![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuossa viime viikonloppuna kun kansipahvin vaihdoin niin ohjeissa oli 25Nm + 90 ast + 90 ast Sen jälkeen oli pakko kokeilla missä momentissa pultit oikeasti on. 120 Nm rupesi viimeeksi kiristetty pultti pyörähtämään, kiristysjärjestyksen ensimmäiset pultit pyörähti parhaimmillaan 90 astetta ennen kuin olivat siinä 120 Nm momentissa. ![]() ![]() Kaveri tuumasi jälkeenpäin että kannenpulttien aluslevyt pitää olla hyvin öljytyt ennen momenttiin tiukkausta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
juu.
Älkää sekottako venyviä, asteilla kirittäviä pultteja "koviin" suoraan momenttiin vedettäviin pultteihin. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kannenpulteiksi vaihtui kovemmat diesel koneen pultit, en tiiä venyykö ne niin paljoa kuin orkkikset. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Aikamoista taistelua ollut koneen vaihdon kanssa mutta nyt jo jotenkin toimii.
Pumppuun piti viritellä kaikki mitä vanhaankin ja siinäpä oli muistelua. Laitetaanpa tähän nyt muistiin kaikki. Kalvon jousta venytetty vähäsen Syötön rajoitin ruuvi poistettu Nippa käännetty alas Letkussa snadi reikä Eskimon kikalla syöttötankoon lisää liikettä. Tein oikein kuvan että muistaa mistä on kyse. Ruuvin katkaisusta nyt ei muistikuvaa ole mutta epäilisin että näin koska muuten tanko stoppaa siihen. Nyt kai sitten pohjaa tuohon kuppimaiseen mutteriin jonka alle prikat laitettiin. Prikkojen paksuudella saa lisää liikettä mutta missä lie raja tulee vastaan? Tiedä sitten onko aina maksimisyötöt muttei ainakaan savuta. Kierrosruuviin en ole koskenut vielä. Leimaremontti etenee. Pari iltaa taisteltu käkkärin kanssa. Tässä hieman modattu versio jossa erona oikeastaan vain tuo säätö. Kenkiäkin joutuu rälläköimään toisesta päästä. Ei saanu millaan käkkäriä pitämään mutta ongelma oli taas vaijerin kuoren pituus. En tiedä minkälainen säätö kabiinin kahvassa on mutta niin vaikeassa paikassa että tein säätö mieluummin auton alta. Lopulta vaijerin päähän ja käkkärin kilven väliin piti laittaa 32mm holkki niin alkoi pitämään kuin tauti. Sateenvarjokahva on aika haastava vai liekö vaijeri venynyt. Kengätkin on aika loppu mutta sain B osista kasattua paremmat. Etulaakeria piti kirrata ja samalla vaihdoin siihen trail gearilta joskus hankkimani kiristys systeemin joka on hieman samanlainen kuin FF taka-akselissa. Tänä vuonna koitan onneani ja katsotaan saako muutostettua 33x12.5, olisin kokeillut 35x12,5 mutta sellaisia en omista. Yhtään ei helpottanut kun piti Ruttutukku-KZJ leimata samaan aikaan ja yksi moottoripyörä kasata. Tänään jatkuu remontit. Pikkunäpräystä enää ja sitten voi jo kokeilla miten käy. Tosin pikkunäpräyksissä voikin sitten mennä ilta jos toinenkin. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Leimattu 22.4.2016. Jälkitarkastukseen joutui kun yksi jarruletku nirhautunut.
Yritin muutoskatsastaa 33x12.5x15 10" vanteilla mutta ei onnistunut. HJ-60 akseliputkethan mulla on eli sen 6cm leveemmät. STRO kirjat joissa vanhoja jenkkikokoja (H78-15) kuulemma jossain "vintillä". Liian levee rengas kuulemma ja alkaa olemaan 40 cm ajovalosta auton reunaan tiukilla eli joutus jotain virityksiä tekemään. Ei kiitos sellaisia. Ajovalon reunasta lokarin reunaan on just 40cm mutta sitten on vielä 5cm kumilevikkeet lisänä. Lokarit on leveämmät kuin vakiot. Pitäs vaihtaa varmaan 8 vanteet jos sitten kelpais. Ei ainakaan olis ajovalojutun kanssa ongelmaa. Raideleveys muutoksesta en sitten tiedä jos se saa olla +100mm vai jopa 200mm niin mistä se sitten mitataan renkaasta? Nyt mitattiin muistaakseni kuvion ulkoreunasta 185cm leveys? Kuitenkin tämmönen lappu löytyi konttorin koneelta on jossa vakio leveys 170cm. No renkaan kuvio tais tulla lokarin yli ja jäädä kuitenkin 5cm levikekumien alle mutta silloin toi lamppu juttu olis tullut eteen. En sitten jaksanut alkaa taistelemaan tästä enempää vaan vedin 7.50-16 pizzaleikkurit alle, vaihdoin letkun ja hain tuoreen leiman lappuun. Muutoskatkastuksesta sain rahatkin takaisin kun se ei onnistunut. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Akselin vaihdosta johtuva muutos saa olla maksimissaan 100 milliä, ja vanteilla saa 30 milliä lisää, eli 65 milliä puolelleen. Mittaus tapahtuu renkaan keskilinjasta, mutta sama mitta saadaan ehkä helpommin ja tarkemmin kun mitataan toisen renkaan sisäreunasta vastapuolen ulkoreunaan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Auton raideleveys mitataan vanteen kiinnityspinnasta - kiinnistyspintaan.. mut jännä et katsuritki monille sanonut että vannetta muuttamalla saa raideleveyttä muutettua.. taas tulkinta kysymyksiä.
__________________
Suzuki SJ410 1.9TD -82 Volkswagen tiguan 2.0TDI -11 OFFROAD OULU |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |