Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2016, 15:37
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Miten ilmat pois kun vaihdoin uuden jarrupääsylinterin.
Jalassa ei enää tuntoa kun on pumpannu ja pumpannu

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2016, 21:12
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Miten ilmat pois kun vaihdoin uuden jarrupääsylinterin.
Jalassa ei enää tuntoa kun on pumpannu ja pumpannu
Kytkinsylkky onnas ainakin tälleen parista autosta: Hae apteekista isoin huumeruisku 0.5 desia tms. ja sillä painat nestettä jarrunipasta ja suljet aina nippaa kun puristat ruiskun tappiin. Säiliöstä imet sitten toisella ruiskulla ylimääräsiä pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2016, 23:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mielenkiintoinen perinne tuo PUMPPAAMINEN...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Miten ilmat pois kun vaihdoin uuden jarrupääsylinterin.
Jalassa ei enää tuntoa kun on pumpannu ja pumpannu

Siis tuolla pumppaamisella saadaan aikaan vaan ilman sekoittuminen jarrunesteeseen! ja pääsylinteristä tiivisteet paskaksi....

Jos ei ole abs- jarruja, niin perinteisellä tavalla:

Jokaisen satulan proppu auki ja kiinni kun alkaa nestettä tulla/vuoron perään auki, niin hiljalleen sieltä neste työntää ilman pois.

En muista, pitikö taka-akselilta ilmata erikseen tuo jarrupaineen säädin

Ja jos ilma/neste ei suvaitse purkaantua ilmausropusta pois, niin silloin pikkasen paine-eroa peliin:
Itse olen imenyt n. 3 metriä pitkällä letkulla ilmausnipasta (joka on käytetty irti ja puhdistettu JA kierretty paikalleen vaseliinilla rasvattuihin kierteisiin)
Siis imemällä alipaine, ja kielellä letku tukkoon 90% ajasta.

Ja jos ei ole neste alkanut tulla omalla paineella, niin aina on ollut ongelmana väärin säädetty jarrutehostimen tanko, taikka sitten jarruputkistossa yms on tukos tms.

Ja kannattaa katsoa, että jarrusatuloissa (-sylintereissä) ilmaus proppu on ylimmäisenä ei olisi ensimmäinen kerta, että jarruosat on väärillä puolin

Ja tuon ilmaamisen voi tehdä myös ylipaineella, mutta silloin ilmakuplat pienempiä, ja näköyhteys tilanteeseen huonompi....

p.s Tuo jarrunestesäiliö on huomattavan pieni, kannattaa pitä huolta, että ei pääse (kummaltakaan piiriltä) imasemaan ilmaa....
Sillä tuokin ilma pitää saada pois...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.03.2016, 12:18
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Voisko vika olla kuorma venttiilissä kun ilmaa ei tule mutta poljin painuu melkein pohjaan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.03.2016, 11:37
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Onko noissa huolto autoksi rekisteröidyissä HDJ/HZJ autoissa oikeasti kaikissa tiputettu vetomassaa 3500kg->3360kg?

Jos näin on niin onko mitään tehtävissä?

Meil on kaks henkilö autoa joissa molemmissa 3500kg koukku.
Täsä vaan sunnuntai ajatuksena pyörittelen "vara" vetoauto asiaa

Edit: Nettiautosta kun katselee niin 3,5t koukkuja ei paljoa näy, voisko se järjestelmä ite täyttää ne painot miten sattuu
__________________
PäHäMa
MMC
Slck

Viimeksi muokannut _kekkula_ : 13.03.2016 11:40
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.03.2016, 12:36
Dpower Dpower ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.01.16
Sijainti: p-p maa
Viestit: 39
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Onko noissa huolto autoksi rekisteröidyissä HDJ/HZJ autoissa oikeasti kaikissa tiputettu vetomassaa 3500kg->3360kg?

Jos näin on niin onko mitään tehtävissä?

Meil on kaks henkilö autoa joissa molemmissa 3500kg koukku.
Täsä vaan sunnuntai ajatuksena pyörittelen "vara" vetoauto asiaa

Edit: Nettiautosta kun katselee niin 3,5t koukkuja ei paljoa näy, voisko se järjestelmä ite täyttää ne painot miten sattuu
Epäilen että järjestelmä täyttää väärin. Meillä saa kiskoa 3500kg, vaikka
Nettiauto ilmotti tuon 3360kg kun ostettiin auto
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.03.2016, 06:22
Masaman:n Avatar
Masaman Masaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.12
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 109
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Onko noissa huolto autoksi rekisteröidyissä HDJ/HZJ autoissa oikeasti kaikissa tiputettu vetomassaa 3500kg->3360kg?

