![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Taatusti lämpenee!
Lainaus:
Ja sitten kun huono mäihä käy, niin hehkuva lämmitysvastus höyrystää dieseliä sen verran, että syttyy palamaan: Toki tuo parafiiniongelma poistuu tuollakin tavalla, siis palamalla työkoneen mukana.... -> Tuota jämähtänyttä dieseliä/polttoöljyä olisi varmaan helpoin imeä alipaineella teilua tuumasta letkua pitkinalipainesäiliöön, mutta niitäpä ei taida löytyä helposti... Ehkä helpoiten tuota polttoainetta voisi turvallisesti lämmittää kuparikierukalla imuputken ympärillä, siten että kierukan sisällä kierrätetään huoltoautosta lämppärin letkujen kautta jäähdytysnestettä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Voisko joku tynnyrilämmitin toimia? Niissä on tehoa aika reilusti, yleensä 1500 wattia ja termostaatti. Tankin reiän vain pitää olla aika iso, eikä kestä olla mutkaista täyttöputkea välissä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() onko se siinä
http://www.st-tukku.net/tynnyrilammi...0w-p-3205.html
Tämä laite hieman sirompana niin avot. Jos menee 207 litran tynnyrin korkista niin mennee aikamoneen tankkiin / säiliöön. Saattas toimia hätäseen 2500w akrikaatilla. Säästäs monet herkon pikaraivarit koneen kuljettajalta moinen keksintö. Lämmitettävä suodatin jalka on todella hyvä, mut monessa moottorisa on esi suodatin esim. Lasikuppi ja mekaanisessa pa pumpussa sihti |
#4
|
||||
|
||||
![]()
sulanapitokaapelia noiss kai on onnistuneesti käytetty, ei ihan yhtä tehokas kun kierukat mutta...
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kaapeli on ainakin turvallisempi kuin vastus, eikös noitakin saa eri tehoisina ja m määrää lisäämällä saa tehoa lisää.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kai se ois muuten ihan sama minkä kaapelin sinne tankkiin työntää, mutta moniko niistä kaapeleista kestää dieseliä? Nykyään saa aika kattavasti noita erillaisia ihan tankin lämmitykseen tarkoitettuja vastuksia ym, eikä maksa paljoo. Joko vesikiertoisia tai sitten ihan sähkötoimisia. Koneiden tankkii harvemmin on mitään kovin pitkää tankkausputkea, joten sinne on helppo tunkea tuo sähkövastus ja autoihin suosittelisin melkein sitä tankin kylkeen tulevaa vastusta. Kyllä silläkin sai 200l tynnyrin löpöä kädenlämpöiseksi -25C.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla oli oletus, ettei se tankki ois tyhjillään, siihenhän riittää, et sekoittaa riittävästi talvilaatua sekaan, niin saa edes yskien käymään ja halliin Bilteman muovisella tynnyripumpulla saa yllättävän helposti kesälaadut tankista, et pääsee vaihtamaan virtaavampaa tilalle
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Oisko se helpoin tehä jerrykannun kylkeen liitännät pa-letkuille ja siirtää letkut siihen siksi aikaa että saa lämpimään? Ei tarvii sähkön kans kikkailla.
Edit: Käyhän se sillä kesälaadullakin parhaimmillaan kymmeniä minuutteja, nimimerkillä kokeiltu on, notta kyllä sen pihalta pirtiin luulis saavan.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#9
|
||||
|
||||
![]() testi 1
noin 40-50 litraa pöötä noin 4 tuntia lohkolämmittimen vastuksella korvensin, meillä -25 astetta aamulla pakkasta. 4 tunnin jälkeen tankin ulko pinta oli +2 ja nesteen pinta noin +10 astetta ja pohjaan näkyi.
Lohkolämmitin noin 350-550w, vastus osa suojassa ei pääse tankin pintoihin kiinni vain luovuttaa lämmön polttonesteesee. suuremmille litramäärille tämä vastus liian pieni tehoinen. ei havaittu kiehumista eikä palamista, vain pientä väreily vastuksien kohdalla pohjassa. vastus osa puhdistui ruosteesta myös. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Volvon makaavassa b10 takamoottorissa, joka on kuivasumppukone, oli öljysäiliössä joku vastus. Defan letku sinne meni ja samassa haarassa lohkolämppärin kanssa, joten ei kai se lohkolämppärin vastusta kummempi voinut olla. Nelisen kymmentä taisi olla öljytilavuus. Ei tullut koskaan kokeiltua, kun työkalu viihtyy yöt lämpimässä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Diesel tankkiin pickuppia | pjtk | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.09.2015 18:55 |
hj löpö mittari | 0ltzi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 30.06.2012 08:57 |
Myyty löpö tai petrooli lämmitin | kami | O/M/V Muut | 7 | 14.12.2011 18:18 |
Ostettu sprintterin löpö pumppu | lapikas | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.10.2009 10:02 |
Löpö tankki | juza | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.06.2006 09:27 |