella rullalle ittensä laittaa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.04.2016, 16:03
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Thumbs up

No missäs se kuski sitten istuu jos ei autossa, katollako?

No sen verran lievennän että on toki paikkakuntakohtaisia eroja, meilläkin on asema jossa on sängyt sohvat jne jne jne, mutta isoissa kaupungeissa joissa on tolpat niin kylä se kuski siellä autossa on, jonossa muiden kanssa. Kylä sinäkin joskus olet jonkun taksiaseman ohi mennyt jossa autoja "pahimmillaan" on ruuhkaksi asti.
Vaimokin naureskeli ettei ollut tänään kiirepäivä kun ei asemalle enää sopinut kaikki autot edes. Hiljainen päivä ja olet jonon häntänä niin paskimmillaan lähdet pois vuoron päätyttyä monta tuntia paskanjauhantaa rikkaampana mutta ilman latin laita palkkaa taskussa, tiedän mistä puhun, noita vuoroja on tullut tehtyä useita ja tulee tehtyä vielä useita päälle.

Viime yövuoron kullanvuolenta 11h työvuorosta tuotti auton kassaan 34€ josta 1/3 on "varaa" laskea verotettavaksi tuloksi, loput menee kuluihin. otappa laskutikku ja laske minun tunti"palkkani" tuolta yövuorolta, kuski jos olisi ajanut niin olisi mennyt takuupalkan puolelle eli olisi tullut vielä kalliimmaksi minulle. Kannattaapa kadehtia, tekisi mieli kysyä että oikeinko vittuttaa kun toiset kultaa "vuolee" tekemättä mitään...

Tuo 300 h on keskimääräinen auton työssäoloaika/kk, tässäkin on paikkakuntakohtaisia eroja. Osan istuu yrittäjä itse ja osan kuski tai sitten auto/autot pyörii kuskine voimin ja töissä ollan yrittäjän laatiman työvuorolistan mukaan huomioiden auton työvuorot. Pieni paikkakunta niin homma voi olla "vapaampaa" ja päivystystä voi hoitaa jopa kotoa käsin mutta isommissa kaupungeissa homma on tarkemmin rajattua työvuoroineen.

Kyllä, olet lcclassic aivan oikeasssa että jos yksi mies vetää kuukauden tunnit yksinään niin ei ole elämää, minä olen tehnyt sitä useamman vuoden putkeen, nyt voi vähän höllätä kun on vaimokin mukana + vakkari kuski, tosin 2 autokain työllistää ihan kotitarpeiksi.
Ajovuoron päälle sitten konttorihommat + auton pesut ynnä muuta ja sitten kyllä sitä koittaa olla lastenkin kanssa.
Jos niin kateeksi käy niin tuossa on 2:n auton avaimet, saat valita kummat otat... aja vaikka 2 viikkoa kaikki vuorot..
Aiemmin huutelin halukkaita jonon järjestymään... ei ole ollut ruuhkaa ovella...

Asioista voi ottaa selvää ihan omatoimisesti, muualtakin kuin jostain Suoli24:ltä lukemalla...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.04.2016, 16:26
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Muutamaan mielipiteet....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Kyllä jokaisen työpaikan/työpisteen ergonomian saa hyväksi, se on vaan järjestelykysymys. Toki vaikkapa automekaanikon hommassa joutuu tekeen välillä töitä huonossakin asennoissa mutta se kuuluu siihen duuniin. Mutta siihenkin työhön on erilaisia apuvälineitä olemassa ja itestähän se riippuu, millasella rullalle ittensä laittaa.
Ergonomian saa huonoonkin hyväks jos haluu.....
Riippuu mitä kokonaisuudelta halutaan........
BTW.
Nykyään ihmiset vaan haluu saada rahalleen kattavan vastineen.......

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Niin. Eipä sen väliä asiakkaalle, millä työkalulla työt tehdään, kunhan tehdään. Vaikka maatilasorvilla vääntelis putken muhvit ja mutkat, kunhan paska putkessa virtaa, ja halvalla. Ootko muuten kysyny joltakulta muulta ammattimieheltä oisko halvempi duuni jos ois vaikka puuilon jakoavain ?

Vaan en minäkään hyviä, luotettavia ja mukavia työkaluja asiakkaan tarpeisiin ostele, vaan omaa viihtyvyyttä ja jaksamista ajatellen.

Ja ainoa aito asiahan on kateus.

Mutta mun mielestä on väärin jos yrittäjän fetissit näkyy hinnassa......Mistä johtuu?? Johon vastaan itse.
Sääntelystä jonka johdosta luvanhaltioiden tulonmuodostus on niin hyvä että voivat valita verohelpotusten avittamana melkein mitä hyvänsä työkaluikseen....."Perseestä.....perämoottoriin".. ....
Varmaan löytyy hyviä, luotettavia ja mukavia sekä viihtyisiä ja ergonomisia
vehkeitä halvemmallakin......

Ja siinä vaiheessa kun markkina vapautuu löytyy niitä huonomilla ja halvemmilla työkaluilla ja halvemmalla ajavia varmasti.

Ja mun käsittääkseeni ollaan vapaassa markkinataloudes eikä sosialistisessa holhousvaltios....... jolloin sääntelyt vois heittää romukoppaan......jos täyttää vaadittavat kriteerit.

Ja viimeisestä virkkeestä puuttuu ......seuraavaa......
Ja sen kyllä huomaa.......

Viimeksi muokannut H_Nietu : 26.04.2016 16:37
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.04.2016, 18:07
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Thumbs up

Voi H tuota sinunkin kateutta.


Oisit vaan sinäkin lähtenyt ajamaan vosikkaa nuorena miehenä, nauttimaan mm. housuunsa paskovista, elämäänsä kyllästyneistä, onnensa kukkuloilla olevista, juuri lapsensa menettäneistä, erilaisista avohoidokeista, pirihuorista ja muista elämän tosi teeveen sankareista / sankarittarista, niin hyvässä kuin pahassakin, niin olisit saattanut saada yhteiskunnan suojattina oman liikenneluvan noin 11 vuoden työkokemuksella. Ei olisi tarvinnut raataa insinööriopiskelujen uuvuttamana päivääkään komennushommissa, ja nyt olisit jo aidan toisella puolen suojassa ...

Nauttimassa yhteiskunnan suojaa, "kartelli/monopoli" asemasta keski-ikäisenä yrittäjä, jolle lähes kaikki ovat kateellisia.

Ja oletettavasti huomattavasti rikkaampi,

henkisesti.




Ja verohelpotus johon viittaat, on noin 130€ / kk jonka vastineena ammattimaiset liikennevakuutukset, joiden hintaa et usko enkä kerro.
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 26.04.2016 19:35
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.04.2016, 13:33
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lclassic Näytä viesti
Anteeksi mutta paskapuhetta! Turvallinen ja ergonominen työpiste siis mitä vittua?
Tällä nyt lähinnä tarkoitetaan taksinkujettajan työpistettä eli 99,9%:sti sitä auton ohjaamoa.
Se että ajaa autolla vauodessa vaikka 17-25 tkm vuodessa perheen kanssa kuunnellen lapsien kiljuntaa ynnä muuta niin arvostaa varmaan eniten biltemasta ostettuja kuulosuojaimia.
Sen sijaan kun siinä auton penkillä istuu sen n. 300h/kk ja rullaa mittariin vuodessa n. 100 tkm niin sitä alkaa arvostamaan hyvää kuljettajan istuinta jossa on monipuoliset säädöt istuma-asennon säätöihin, hyvää ajettavuutta autolta, asiakasmukavuutta kun on "poka päällä" jne jne jne. Näkeehän sitä kaikenmaailman rautaa rekkanuppienkin keulalla, valoja on kuin risteilijässä, kopissa jos jonkinmoista viiiriä ja vaakuna... Näillä se rekkakuskikin autonsa "duunaa" mieleisekseensä työpisteeksi ja veikkaan mä että ei sielläkään ole lankkujakkara penkkinä.

Leikippä päivä "taksaria", ajappa omalla siviiliautollasi sellainen 10 h ympäri paikkakuntaa pidät vaikka pari 20 min taukoa... sitten vähän "itsetutkiskelua" mitä selkä on asiasta mieltä. Sitten käyt hakemassa autoliikkeestä auton koeajoon, sellaienn mitä nyt takseissa on Passattia, A6:sta, Eemeliä ja tempaiset samanlaisen 10-tuntisen ja taas itsetutkiskelua mitä se selkä nyt sanoo kun oletkin istunut penkillä jossa on hyvä monipuolinen ja säätömahdollisuuksia omaava istuin kuskille.
Samoin voit vertailla mile se tuntuisi olla töissä kun työpiste on aina sama sen seuraavat 2-3 vuotta.....
E-mersu taksina vs. Tojo Corolla niin taksaa voisi pudottaa 4% nykyisestä. Mietippä kummassa sinä tekisit mielummin töitä....

