![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pinnoittaa/syö sykronirenkaat. Jos arvostaa toimivaa synkronointia, niin tuo GL-4 päälaatikkoon. toki voi olla että toimii joillain hypoidiöljyilläkin, (Ja tosi- kuorma-automiehet ei halua ajaa ollenkaan synkronoiduilla... ei ainakaan tukkeja metsästä, ei ainakaan taannoin ![]() Tuo GL-4 vaihteistoöljy soveltuu myös jakolaatikkoon, sillä JOS JAKOLAATIKON huohotin on TUKOSSA niin jakiksen öljyt tunkeentuu päälaatikkoon. Ja nykyään kaikki merkkituotteet on riittävän hyviä, vaikka pikkasen olisi lisätty voimaa, siis öljyn laatu ei hajota hj:n laatikoita, vaan se että vedätetään liian isolla vaihteella, siis useimmiten 5-sella ja uudelle HJ-kuskille (TojoHooJii): laita vaan jokapaikkaan synteettiset öljyt, ja moottorin öljynsuodattimia kannattaa ostaa pari ylimääräistä, jos huoltohistoria yhtään arveluttaa! siis vaihda öljyt ja suodatin, aja muutama sata km, ja vaihda uusi suodatin, sama homma n. 2000 km jälkeen, sitten ohjekirjan mukaan. p.s suositellaanko päälaatikkoon gl-5 öljyä?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuolla jo aiemmin laitoin valmistajan ohjeet öljyn suhteen, mutta laitetaan nyt siten, kuten kirjoitettu Toyotan kirjoissa öljyistä. Suomessa painettu omistajan käsikirja : vaihteistoöljy GL-4 tai GL-5 Japanissa painettu owners manual: Manual transmission Oil type: GL-4 or GL-5 Toyotan alkuperäinen englanninkielinen korjausmanuaali sanoo: Oil grade API GL- 4,5 Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, mutta kumpikin on sallittua ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
syncrorenkaan toimintahan tuolla hypoidin pintapaineenkesto lisäaineella mennee vituksi..itellä ainaki alko 80/90 hypoidi öljyllä vaihteet harata vastaan,mutta korjaantui kun huuhteli laatikon ja vaihtoi gl4 gearoilit sisään.piti tuoki kantapäänkautta testata ku sai"työsuhdeetuna"raskaankaluston spiraxia
![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Joo...Lainaus:
Jokaisella on selitys ja .... ![]() Ja kun asiaa aikani tutkin, niin käyttöohjekirjassa päälaatikkoon vaadittiin GL-3? Ja kun sinne vaihdettiin öljyt, toki tb gl-4, kun oli kiire... Niin toiminta alkoi paranemaan, siis vaihteen vaihto helpottui, ne "väli-" kohdat harveni kilometrien saatossa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ratkaistaanko tää asia vaikka sillä, että GL-4 on aavistuksen edullisempaa, joten sitä kannattaa käyttää
![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tässä tullu taas enemmä ja vähemmä järkeviä ideoita HJn kanssa.
![]() Ensinnäkkii, ratin kumipäällyste on jotenki kummasti revenny justiisa siitä klo 10-11 kohalta missä kättä tullee piettyä. Aatellu jos J80 sarjalaisen ratti ois bolt on replacement? Boorit ja töötti? Ois se ainaki ommaan silmään paremman näkönen kun tuo HJn oma ruori... ![]() Sitte taas alusta on turhan jäykkä ajella tyhjiltää, melkone kivireki. Takana on perimätiedon mukkkaa +3" jouset ja kaiketi +kantavuus? Eikä se kyllä joustakkaa mihinkää. SOA ois yks vaihtoehto, sais joustoja ja pehmeyttä? Tarvihtis vaa väärällää olevat lehet ettei ylity se 77mm? Toine ois kierteet alle J80 palikoilla. Halpaa ei oo nuilla totteutus mutta joustas ja pehmenis kyyti sitte varmasti. Saisko ees nykyää papruille? Muuttuko pykälät nyt viimemmäs miten sen suhteen? Varmaan ihan mahoton idea jos tekis esim. etteen SOAn ja taakse kierteet??? Tai päivastoi? ![]() ![]() Mites kampiakselin etustefa? Saa varmaan vaihettua ottamalla pelkän hihnapyörän pois ettei tartte jakopään kantta purkaa myös? ![]()
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on nyt ollu 8 vuotta j8 palikoilla etupää ja takana omen pakat. Oon ainakin tykänny. Noi dobinsonin jouset ei vaan oo lässähtäny yhtään, etupää on vähän liian korkea omaan makuun. Oliskohan omen jouset vetelämmät?
Mutta eiköhän tuo jousitusmuutos nykysäännöilläkin onnistu tehdä? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
OMEn pakat siinä on joo, ei vaan näy ennää mallinumerot että sais varmistettua korotukset ja kantavuudet. Oisko nuo ollu 4-5 vuotta alla nyt ja etujouset on melko suorat pitkähköillä riipuilla, takana taas melko kippuralla vielä.
Onko mitenkä ahasta saaha etteen jousilautaset, tai ylleensäkki kaikki tarpeelline? Ei mitenkää hirveesti oo tillaa kuitenkaa.
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kiitos varmennuksesta! ![]() Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 269 | 21.08.2025 08:39 |
Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |