![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() XJXJ on kevyt ja kääntyvä maastokuljin. 2" korotusta, karkeammat kumi, vinssi keulille ja panssaria alustaan ja helmoihin niin johan pääsee kummiin paikkoihin ja useinmiten jopa takasinkin. Tuolta löytyy tarvittaessa lisää tarinaa Jeepeistä. http://www.fjdc.org/bbs/index.php?si...134c6c185e2850 t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Juu.. ja tuo nelilitrainen kuutoskone automaatilla ryyditettynä on se ainoa oikea voimapaketti noihin, eikä mikään dieselraato..
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos vinkeistä, noita threadeja selaillessa meneekin sitten jokin tovi.
Eiköhän tässä vielä metsikköön päästä kun vähän ensin harrastellaan.. ![]() Katselin muuten netistä, että Jenkeistä saisi valmiita alustapaketteja XJ:n. Onko niistä kokemusta, meneekö sellainen suomen katsurilta läpi jos ei ala liikaa korkeuden kanssa rehvakoimaan? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä niitä korotuspaketteja saa Suomestakin, tahtoo noissa isoissa ja painavissa paketeissa rahtikulut nousta melkoisiksi, ja sitä kautta tulli + alv. on myös isot. Ja ihan kokemuksella, mahdollisten takuuasioiden kohdalla ulkomaisten kauppojen kanssa Suomen Tulli on hankala kaveri, ja lisäksi saatat itse joutua maksamaan takuuosien rahtikuluja. Vaikka ulkomailta tiettyjä tavaraoita kannattaa rahan puolesta tilata, niin monessa asiassa kotimainen kauppias on silti parempi vaihtoehto. Tapauskohtaista, ja kandee aina miettiä mitä ostaa täältä ja mitä ei. Alustasarjoissa varsinkin XJ:ssä kun on vielä lehtijouset takana -> ne painaa aivan helvetisti ja on myös muotonsa takia kalliit kuljettaa. Toki sitten Suomessa ongelma on varsin rajallinen määrä valmistajia joiden korotuspaketteja on saatavilla, eli jos tiettyä haluat niin siinä tapauksessa ulkomailta tilaaminen on melkeinpä ainoa vaihtoehto.
Kannattaa sitten oikeasti tutustua miten XJ:n korotus on syytä tehdä jos haluaa että auto on hyvä ajaa ja toimii siellä metsässäkin. Rengaskokoa saat kasvattaa alkuperäisestä halkaisijasta 77mm (on olemassa Trafille kelpaava todistus josta löytyy 225/75 R16 rengaskoko, jolla saa 32" renkaat leimaan), ja korotusta saa olla lainmukaiset 77mm + 25mm ekstraa; XJ:tä oli Up-country versiona, joka oli 1" normaalia korkeampi -> tällä saa sen 25mm pelivaraa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 15.02.2016 10:12 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Pyörän kulmat.
Katsuri sitten nykyjään vaattii myös hyväksyttävän pyöränkulmamitta todistuksen kortettuun autoon.
Caster kulma tuppaa muuttumaan kovastikkin pois tehtaan arvoista korotuksen myötä. Tuolta voi vaikka lueskella pyöränkulmista. http://lehtojarvi.net/blog/2012/01/1...er-caster-toe/ t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 15.02.2016 10:41 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aurauksen joutuu säätämään joka tapauksessa, joten siltä osin hämminkiä ei ole..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
edit: ohjauskulmatodistuksen tosiaan saan töistä, että siitä ei ole murhetta, mutta tätä korottamista koskien muuten. Nehän varmaan pyörännavasta mittaa lokarin reunaan, mutta löytyykö heiltä iteltään alkuperäiset mitat vai kuinka? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Mutta onnistuuko se käytännössä siis niin, että laitan uudet palikat alle ja menen konttorille sanomaan että tässä olis nyt 3" alustasarja ja näytän mahdolliset sarjan mukana tulleet paperit? Eli kun ne esim mittaa maasta kattoon olevan korkeuden niin löytyykö heiltä vakiomitat, vai pitääkö nekin toimittaa heille? Ja tosiaan nyt alkoi arvelluttamaan niitten 31" renkaiden tuoma korkeus tähän autoon. Asia on varmaan käsitelty miljoona kertaa tällä palstalla, mutta kyselläänpä nyt kun tuli tämä puheeksi. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
cherokeesta loppu puhti | gunman | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 06.04.2014 22:43 |
chevrolet blazer 6.2 diesel uusinta offariksi | riivio | Maasturiprojektit | 0 | 21.09.2012 20:16 |
Cherokeesta katosi vaihteet! | Atello | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 10.04.2007 23:38 |
Tuli cherokeesta 2-vetoinen?! | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 30.10.2003 11:05 | |
Cherokeesta | Cheaprokee | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.10.2003 19:50 |