Kun se noin himottaa niin käy ELY-keskuksesta kysymässä vapaiden haettavissa olevien lupien perään, jos on niin pistä haku päälle, käyt vain taksiyrittäjäkurssin ja "rapala" veteen saalista hakemaan, pääset "kultaa" vuolemaan....
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.04.2016, 14:24
Lclassic Lclassic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.05.15
Sijainti: pöytyä
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Tällä nyt lähinnä tarkoitetaan taksinkujettajan työpistettä eli 99,9%:sti sitä auton ohjaamoa.
Se että ajaa autolla vauodessa vaikka 17-25 tkm vuodessa perheen kanssa kuunnellen lapsien kiljuntaa ynnä muuta niin arvostaa varmaan eniten biltemasta ostettuja kuulosuojaimia.
Sen sijaan kun siinä auton penkillä istuu sen n. 300h/kk ja rullaa mittariin vuodessa n. 100 tkm niin sitä alkaa arvostamaan hyvää kuljettajan istuinta jossa on monipuoliset säädöt istuma-asennon säätöihin, hyvää ajettavuutta autolta, asiakasmukavuutta kun on "poka päällä" jne jne jne. Näkeehän sitä kaikenmaailman rautaa rekkanuppienkin keulalla, valoja on kuin risteilijässä, kopissa jos jonkinmoista viiiriä ja vaakuna... Näillä se rekkakuskikin autonsa "duunaa" mieleisekseensä työpisteeksi ja veikkaan mä että ei sielläkään ole lankkujakkara penkkinä.

Leikippä päivä "taksaria", ajappa omalla siviiliautollasi sellainen 10 h ympäri paikkakuntaa pidät vaikka pari 20 min taukoa... sitten vähän "itsetutkiskelua" mitä selkä on asiasta mieltä. Sitten käyt hakemassa autoliikkeestä auton koeajoon, sellaienn mitä nyt takseissa on Passattia, A6:sta, Eemeliä ja tempaiset samanlaisen 10-tuntisen ja taas itsetutkiskelua mitä se selkä nyt sanoo kun oletkin istunut penkillä jossa on hyvä monipuolinen ja säätömahdollisuuksia omaava istuin kuskille.
Samoin voit vertailla mile se tuntuisi olla töissä kun työpiste on aina sama sen seuraavat 2-3 vuotta.....
E-mersu taksina vs. Tojo Corolla niin taksaa voisi pudottaa 4% nykyisestä. Mietippä kummassa sinä tekisit mielummin töitä....

Kun se noin himottaa niin käy ELY-keskuksesta kysymässä vapaiden haettavissa olevien lupien perään, jos on niin pistä haku päälle, käyt vain taksiyrittäjäkurssin ja "rapala" veteen saalista hakemaan, pääset "kultaa" vuolemaan....

99.9% se kuski ei siellä istu! 300/h kuukaudessa?? Ei ilmeisesti ole elämää? 100tkm vuodessa varmaan omia ajoja seassa? Asiakkaille on yks hailee kuljettajan selästä/pukamoista kunhan pääsee paikasta a paikkaan b. Mene vaikka joskus istumaan linja autoon sellaiseen katuri paskaan ja ihmettelet miten siinä helisevässä kopissa on kuski ja aikas monta matkustajaa. Sitten vielä käyt juttelemassa kuskille työ ergonomiasta saat varmasti hyvän vastauksen. Ja jos se nyt pitää mannelavetti olla niin hankkikaa vähän vanhempi ja huokeampi ja maksakaa niille rengeille vaikka lisää liksaa!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.04.2016, 15:57
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lclassic Näytä viesti
99.9% se kuski ei siellä istu! 300/h kuukaudessa?? Ei ilmeisesti ole elämää? 100tkm vuodessa varmaan omia ajoja seassa? Asiakkaille on yks hailee kuljettajan selästä/pukamoista kunhan pääsee paikasta a paikkaan b. Mene vaikka joskus istumaan linja autoon sellaiseen katuri paskaan ja ihmettelet miten siinä helisevässä kopissa on kuski ja aikas monta matkustajaa. Sitten vielä käyt juttelemassa kuskille työ ergonomiasta saat varmasti hyvän vastauksen. Ja jos se nyt pitää mannelavetti olla niin hankkikaa vähän vanhempi ja huokeampi ja maksakaa niille rengeille vaikka lisää liksaa!

Niin. Eipä sen väliä asiakkaalle, millä työkalulla työt tehdään, kunhan tehdään. Vaikka maatilasorvilla vääntelis putken muhvit ja mutkat, kunhan paska putkessa virtaa, ja halvalla. Ootko muuten kysyny joltakulta muulta ammattimieheltä oisko halvempi duuni jos ois vaikka puuilon jakoavain ?

Vaan en minäkään hyviä, luotettavia ja mukavia työkaluja asiakkaan tarpeisiin ostele, vaan omaa viihtyvyyttä ja jaksamista ajatellen.

Ja ainoa aito asiahan on kateus.

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:24 (GMT +2).