Jos näin on niin onko mitään tehtävissä?

Meil on kaks henkilö autoa joissa molemmissa 3500kg koukku.
Täsä vaan sunnuntai ajatuksena pyörittelen "vara" vetoauto asiaa

Edit: Nettiautosta kun katselee niin 3,5t koukkuja ei paljoa näy, voisko se järjestelmä ite täyttää ne painot miten sattuu
Itellä on kanssa huoltoautossa paperiotteessa 3360kg ja trafin sivuilta kun kattoo niin on 3500kg, kumpihan tässäkin oikein?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.03.2016, 14:00
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Onko noissa huolto autoksi rekisteröidyissä HDJ/HZJ autoissa oikeasti kaikissa tiputettu vetomassaa 3500kg->3360kg?

Jos näin on niin onko mitään tehtävissä?

Meil on kaks henkilö autoa joissa molemmissa 3500kg koukku.
Täsä vaan sunnuntai ajatuksena pyörittelen "vara" vetoauto asiaa

Edit: Nettiautosta kun katselee niin 3,5t koukkuja ei paljoa näy, voisko se järjestelmä ite täyttää ne painot miten sattuu
Mulla ainakin otteessa 3500kg ja huoltoauto
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.03.2016, 17:07
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis tuolla pumppaamisella saadaan aikaan vaan ilman sekoittuminen jarrunesteeseen! ja pääsylinteristä tiivisteet paskaksi....

Jos ei ole abs- jarruja, niin perinteisellä tavalla:

Jokaisen satulan proppu auki ja kiinni kun alkaa nestettä tulla/vuoron perään auki, niin hiljalleen sieltä neste työntää ilman pois.

En muista, pitikö taka-akselilta ilmata erikseen tuo jarrupaineen säädin

Ja jos ilma/neste ei suvaitse purkaantua ilmausropusta pois, niin silloin pikkasen paine-eroa peliin:
Itse olen imenyt n. 3 metriä pitkällä letkulla ilmausnipasta (joka on käytetty irti ja puhdistettu JA kierretty paikalleen vaseliinilla rasvattuihin kierteisiin)
Siis imemällä alipaine, ja kielellä letku tukkoon 90% ajasta.

Ja jos ei ole neste alkanut tulla omalla paineella, niin aina on ollut ongelmana väärin säädetty jarrutehostimen tanko, taikka sitten jarruputkistossa yms on tukos tms.

Ja kannattaa katsoa, että jarrusatuloissa (-sylintereissä) ilmaus proppu on ylimmäisenä ei olisi ensimmäinen kerta, että jarruosat on väärillä puolin

Ja tuon ilmaamisen voi tehdä myös ylipaineella, mutta silloin ilmakuplat pienempiä, ja näköyhteys tilanteeseen huonompi....

p.s Tuo jarrunestesäiliö on huomattavan pieni, kannattaa pitä huolta, että ei pääse (kummaltakaan piiriltä) imasemaan ilmaa....
Sillä tuokin ilma pitää saada pois...





Kiitoksia vinkeistä
Kun ilmasin joka putken paineensäätimeltä niin nyt on jarrut
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.03.2016, 21:20
mikko.o.s:n Avatar
mikko.o.s mikko.o.s ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.09
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 194
Perusasetus

Löytyskö sähkölasien sähkökaavioo?
__________________
Käynnistyykö ruohonlekkuri huonosti,jos on tylsä terä.
HDJ80, RJ70, Defender90
MMC
SLCK
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.03.2016, 09:41
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Lataa Toyotan korjaus opukset RM184E ja RM315E, niistä löytyy kaikki tieto. http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?dcid=17&p=3
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.03.2016, 22:37
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Yritin ettiä mutta kun ei osaa ja on laiska.
Itse kysymys, nro 1 kannattaako käytettyä perää simmata vai uudet rattaat. Nro 2 alkoi kone naputtaa ihan niinku nostajan ääni, mistä uusia edullisesti??
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.03.2016, 22:40
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Yritin ettiä mutta kun ei osaa ja on laiska.
Itse kysymys, nro 1 kannattaako käytettyä perää simmata vai uudet rattaat. Nro 2 alkoi kone naputtaa ihan niinku nostajan ääni, mistä uusia edullisesti??
Eipä se kulunut perä parane shimmauksella.

Alakerran laakerit! Älä käytä konetta yhtään ennenkuin olet varma laakereiden kunnosta.
Tuossahan on "kovat nostajat" jotka ei ykskaks ala naputtamaan.

http://www.moranbahweather.com/toyot.../m_em_0005.pdf
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 00:36 (GMT +2).